Hyperpro vering & demping

Zou eigenlijk best handig zijn als een fabrikant als Hyperpro een stickertje meelevert met de afstellingen/olie.....

Volgens Werkendam konden ze contact op nemen als ze de "speciale Hyperpro olie" wilden.
Het blijven bedrijven eh.
 
Ik wil misschien binnenkort voor mijn Gladius progressieve vering van HyperPro kopen, maar weet nog niet of ik alleen voor en achter de veren vervang of achter een gelijk een nieuwe schokdemper. Vanwege de prijs zou het dan zowiezo de emulsie variant worden(en dat is sowieso de enige die past vanwege de ABS unit die bij andere varianten in de weg zit.) Ik heb al wat gelezen van mensen die vering alleen aan de voor of achterkant vervangen en dan later ook de andere kant nog doen omdat de motor anders niet meer in balans is. Zou dat ook zou zijn als ik voor alleen de veren vervang en achter de complete schokdemper? En weet iemand of qua effect er een groot verschil in zit of ik achter alleen de veer? Gezien een progressieve achterveer ruim 100 euro kost en de demper rond de 450-500 moet het natuurlijk wel voor een goede verbetering zorgen ivm alleen een nieuwe achterveer.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik doen, maar over het verschil van schokdemper of achterveer zou ik ook graag een antwoord krijgen van iemand die er geen economische belangen bij heeft :)
 
Is de standaard vering instelbaar? Zoja, dan ga je er met alleen een veer goed op vooruit. Is die niet instelbaar, ga je er met een veer ook op vooruit, maar krijg je er met een hele schokdemper ook nog instelmogelijkheden bij...
 
Zal ik doen, maar over het verschil van schokdemper of achterveer zou ik ook graag een antwoord krijgen van iemand die er geen economische belangen bij heeft :)
In mijn ervaring werken ze bij HyperPro niet op die manier. Je krijgt gewoon een eerlijk antwoord. Ik stond bij wijze van spreke klaar met mijn geld in mijn hand om een hele nieuwe veer te kopen. Maar hij zei dat ik, gezien de staat van voor- en achterveer, beter beide kon doen (anders krijg je onbalans) en dat was weer een beetje te duur voor een oudere motor. Dus kwam hij met een revisie. Dan heb je voor een fractie van de investering al een hoop effect. Hij had me ook zo'n dure veer kunnen aansmeren, maar dat deed ie niet.

Ze sturen soms ook mensen met klachten gewoon weg nadat ze alleen maar de afstelling van de vering hebben aangepast. Ze kunnen ook makkelijk een verhaal ophangen dat je een hele dure set nodig hebt.

Dus ga er maar gewoon heen en vertel wat je zou willen. Maar dan niet in termen van 'ik wil een nieuwe veer' maar vertel wat je voor effect wil. Als ie dan aankomt met een die je te duâh vindt, dan zeg je dat en dan komt ie met een alternatief en zegt er gewoon bij wat je dan eventueel mist en of dat verstandig is.

Zoals je aan de enthousiaste reacties van iedereen merkt, zijn dit gewoon lui die het doorhebben: eerlijk advies wint klanten. Ik vertrouw ze wel toe om mij een eerlijk advies te geven waarbij ze niet in de eerste plaats denken aan hun winst. Die komt sowieso voornamelijk uit de racerij. Die consumentenmarkt is maar een klein deel van hun business.
 
Zou eigenlijk best handig zijn als een fabrikant als Hyperpro een stickertje meelevert met de afstellingen/olie.....

Je krijgt een A4 print mee met alle gemonteerde onderdelen en de verschillende dempinginstellingen in ,gebruikte soort olie,hoeveelheid,sag voor en achter.....etc
 
In mijn ervaring werken ze bij HyperPro niet op die manier. Je krijgt gewoon een eerlijk antwoord. Ik stond bij wijze van spreke klaar met mijn geld in mijn hand om een hele nieuwe veer te kopen. Maar hij zei dat ik, gezien de staat van voor- en achterveer, beter beide kon doen (anders krijg je onbalans) en dat was weer een beetje te duur voor een oudere motor. Dus kwam hij met een revisie. Dan heb je voor een fractie van de investering al een hoop effect. Hij had me ook zo'n dure veer kunnen aansmeren, maar dat deed ie niet.

Ze sturen soms ook mensen met klachten gewoon weg nadat ze alleen maar de afstelling van de vering hebben aangepast. Ze kunnen ook makkelijk een verhaal ophangen dat je een hele dure set nodig hebt.

Dus ga er maar gewoon heen en vertel wat je zou willen. Maar dan niet in termen van 'ik wil een nieuwe veer' maar vertel wat je voor effect wil. Als ie dan aankomt met een die je te duâh vindt, dan zeg je dat en dan komt ie met een alternatief en zegt er gewoon bij wat je dan eventueel mist en of dat verstandig is.

Zoals je aan de enthousiaste reacties van iedereen merkt, zijn dit gewoon lui die het doorhebben: eerlijk advies wint klanten. Ik vertrouw ze wel toe om mij een eerlijk advies te geven waarbij ze niet in de eerste plaats denken aan hun winst. Die komt sowieso voornamelijk uit de racerij. Die consumentenmarkt is maar een klein deel van hun business.

Mooie service bij Hyperpro, kan eerst de veren laten monteren, en als ik dat niet genoeg vind kan ik binnen een paar weken besluiten om toch voor de schokbreker te gaan en dan krijg ik het geld van de achterveer terug :)
 
Klopt,mijn A4 tje heeft een ander niks mee te maken.... :+

Ik denk dat als je even belt dat ze best wel kunnen opgraven voor je...
 
Terug
Bovenaan Onderaan