Icon Variant Helm

Oke geen verkeerde helm _O-

En over die zonneklep heb je gelijk, maar vraag me af hoe veel dat helpt.
Veel.. Zeker in combinatie met een donker vizier. Bij laagstaande zon is het echt perfect, die klep kun je namelijk echt als een zonneklep (zoals in de auto) gebruiken, een donker vizier of zonnebril werkt ook niet als je de zon vol in je ogen hebt schijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen de helm opgehad om hem te passen.
Waar ik normaal gesproken maat L heb, moest ik bij de Variant de M pakken (mocht je hem dus bestellen, rekening mee houden dat je mogelijk een maatje kleiner moet! )

En hij zat perfect, nog net wat ruimte rond de oren, dus geen probleem met de bril, voor de rest goed strak maar comfortabel.
Zit nu te twijfelen welke kleur/patroon ik neem.
Zijn in maart/april weer wat nieuwe keuzes uit, waarvan ik er eentje erg mooi vindt, maar om daar dan gelijk weer 50 euro extra voor neer te leggen.....?
 
Zou echt voor zo'n battlescar of construct gaan.. Coolste finish voor een helm die ik ooit heb gezien. (op mijn eigen helm na dan.. :) )

P6022818.JPG

P6022811.JPG

P6022815.JPG
 
Heeft er toevallig iemand deze helm geprobeerd op een (super)sport motor? Snelheden 200+
Blijf de helm heel gaaf vinden, alleen ondertussen mijn KTM verkocht ....
 
Heeft er toevallig iemand deze helm geprobeerd op een (super)sport motor? Snelheden 200+
Blijf de helm heel gaaf vinden, alleen ondertussen mijn KTM verkocht ....
Ik heb wel eens met een MX helm op straat gereden, maar die klep is knap irritant als je wat harder rijdt..
 
Ik heb wel eens met een MX helm op straat gereden, maar die klep is knap irritant als je wat harder rijdt..

Klopt, mx helmen en dual-sport helmen hebben daar vaak last van.

Ik heb de icon sinds zaterdag _O- *O*
Heb al 110 gereden en nog geen last gehad van de klep.
De icon is ook een street/sport helm en geen dual-sport helm.
De aerodynamica is ontwikkeld voor hogere snelheden
 
Ik heb wel eens met een MX helm op straat gereden, maar die klep is knap irritant als je wat harder rijdt..


Dat ken ik ja met mijn eigen Fox helm :)

Maar als je op de Icon googeld kom je ook wel eens foto's tegen op sportmotoren :)
Misschien dat de aerodynamica van deze klep een stuk beter is uitgewerkt.
 
Dat ken ik ja met mijn eigen Fox helm :)

Maar als je op de Icon googeld kom je ook wel eens foto's tegen op sportmotoren :)
Misschien dat de aerodynamica van deze klep een stuk beter is uitgewerkt.
Allemaal posers.. :) Nee, geen idee, kan best dat het met deze wel goed gaat, durf ik niks over te zeggen..
 
Allemaal posers.. :) Nee, geen idee, kan best dat het met deze wel goed gaat, durf ik niks over te zeggen..

Ik heb wel eens met een MX helm op straat gereden, maar die klep is knap irritant als je wat harder rijdt..

Klopt, mx helmen en dual-sport helmen hebben daar vaak last van.

Ik heb de icon sinds zaterdag _O- *O*
Heb al 110 gereden en nog geen last gehad van de klep.
De icon is ook een street/sport helm en geen dual-sport helm.
De aerodynamica is ontwikkeld voor hogere snelheden

:^
 
Dit is geen enduro helm!, icon noemt dit een urban assault helm
de klep is zo ontworpen dat de lucht er prima door heen gaat, alleen als je ff naar de wolken
gluurt of het gaat regenen of niet merk je dat er een klep op zit :P pasvorm is wat strakker aan de wangen
ik heb er niks over te klagen. ook de grote van het vizier is heel erg merkbaar!
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen enduro helm!, icon noemt dit een urban assault helm
de klep is zo ontworpen dat de lucht er prima door heen gaat, alleen als je ff naar de wolken
gluurt of het gaat regenen of niet merk je dat er een klep op zit :P pasvorm is wat strakker aan de wangen
ik heb er niks over te klagen. ook de grote van het vizier is heel erg merkbaar!
Wie zegt dat dan? :?
 
Ik weet dat dit onderwerp al een aantal jaartjes oud is.
Maar ik zag onlangs op de website van Icon zelf dat er voor de Variant nu ook een pinlock systeem beschikbaar is, dus mijn interesse voor deze helm is nu nog groter.

Maar omdat deze helm nergens in de buurt te verkrijgen is (omgeving Zutphen, Gelderland) zou ik graag de mening van mensen willen horen die deze helm hebben.

Ik heb nu een Shark S700 Full Mat helm met maat M.
Ik heb de omtrek van mijn hoofd gemeten en kom op ongeveer 58cm uit.
Is het slim om de Variant helm ook in maat M te bestellen en dan thuis te passen of zouden jullie naar een winkel gaan ook al is deze erg ver weg?

Wat is jullie ervaring met deze helm? Wat zijn de voor- en nadelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan