Icon Variant Helm

ricos

Die hard MF'er
19 mrt 2011
621
0
Haarlem
Heeft er iemand ervaring met de Icon Variant Helm ?

Icon_Variant_1.jpg


Helaas maar 1 dealer in het land ... Dus word ff op zoek bij de buren in Duitsland of Belgie.
Maar ben toch vooral benieuwd naar de ervaringen.

Na het zien van deze geweldige movie :


Had ik een oogie gekregen op deze helm:
201009291018222.jpg
 
Deze helm ben ook al een tijdje naar op zoek. Ebay is miss een kijkje waard? Al weet ik niet of het keurmerk dan geldig is

Edit: wil je aub die ene dealer even vermelden? ^^
 
Laatst bewerkt:
Even zonder grappen.

Ziet er op de foto best leuk uit, anders dan de gemiddelde helm. Ik zou je wel aanraden om hem te passen.
 
Omdat hij anders als anders, heeft t ook mijn interesse gewekt ....
EBay staat hij Indd op,maar wil 'm graag eerst graag passen,straks vind ik het 3x niks...of is de maat niet juist.
Die ene dealer in NL is motor discount in Schiedam,te vinden via de dealer locator op www.rideicon.com

Denk er zelf over na om bij fc moto in Duitsland te gaan kijken/passen omdat ze daar vele modellen op voorraad hebben.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik al gemaild,alleen om t "ff" passen ben ik al dik 250km verder ...
 
Ik vind dit inderdaad ook erg mooie helmen. Alleen hoe zal het met de wind zitten op hogere snelheden met bijvoorbeeld een SS..
 
Ik vind dit inderdaad ook erg mooie helmen. Alleen hoe zal het met de wind zitten op hogere snelheden met bijvoorbeeld een SS..

Ik heb zelf deze:
img7291qp1.jpg


Je merkt wel dat er een klep op zit bij snelheden >80 km/u. Als je weinig windbescherming hebt en veel snelweg rijdt zou ik zoiets niet aanraden. Klepje is wel fijn tegen de zon :)
 
Leuk voor op de crosser maar meer ook niet lijkt mij. Toch een aardige windvanger dat klepje, of niet?
 
Ik heb de Icon Variant besteld (construct uitvoering zoals afgebeeld hierboven)... als het goed is begin januari binnen...
 
7914755094_02cb44212e_c.jpg


afgelopen zomer gekocht bij fc moto

fijn helmpie. stil. goede ventilering. geen klachten over.

in beeld op 6min 20
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de helm gepast,maar heb het idee dat ik té dicht met m'n neus op t mondstuk zit ...
Misschien ben ik de vrijheid van een crosshelm wel teveel gewend ;)
 
Ik moet de helm nog passen zodra die binnen is. Maar hoe komen de maten overeen met de maat die je over het algemeen hebt?
 
Dat zit wel goed,heb normaal een FOX crosshelm maat L 59-60cm dat klopt wel aardig,twijfelde alleen heel erg omdat ik een opgesloten gevoel kreeg ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan