Praetor
Rookie
Beste motorrijders,
1.5 week geleden mijn Ducati Hypermotard total los gereden. Hierbij is de volledige voorkant kapot geklapt op een lantaarnpaal en is het frame natuurlijk kapot. Geen wok melding, zit er over na te denken de motor op te bouwen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag gezien ik weinig tot geen kennis heb van ombouw/rdw: 100% recht frame gezien in Amerika met bergingsbewijs. Los frame met kenteken is in de EU niet te vinden of deze zijn 4-5 keer zo duur. Is het mogelijk om hier de motor weer mee op te bouwen? Over dit frame hoeft toch geen BPM betaald te worden? Waar zal ik bij het RDW tegen aan lopen als ik een kenteken er voor wil aanvragen? Is het legaal om het oude balhoofd (met framenummers) op het nieuwe frame te lassen?. Of geeft het rdw makkelijk een nieuw kenteken. Nogmaals heb dus geen wok melding maar heb liever geen gezeur bij controles.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Hoor het graag.
1.5 week geleden mijn Ducati Hypermotard total los gereden. Hierbij is de volledige voorkant kapot geklapt op een lantaarnpaal en is het frame natuurlijk kapot. Geen wok melding, zit er over na te denken de motor op te bouwen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag gezien ik weinig tot geen kennis heb van ombouw/rdw: 100% recht frame gezien in Amerika met bergingsbewijs. Los frame met kenteken is in de EU niet te vinden of deze zijn 4-5 keer zo duur. Is het mogelijk om hier de motor weer mee op te bouwen? Over dit frame hoeft toch geen BPM betaald te worden? Waar zal ik bij het RDW tegen aan lopen als ik een kenteken er voor wil aanvragen? Is het legaal om het oude balhoofd (met framenummers) op het nieuwe frame te lassen?. Of geeft het rdw makkelijk een nieuw kenteken. Nogmaals heb dus geen wok melding maar heb liever geen gezeur bij controles.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Hoor het graag.