[iBood] AXA Procarat ART4 105cm - 40e incl verz

FTI

MF veteraan
3 aug 2009
1.994
9
omg. Utrecht
Vandaag op de ibood, Edifier S2000PRO Special Edition 2018 Actieve Speakers
ART4 kettingslot van AXA.
Wellicht heeft iemand dit toevallig nodig, in dat geval is het volgens mij wel een redelijk goed koopje.

Dit is geenszins bedoeld om reclame te maken voor ibood, ik kwam deze actie tegen en wilde 'm delen met MF :)

Merk: Axa
Type: ProCarat
Heavy duty ketting slot, geschikt voor gebruik bij bromfietsen en motoren.
ART**** goedkeur, noodzakelijk bij verzekering van uw tweewieler. Toelatingsnr. MBT 4037.
Knipkracht tot 98 Kn
Diameter schakel Ø 10,5 mm
Lengte 105 cm
Gehard stalen ketting
Symetrische sleutel
Anti boor plaat
Automatische keycover
Sterke polyester hoes
Geleverd met 2 sleutels en een internationale online sleutelservice.
Levertijd: 7 – 10 werkdagen
Gewicht: 3400 gram
Wettelijke garantie: 2 jaar
 
Een art**** slot koop je primair niet om diefstal te voorkomen, maar om de verzekering gerust te stellen. Alle sloten zijn binnen no-time open te krijgen.
 
Various Sold Secure and Thatcham chains chopped. :X

Goed filmpje, dat dacht ik altijd totdat mijn opviel door wie hij geschoten is en welke sloten wel goed door de test komen.

Soort van wij van WC eend testen WC eend en concurrenten. Tja dan is de uitkomst ook weinig verrassend.

Wat de andere zeggen voor de verzekering is het prima, ik vraag me alleen of hoe praktische 1 meter is. Lijkt mij voor een dikke achterband en de wil om deze ergens aan vast te leggen aan de krappe kant. Maarja dat ligt natuurlijk erg aan de plek en het geen waar je hem aan vast maakt.
 
Ik zou voor een tientje meer deze nemen: http://slotenspeciaalzaak.nl/pro-tect-150cm-art4-vaste-kop.html - Dikkere schakels en een halve meter langer, 1 meter is wel erg kort, wordt lastig om hem daarmee nog ergens aan vast te maken denk ik (+ de verzendkosten zijn minder).
 
Ik zou voor een tientje meer deze nemen: http://slotenspeciaalzaak.nl/pro-tect-150cm-art4-vaste-kop.html - Dikkere schakels en een halve meter langer, 1 meter is wel erg kort, wordt lastig om hem daarmee nog ergens aan vast te maken denk ik (+ de verzendkosten zijn minder).


haha er staat: op voorraad, en dan 4 regels verder:

beschikbaarheid: niet op voorraad



...ziet er goed uit :p
 
Ik zag hem vanochtend ook en heb er een besteld.
Rond de € 40,- met verzendkosten is niet veel voor een ART4 slot.
En anders leuk voor m'n vrouw haar snorscooter ;)
 
morgen krijg ik hem binnen van iBood, lijkt me prima veiligheidje bovenop het alarm :-)
 
Goed filmpje, dat dacht ik altijd totdat mijn opviel door wie hij geschoten is en welke sloten wel goed door de test komen.

Soort van wij van WC eend testen WC eend en concurrenten. Tja dan is de uitkomst ook weinig verrassend.


Wat de andere zeggen voor de verzekering is het prima, ik vraag me alleen of hoe praktische 1 meter is. Lijkt mij voor een dikke achterband en de wil om deze ergens aan vast te leggen aan de krappe kant. Maarja dat ligt natuurlijk erg aan de plek en het geen waar je hem aan vast maakt.

Het gaat bij dat filmpje er ook niet om dat de ALMAX sloten heel blijven (alhoewel dat ook gewoon al onafhankelijk is aangetoond), maar vooral dat die anderen allemaal zo snel kapotgaan. Zeker aangezien ABUS zovaak, terwijl ze altijd het duurste zijn, toch zovaak aangeprezen wordt als goed slot en ze die hier het snelste doorgeknipt hebben (die ene die wat langer duurt was alleen omdat die prutser hem er niet goed tussen gelegd had, anders was die ook 10sec sneller kapot.

Dus idd, beetje subjectief naar hun eigen kettingen, maar zeker goede indicatie van de andere kettingen. Verder is met wat rekenwerk ook wel te snappen dat hun kettingen heel blijven aangezien de schakels 1.5 keer zo dik zijn.
 
Dus idd, beetje subjectief naar hun eigen kettingen, maar zeker goede indicatie van de andere kettingen. Verder is met wat rekenwerk ook wel te snappen dat hun kettingen heel blijven aangezien de schakels 1.5 keer zo dik zijn.

Dat ligt er ook maar aan wat ze gebruiken, hydraulische betonschaar er op en ook hier blijft niets van over. Maar inderdaad voor de standaard sloten is het met 'makkelijker' gereedschap soms al te doen.

Waarbij ik mij wel af vraag hoe vaak er uberhaupt een slot op locatie wordt doorgeknipt. Zijn de meeste diefstallen niet gewoon pick-up en in busje stoppen?
 
Dat ligt er ook maar aan wat ze gebruiken, hydraulische betonschaar er op en ook hier blijft niets van over. Maar inderdaad voor de standaard sloten is het met 'makkelijker' gereedschap soms al te doen.

Waarbij ik mij wel af vraag hoe vaak er uberhaupt een slot op locatie wordt doorgeknipt. Zijn de meeste diefstallen niet gewoon pick-up en in busje stoppen?
Daarom dus altijd ketting om een paal oid heen gooien.
 
'T gaat er überhaupt meer om wáár je hem neerzet en hoe je je slot bevestigt dan om welk slot er om heen zit. Als ze een beton schaar meenemen krijgen je ze art 5 10 Kg slot toch wel open als ie los om je wiel heen zit, dan kan je nog beter een 2 Kg slotje ergens strak boven de grond ergens om heen hebben hangen op een opvallende plek.

Die gozer die die sloten open knipt in dat filmpje is volgens mij ook echt geen "professional", maar gewoon een of andere random guy met een beetje spierballen die eerst even op 5 sloten geoefend heeft.
 
Net dit slot binnengekregen; is toch echt een robuust ding hoor!
Groter dan ik verwacht had zelfs. Hij past maar net door m'n wiel i.v.m. de remschijf.
 
Tis inderdaad een mooi slot. 105 cm is gelukkig minder lang dan ik dacht. Prima aankoop!
 
ik had er 2 besteld,de tnt was er minder blij mee.
wat zit er in godsnaam in die kleine pakketjes zei hij _O-
niks bijzonders hoor,2 sloten dat is alles O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan