Hyperpro vering & demping

Ben ik ook van plan Sjiefke, maar vroeg me af of er iemand met ervaring rondloopt hier. Wil uiteraard de voordelen niet wegnemen door de nadelen aan te pakken.
 
Heeft iemand ook ervaring met Hyperpro in combinatie met een MV Agusta 910R? Deze is van nature al (te) stug afgeveerd. Het is dus de bedoeling dat de boel iets zachter geveerd wordt dan nog stugger. Bij korte hobbels in de de weg (wortels oid) kom ik gewoon los uit het zadel. Is hier iets aan te doen met Hyperpro?

ja, of bij HK in Tiel (ook een perfect adres voor vering), meestal een veer met een lagere veerconstante..... of doe als een toerfiets en plaats progressieve veren....
 
ik heb zin,s vorige week ook hyperpro veren sets op mijn fiets...
dus alleen de veren he, de rest was nog prima..
man wat een verschil zeg, de fiets staat weer als nieuw :Y
en ja er zijn natuurlijke ook andere merken...
de mijne komen bij horeon weg, ze hadden wel even werk er mee.
maar de fiets kan nu de ton wel weer halen :]
 
ja, of bij HK in Tiel (ook een perfect adres voor vering), meestal een veer met een lagere veerconstante..... of doe als een toerfiets en plaats progressieve veren....

Ik heb de mijne bij TRS suspensions laten doen(zit in het pand van HK). Tim is erg vakbekwaam en heeft me ook goed geholpen met het afstellen van de vering( ik moest snel weg dus hij kreeg niet echt de kans 'm af te stellen). De prijs is ook zeker niet slecht.
 
Heeft iemand ook ervaring met Hyperpro in combinatie met een MV Agusta 910R? Deze is van nature al (te) stug afgeveerd. Het is dus de bedoeling dat de boel iets zachter geveerd wordt dan nog stugger. Bij korte hobbels in de de weg (wortels oid) kom ik gewoon los uit het zadel. Is hier iets aan te doen met Hyperpro?


Vulles, ik heb een streetfighter (Duc) en die is ook vrij stug
ben naar Werkendam geweest waar Paul (de monteur en verenspecialist) mijn fiets opnieuw heeft afgesteld.
De fiets is veel comfortabeler geworden zonder dat het sturen er minder is opgeworden.

Mijn advies laat het eerst afstellen mocht dat niet het gewenste effect hebben dan kan je altijd nog de veren laten vervangen

Groet
Fons
 
Vulles, ik heb een streetfighter (Duc) en die is ook vrij stug
ben naar Werkendam geweest waar Paul (de monteur en verenspecialist) mijn fiets opnieuw heeft afgesteld.
De fiets is veel comfortabeler geworden zonder dat het sturen er minder is opgeworden.

Mijn advies laat het eerst afstellen mocht dat niet het gewenste effect hebben dan kan je altijd nog de veren laten vervangen

Groet
Fons

:^

Zo werkt HK ook :y
 
ola,

weet iemand een nr dat ik kan bellen, of wellicht een email adres?

thx

Ken wel nummers
0611
112
09008844
09006969

Voor jou wel belangrijk vermoed ik: 1888

En anders even Google Nederland bellen, kennen ze je misschien uitleggen hoe het internet werk: +31 (0)20-5045-100
 
Even een tip, kijk bij beurten uit dat je dealer niet de standaard olie in je met Hyperpro-veren uitgeruste vorkpoten giet.

Zelfs na mijn nadrukkelijke waarschuwing vooraf had de monteur er weer standaard olie in gekieperd.

:(
 
Laatst bewerkt:
Zit zelf te bedenken, wil zelf mijn voorvorkolie vervangen van de week. Maarja, de veren die erin zitten zitten er ook al zo een 75K km in.
Als ik een hyperpro set bestel en zelf erin doe (afstellen laat ik doen door iemand die er verstand van heeft :P) Is er nog speciaal gereedschap nodig naast dat wat je normaal nodig hebt?
 
Ken wel nummers
0611
112
09008844
09006969

Voor jou wel belangrijk vermoed ik: 1888

En anders even Google Nederland bellen, kennen ze je misschien uitleggen hoe het internet werk: +31 (0)20-5045-100

mocht je nou geen gepast antwoord hebben raad ik jou aan lekker je smoel te houden...
 
mocht je nou geen gepast antwoord hebben raad ik jou aan lekker je smoel te houden...

Hoezo geen gepast antwoord?

Jouw vraag:
"ola,

weet iemand een nr dat ik kan bellen, of wellicht een email adres?

thx"

Kortom je vraagt om een nummer, niet specifiek waarvan dus ik geef je wat nummers door en dan is dat ook weer niet goed :? . Vervolgens geef ik je nog een hint zodat je wel kan begrijpen hoe internet werkt en dan ben je op je teentjes getrapt....

Jij raad mij aan om me smoel te houden, ik raad jou aan om geen vragen meer te stellen waarvan de vraag stellen langer duurt dan het opzoeken op internet.

Bovendien heb ik mijn antwoord getypt en dus heeft mijn smoel houden daar niets mee te maken.



ben je nog nog bozer :)
 
En jij kan wel een forum vinden maar geen nummer van Hyperpro? Jullie antwoorden zijn ongeveer even zinvol zou ik zeggen. Verder zinloze discussie www.hyperpro.com en vanaf daar gaat het je wel lukken toch?
 
Hoezo geen gepast antwoord?

Jouw vraag:
"ola,

weet iemand een nr dat ik kan bellen, of wellicht een email adres?

thx"

Kortom je vraagt om een nummer, niet specifiek waarvan dus ik geef je wat nummers door en dan is dat ook weer niet goed :? . Vervolgens geef ik je nog een hint zodat je wel kan begrijpen hoe internet werkt en dan ben je op je teentjes getrapt....

Jij raad mij aan om me smoel te houden, ik raad jou aan om geen vragen meer te stellen waarvan de vraag stellen langer duurt dan het opzoeken op internet.

Bovendien heb ik mijn antwoord getypt en dus heeft mijn smoel houden daar niets mee te maken.



ben je nog nog bozer :)

hahahaha ik en bozer, u dont know me... en je leeftijd zegt genoeg :+
 
hahahaha ik en bozer, u dont know me... en je leeftijd zegt genoeg :+

Gelukkig ben ik op mijn leeftijd al(lang) bekend met de term drogredenering, zou je eens moeten opzoeken kunt u heel wat van leren.

Anyways gezien u blijkbaar op uw leeftijd al begint te dementeren gezien de vraag zal ik die even voor u beantwoorden. Het nummer dat u zoekt is: +31183678867. Afhankelijk van uw telefoon is dit misschien 031183678867.



O-)
 
Laatst bewerkt:
Heb maar een setje progressieve veren besteld voor mijn CBR600 uit 99. Laat wel weten hoe het aanvoeld na een weekje rijden als ze eenmaal erin zitten.
 
Ik heb vanmorgen de gixxer opgehaald bij hyperpro.

Veel motoren hebben wel een stuurgedrag of veringinstelling waar je maar mee zou moeten leren leven.
De gixxer k6 staat bekend om zijn plakkende donkere coating op de vorkpoten en de softe afstelling.
Iedereen heeft wel tips om eea te schroeven en 't beter te laten worden en moet je maar gaan houden van dat karakter.
Niet dus.
Hyperpro heeft er het hele pakket ingezet en man,je herkent je fiets niet!

Kijken waar je heen wil,gooi dat ding in de bocht en zonder een krimp te geven gaat ie en zit je ineens dichter tegen t asfalt als waar je normaal naar toe werkt.
Ook de rechtuitstabiliteit is beter en stuurveranderingen komen beter door en scherper.
In mijn geval is ie iets stugger geworden als ik gewend was(soft,origineel)maar zeker niet oncomfortabeler.
Dit zou een must moeten zijn voor iedereen met een dikke fiets die bedenkingen heeft bij bepaald stuur en dempings gedrag.
Zo blijkt nu dat er veel meer uit je motor is te halen als waar je dacht mee te moeten leven.
Pluspunt vindt ik ook dat je een nederlands bedrijf steunt die zelf hun producten maken in hetzelfde pand.
 
je gebruikt je veren vaker dan je denkt.heb zelf (nog) geen motor ben pas aan mn theorie begonnen,staat ergens in mn theorie boek iets in over dat veren verder uit gaan staan bij optrekken en remmen.dus ook veren verbeteren het gevoel van snelheid.
 
Dit zou een must moeten zijn voor iedereen met een dikke fiets die bedenkingen heeft bij bepaald stuur en dempings gedrag.
Zo blijkt nu dat er veel meer uit je motor is te halen als waar je dacht mee te moeten leven.
Helemaal mee eens. Het hoeft niet eens een dikke fiets te zijn. Toen ik alleen al nieuwe veren van HyperPro om mijn oude dempers (RT uit '97) had laten zetten, had ik ook ineens een nieuwe motor. Ik had daarvoor (ik had 'm toen nét) weinig vertrouwen in het ding in de bochten. Wennen dacht ik eerst, maar de veren bleken gewoon op te zijn. De HyperPro's zijn wat dat betreft een enorme verbetering. Ik had veel meer vertrouwen in de motor en dat verhoogde mijn 'freude am Fahren'.
 
Even een tip, kijk bij beurten uit dat je dealer niet de standaard olie in je met Hyperpro-veren uitgeruste vorkpoten giet.

En let ook op dat die monteur dan weet dat er andere afmeting voor de luchtkamer moet worden aangehouden dan met de standaardfabrieksvering.
 
En let ook op dat die monteur dan weet dat er andere afmeting voor de luchtkamer moet worden aangehouden dan met de standaardfabrieksvering.

Zou eigenlijk best handig zijn als een fabrikant als Hyperpro een stickertje meelevert met de afstellingen/olie.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan