Hypermotard Frame invoeren

Praetor

Rookie
17 jun 2013
19
0
Veenendaal
Beste motorrijders,

1.5 week geleden mijn Ducati Hypermotard total los gereden. Hierbij is de volledige voorkant kapot geklapt op een lantaarnpaal en is het frame natuurlijk kapot. Geen wok melding, zit er over na te denken de motor op te bouwen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag gezien ik weinig tot geen kennis heb van ombouw/rdw: 100% recht frame gezien in Amerika met bergingsbewijs. Los frame met kenteken is in de EU niet te vinden of deze zijn 4-5 keer zo duur. Is het mogelijk om hier de motor weer mee op te bouwen? Over dit frame hoeft toch geen BPM betaald te worden? Waar zal ik bij het RDW tegen aan lopen als ik een kenteken er voor wil aanvragen? Is het legaal om het oude balhoofd (met framenummers) op het nieuwe frame te lassen?. Of geeft het rdw makkelijk een nieuw kenteken. Nogmaals heb dus geen wok melding maar heb liever geen gezeur bij controles.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Hoor het graag.
 
Je zult hem als complete motorfiets aan moeten bieden, grote kans dat het gezien word als een complete import. Of je BPM moet betalen is onder andere afhankelijk van leeftijd en gereden km’s.
 
Ik meen me ter herinneren dat er bij invoer van een schadevoertuig een ander bpm tarief geldt dan bij invoer van een rijklaar voertuig. Hoe dat zit met invoer van een los frame zou je de RDW kunnen bellen (en dan net zo lang doorvragen tot je ook daadwerkelijk iemand met verstand van dit onderwerp aan de lijn krijgt)
 
Beste motorrijders,

1.5 week geleden mijn Ducati Hypermotard total los gereden. Hierbij is de volledige voorkant kapot geklapt op een lantaarnpaal en is het frame natuurlijk kapot. Geen wok melding, zit er over na te denken de motor op te bouwen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag gezien ik weinig tot geen kennis heb van ombouw/rdw: 100% recht frame gezien in Amerika met bergingsbewijs. Los frame met kenteken is in de EU niet te vinden of deze zijn 4-5 keer zo duur. Is het mogelijk om hier de motor weer mee op te bouwen? Over dit frame hoeft toch geen BPM betaald te worden? Waar zal ik bij het RDW tegen aan lopen als ik een kenteken er voor wil aanvragen? Is het legaal om het oude balhoofd (met framenummers) op het nieuwe frame te lassen?. Of geeft het rdw makkelijk een nieuw kenteken. Nogmaals heb dus geen wok melding maar heb liever geen gezeur bij controles.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Hoor het graag.

Bij ons kwam er altijd bij het wisselen van het frame iemand van de RDW, die het oude nummer in het nieuwe frame zette en er op toezag dat het oude frame onklaar werd gemaakt (lees: slijptol). Framenummer mochten we niet zelf inslaan, en de RDW vent interesseerde het niet of ie het recht of scheef er in sloeg, maar het kon. Dat betrof wel nieuwe frames. Hoe het zit met een gebruikte durf ik niet te zeggen. Oude balhoofd op een nieuw frame lassen lijkt me meer een allerlaatste oplossing dan iets wat je serieus zou moeten overwegen.
 
Ik zou eerst eens met een framerichter gaan praten, of Jerryt. Een paar buisjes in het originele frame vernieuwen zal vast niet zo duur zijn als 300 euro voor een frame dat nog verscheept en ingevoerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
de Hyper naar een opkoper doen en een andere kopen is volgens mij de goedkoopste en snelste oplossing. heb je al gecontroleerd of de ophangpunten van het blok nog intact zijn?
en maar eens een optelsommetje van alle onderdelen die stuk zijn (voorwiel en vork zijn ook niet goedkoop).
 
Bij invoer betaal je altijd BPM. Dit kan 0% zijn ivm leeftijd.
Het maakt niet uit of er wel of geen kenteken bij zit.
Mijn wrak had alleen maar papieren waarop stond dat ie nooit meer opgebouwd mocht worden. Daar lacht de RDW om trouwens..
 
de Hyper naar een opkoper doen en een andere kopen is volgens mij de goedkoopste en snelste oplossing. heb je al gecontroleerd of de ophangpunten van het blok nog intact zijn?
en maar eens een optelsommetje van alle onderdelen die stuk zijn (voorwiel en vork zijn ook niet goedkoop).

Ja daar hangt het zeker van af. Het liefst heb ik natuurlijk mijn eigen motor perfect terug. Schadelijstje komt neer tussen de 3 en 4 duizend....met wat 2e hands spul op Ebay. Nog geen reactie van opkoper. Ophangpunten niet gecheckt. Frame is wel gewoon overduidelijk krom met een knik in het frame
 
maar technische door schade total loss maar geen WOK melding ?
politie / verzekering er niet bij geweest ?

Ik heb 1 auto en 1 motor total loss gehad incl politie erbij en beide keren geen wok melding. En ze waren beide duidelijk niet meer rijdbaar.
Ik denk dat de politie ook niet altijd weet wanneer dat moet, of ze vinden het niet belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan