ict'ers HELP mij aub..

Reetje

MF veteraan
4 feb 2002
1.853
37
Landgraaf
Ok, hoort misschien niet helemaal op dit forum thuis, maar er zijn hier denk ik genoeg ict'ers die mij evt. kunnen helpen.

Probleem is het volgende.
Wij hebben een Win2k netwerk met een TCP/IP printer. Die printer hangt dus direct op het netwerk zonder tussenkomst van een server.
Nu werkt onze administratie ook nog met een DOS-programma dat alleen maar naar LTP1 kan printen.

Hoe kan ik de LTP1 poort omleiden naar de netwerkprinter (TCP/IP-printer)?????

De printer delen en vervolgens 'Net use' gebruiken werkt niet want Netuse gaat er blijkbaar vanuit dat de sharename waar je naar verwijst een apparaat is dat ook op een ltp-poort is aangesloten.

Ik weet het echt niet meer......... '(
 
Ik zou gewoon bij de administratie een extra printer zetten, alleen voor dos-gebruik. Gewoon simpele deskjet ergens uit 'n magazijn trekken. :P
 
Ik zal ff snel reageren,.

Je moet een dummy aan maken. lpt1 laten verwijzen naar een ipadres x.x.x.x .

In het dos programma de juiste stuur programma's toevoegen en hem vertellen dat hij naat lpt1 moet printen.

Op de client de dummy toevoegen als printer en voilla het zal werken.

Ten minste hier werkt het :) op een Xerox N2025.
 
IMHO ???

Als ik de printer deel op //client1/hp2200 dan werkt in de dos-prompt wel het commando 'copy test.txt //client1/hp2200'
Maar 'net use ltp1: //client1/hp2200' geeft de foutmelding dat ie die locatie niet kan vinden (fout#nr67 geloof ik) :? :?
 
Ik zal ff snel reageren,.

Je moet een dummy aan maken. lpt1 laten verwijzen naar een ipadres x.x.x.x .

In het dos programma de juiste stuur programma's toevoegen en hem vertellen dat hij naat lpt1 moet printen.

Op de client de dummy toevoegen als printer en voilla het zal werken.

Ten minste hier werkt het :) op een Xerox N2025.

Het idee is duidelijk, maar een dummy aanmaken??? hoe doe je dat?
 
imho : in my honest opinion.. is al lang geleden da'k nog onder dos aan het spelen ben geweest :+

probeer es met backslashes en op het eind schakeloptie /yes ?

net use lpt1: \whateverwhere /yes

what the f* ?? backslashes worden hier niet weergegeven??
\\ \\
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij Windows toch een printer toevoegen en aangeven dat die onder DOS gebruikt wordt :? Kun je dan gewoon aan LPT1 koppelen ofzo...

Vraag het anders aan die gasten op GoT.
 
Op je server een nieuwe printer toevoegen, kies voor Local printer, dan create new port, daar voor TCP/IP poort kiezen, vul het IP adres in, driver installeren en klaar. Daarna op de PC's net use lpt1: \\server\printer en klaar.

Maar bewaar zulke dingen aub voor GoT ofzo...
 
Heb het hier net geprobeerd, net use werkt gewoon op ons netwerk...

Net use lpt1: //printserver/printernaam

Maar dan moeten de forward slashes backslashes zijn.
 
Laatst bewerkt:
zitten hier ITers!
zijn dat dan ook motorrijders?
ITers zijn toch van die saaie mensen met vierkante ogen .

dan zal ik ook eens een vragenlijstje maken :)
 
Sta je van te kijken he? :P

[me]MartijnA3 heeft geen vierkante ogen en is volgens sommigen ook niet saai.... :) [/me]
 
Ben I(c)T'er en rij op een CBR. Dus het stereo type van de computernerd gaat in dit geval niet op. Ben wel blij dat ik niet met die Windowstroep moet werken, heb ik alleen geinstalleerd voor het forum. Gelukkig doen wij alles met Linux en Unix. :} Bill Gates sucks! :j
 
zitten hier ITers!
zijn dat dan ook motorrijders?
ITers zijn toch van die saaie mensen met vierkante ogen .

dan zal ik ook eens een vragenlijstje maken :)

En bedankt.. :j

Ik ben al jaren een iT-er.. maar om me nou saai te noemen.. :?
En ja, ik rijd ook motor..

Maar om je vraag te beantwoorden..
Als je met de client wel onder windows kan printen op deze netwerk printer, dan moet je hem nog maar eens installeren. Start >> Instellingen >> Printers.
Nieuwe Printer toevoegen >> Netwerk Printer >> Bladeren >> Kiezen voor Ja, ik wil ook printen vanuit DOS, en kies dan voor LPT2.
dan in dos programma de LPT2 gebruiken.
Verder zou ik inderdaad GoT gebruiken.. Daar zitten zat slimme jongens die je hier perfect mee kunnen helpen.. :z
 
Laatst bewerkt:
www.webwereld.nl en dan forum...

daar kan je ook je vraag kwijt.
ik ben ook it'er maar een dos applicatie van welke tijd zijn we he? :?

ongekend...wordt het dan niet tijd om die applicatie te laten herprogrammeren naar een windows app?

misschien een goed idee,...heb je dit soort problemen niet meer...
 
Anders heb je altijd nog de Adidas-interface:

Gebruiker print naar bestandje, zet bestandje op floppy en loopt naar een machine die wel toegang heeft tot netwerkprinter. Werkt perfect! :)

Veel IT'ers zijn saai en leven alleen voor hun PC! Gelukkig sommige niet :) Ik ben al dik 13 jaar IT'er.
Proud to be a nerd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan