I did my research! Omnium???

Weet jij wat een OMNIUM verzekering is??

  • Tuurlijk! Wie niet??

    Stemmen: 5 16,1%
  • Ja, ik had wel een idee...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, nu wel ja...

    Stemmen: 5 16,1%
  • Ik heb wel eens de naam gehoord!

    Stemmen: 1 3,2%
  • Opium?? Hoorde ik Opium?!

    Stemmen: 20 64,5%

  • Totaal aantal stemmers
    31

SageCloud

MF veteraan
12 sep 2002
1.303
0
Beste mensen,

Voordat ik een lading commentaar over me heen krijg met als voornaamste samenvatting 'UTFS! :( ' wil ik even vermelden dat ik hard mijn best gedaan heb om m'n vraag zelf te beantwoorden, maar ik kom er simpelweg niet uit. :N

Ik heb hier op MF wat topics gelezen en ik zie enkele keren de uitdrukking OMNIUM verzekering voorbij komen...Na 3 keer weet ik het wel te spellen, maar wat de betekenis van het woord is!? :?

Ik heb op 1 verzekeringssite begrepen dat het iets van een natuurrampen-verzekering-dingetje is. Maar op een andere stonden de voorwaarden zoals van een all-risk.

Dus de vraag...wà is nu een Omnium verzekering?? :?

Thank you! :}
 
Omnium is een verzekeringsmaatschappij waar je terecht kunt als geen een maatschappij je meer wilt verzekeren. Het is een verbond van alle verzekeraars voor de probleemgevallen. Bv bestuurders die in een jaar tijd drie ongevallen veroorzaken en dus nergens meer aangenomen worden voor een verzekering. Tegen de hoofdprijs kun je dan alsnog daar terecht. (denk aan bedragen waar je knappe gloednieuwe motor allrisk voor kunt verzekeren, alleen dan krijg je voor dat bedrag alleen een WA verzekering)


fok, dat is terminus |(


 
Verzekering van het voertuig (Omnium)
Verzekering die alle schade aan uw eigen voertuig vergoedt. Bestaat in een «mini»-versie (kleine omnium) die de schade als gevolg van brand, diefstal, glasbreuk, natuurrampen, botsing met dieren dekt; er is tevens een «maxi»-versie die aan de waarborgen van de Mini omnium de materiële schade (ongeval, vandalisme...) toevoegt.
Bron: Dexia
Via: Google

Gewoon Belgische all-risk dus; alleen houden Belgen niet van Engelse termen...

Oh ja: UTFS :P
 
Ik wist het ook niet O-)

heb er ook niet naar gezocht trouwens

Misschien aardig om op MF een soort newbie-boek te maken om bepaalde termen / uitdrukkingen / technische praat in onder te brengen? Soort encyclopedie ofzo O-) ?
 
En dan met alle Belgische uitdrukkingen? Dan zijn we wel ff bezig :P

Neeeeeeee ;) ,

Sommige mensen kijken bij het horen van het woord "clip-on" naar de uitlaat, bij de "hugger" naar je tanksticker, etc. Meer engelsgericht zeg maar 8-)

Hoe is het trouwens met je been, helemaal weer A-ok *D ?
 
Neeeeeeee ;) ,

Sommige mensen kijken bij het horen van het woord "clip-on" naar de uitlaat, bij de "hugger" naar je tanksticker, etc. Meer engelsgericht zeg maar 8-)

Hoe is het trouwens met je been, helemaal weer A-ok *D ?

Ik wist het ook niet wat dat was zowel omnium als clip-on, toen heb ik het maar gevraagd.
Er zijn mensen die alles weten, hulde en lof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan