I had a dream.... en die is nu uitgekomen

Hm..ik ga straks, als ik thuiskom, ook maar eens m'n droom verwezenlijken..laat ik vanmiddag nou eens heerlijk gedroomd hebben! :P


Maar wel een mooie fiets Mur :} (..om maar eens in de afkortingsfeer te blijven..)
Heel veel plezier ermee..ik weet niet, maar ik moet altijd aan Frankrijk denken bij het zien van zo'n XJR *D
 
Hm..ik ga straks, als ik thuiskom, ook maar eens m'n droom verwezenlijken..laat ik vanmiddag nou eens heerlijk gedroomd hebben! :P

Vanmiddag ? check de tijd man. Wie gaat er in godsnaam nog zo laat achter die buizenbak zitten.

Maar wel een mooie fiets Mur :} (..om maar eens in de afkortingsfeer te blijven..)
Heel veel plezier ermee..ik weet niet, maar ik moet altijd aan Frankrijk denken bij het zien van zo'n XJR *D


Zeg Arc ;) dank u wel voor de compliment.
Frankrijk.... ik moet altijd aan Japan denken.... gek..... *D
 
Gefeliciteerd man ! (ook van SVetra natuurlijk, die had nog geen idee hoe dat ding eruit zag)
a dream come true... eindelijk een volwassen fiets ?
okee dan, gauw samen dat ding inrijden... zo snel mogelijk van die 5000 toeren af, of mag je al hoger?
 
Gefeliciteerd man ! (ook van SVetra natuurlijk, die had nog geen idee hoe dat ding eruit zag)
a dream come true... eindelijk een volwassen fiets ?
okee dan, gauw samen dat ding inrijden... zo snel mogelijk van die 5000 toeren af, of mag je al hoger?

Thanks man. Ik ben er super blij mee.
Eindelijk een "vette" fiets.
ik mag tot de 1000km maar tot 4.000 tpm en van 1000 tot 1600 km tot 5.000 TPM
Dus voordat ik volluit mag duurt het nog even. :(

Ik heb jou ook een mail naar priveadres gestuurd.
dus: joef kot meel
 
ga maar vast sparen voor een compleet laser systeem murdock.....'t verschil is werkelijk overweldigend.

je zult straks gaan merken als de motor is ingereden dat na de 8000 tpm er echt geen gang meer inzit.
trek die gietijzeren kachelpijpen eraf(alleen het spruitstuk al weegt een ton) en plant er een open laser systeem tussen,k&n filtertjes en je heb een compleet ander motor die dan ook nog eens klinkt als een motor.

ik heb 2 xjr's gehad en beide met een stage 3 dyno en compleet laser systeem...........het uitlaatsysteem doet echt wonderen voor je xjr.....veel plezier ermee.
 
Nou d8 ut niet...een XJ is heel wat anders dan een XJR.... een XJ is een Diversion (bijvoorbeeld)...


Doh |( .... mijn schrijftaal wordt verkeerd geïnterpreteerd.
XJ-ers, ers -> meervouw van R
XJ R's -> meerdere erren(R)

Het begint nu lastig te worden.... B|

Weet je wat, vergeet dit schrijftaalprincipe maar.
Ik had het al die tijd al over de XJR.
Vraag aan u: Wat is het meervoud van XJR ?
 
ga maar vast sparen voor een compleet laser systeem murdock.....'t verschil is werkelijk overweldigend.

je zult straks gaan merken als de motor is ingereden dat na de 8000 tpm er echt geen gang meer inzit.
trek die gietijzeren kachelpijpen eraf(alleen het spruitstuk al weegt een ton) en plant er een open laser systeem tussen,k&n filtertjes en je heb een compleet ander motor die dan ook nog eens klinkt als een motor.

ik heb 2 xjr's gehad en beide met een stage 3 dyno en compleet laser systeem...........het uitlaatsysteem doet echt wonderen voor je xjr.....veel plezier ermee.

Alleen zit er sinds het 2004 model een katalysator tussen. Kan ik ongestraft mijn uitlaatsysteem vervangen voor een open systeem ?
Het meeste koppel zit toch op 6.300 TPM dus doortrekken heeft geen zin.
Heb jij nog onderdelen van je vorige XJR ?
 
Alleen zit er sinds het 2004 model een katalysator tussen. Kan ik ongestraft mijn uitlaatsysteem vervangen voor een open systeem ?
Het meeste koppel zit toch op 6.300 TPM dus doortrekken heeft geen zin.
Heb jij nog onderdelen van je vorige XJR ?
je kan alles gewoon vervangen.
ik weet zeker dat het nieuwe laser systeem gewoon een aansluiting heeft voor de lambda sonde.

mijn x11 had twee 3 weg geregelde kats en die zijn er ook allang uit zonder dat het enige problemen met zich mee bracht.
je lambda sonde stuurt nog steeds dezelfde data terug naar je ecm in je motor dus hij merkt er niks van.......je wint alleen een pktje of 16 met alleen maar de vervanging van het uitlaatsysteem :}
neem wel gelijk het luchtfilter mee en vervang het voor een k&n...dat zijn de kosten niet.

mocht je dit allemaal van plan zijn in de toekomst dan zal je merken wat ik bedoelde dat de motor na 8000 tpm niet meer echt wilt.
na deze eenvoudige modificaties loopt je motor als een streep door zo de toerenbegrenzer in.......standaard is de xjr vreselijk afgewurgd.
het koppel zal niet zoveel stijgen als het topvermogen maar een Nm of 6 extra zit er absoluut in......maar het topvermogen(bij de hogere toerentallen dus )gaat compleet met een dyno kitje,het uitlaatsysteem/luchtfilter combo zomaar een pktje of 20 meer leveren.
en geloof het of niet.......je motor wordt er ook nog zuiniger van.



en het geluid }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan