ideaal voor nbc 17 voorvelg voor cbr 900

marioharleyson

Die hard MF'er
24 jun 2006
612
1
gavere
het bertreft hier een voorvelg voor het model sc28

terug te koop wegens miskoop.
is afkomstig uit een blackbird en heeft gediend op een fireblade van 1995 dus de sc28.
zelf rijd ik met een sc33 en daar past hij niet in, ivm remschijven.
met een 17 inch wiel heb je meer en betere bandenkeuze.

prijs is vast €150 heb ik er zelf voor betaald op 13/05/2011 excl verzenden.

mailen of vragen kan via mijn privemail.

mario punt devalckeneer at telenet punt be alles aan elkaar uiteraard.
 
het bertreft hier een voorvelg voor het model sc28

terug te koop wegens miskoop.
is afkomstig uit een blackbird en heeft gediend op een fireblade van 1995 dus de sc28.
zelf rijd ik met een sc33 en daar past hij niet in, ivm remschijven.

? Dat is helaas niet waar. De voorvelg van de SC28 en SC33 zijn exact hetzelfde, op het feit na dat de SC28 er de kilometerteller-opnemer op heeft zitten. Maar de SC33 heeft daar een bus voor in de plaats. Als deze velg dus niet op een SC28 past, dan past 'ie ook niet op een SC33.

Om het verder kort te maken: hier kun je zien dat de velg van een CBR1100XX op zich wel kan passen op de SC28 en SC33, maar dat je links en rechts 3,5mm van de schijfopnemer moet afdraaien, en dat er rechts een 4mm langere afstandsbus op de as moet om het passend te krijgen: http://www.cbr1000rr.de/fireblade_forum/thread.php?threadid=32080.

Edit:

En hier kun je een passend wiel kopen voor 130 pond (150 euro), splinternieuw. Alleen 6-spaaks, in plaats van de standaard 5-spaaks. Delkevic UK Limited. De lagers, bussen en afstandsbussen kun je van je 16" voorwiel overzetten, voor zo ver ik begrijp.
 
Laatst bewerkt:
? Dat is helaas niet waar. De voorvelg van de SC28 en SC33 zijn exact hetzelfde, op het feit na dat de SC28 er de kilometerteller-opnemer op heeft zitten. Maar de SC33 heeft daar een bus voor in de plaats. Als deze velg dus niet op een SC28 past, dan past 'ie ook niet op een SC33.

Om het verder kort te maken: hier kun je zien dat de velg van een CBR1100XX op zich wel kan passen op de SC28 en SC33, maar dat je links en rechts 3,5mm van de schijfopnemer moet afdraaien, en dat er rechts een 4mm langere afstandsbus op de as moet om het passend te krijgen: http://www.cbr1000rr.de/fireblade_forum/thread.php?threadid=32080.

Edit:

En hier kun je een passend wiel kopen voor 130 pond (150 euro), splinternieuw. Alleen 6-spaaks, in plaats van de standaard 5-spaaks. Delkevic UK Limited. De lagers, bussen en afstandsbussen kun je van je 16" voorwiel overzetten, voor zo ver ik begrijp.



in de advertentie spreken ze van sc33 van het jaar 96 tot 97. ik rijd met een sc33 van 99.
ik zeg je dat de velg op een blade heeft gezeten van 95 en niet past bij mij in verband met andere diameter van schijven bij een 98 of 99 model (dus de schijven van een 98 of 99 passen niet op de velg). maar toch bedankt om mee te denken en dankzij uw advertentie zal ik hier mijn wiel niet meer verkopen denk ik.
 
als de info in de advertentie niet klopt is dat ook terecht dan.
anders zit de volgende met hetzelfde probleem.

ebay :W
 
wiel van een cbr 600 past.......
full

6-spaaks.....
 
Laatst bewerkt:
CBR 400 SF VTEC SPEC I II III (1999-2004)
VTR 1000 F (1997-2004)
CBR 600 F (1995-1998)
CBR 400 RR [NC29] (1988-1999)
VFR 750 F (1994-1997)
VFR 400 R [NC30] (1989-1993)

Deze voorvelgen zijn 17 inch en passen op een sc28, sc33 moeten wel altijd sc33 schijven op. :+
 
in de advertentie spreken ze van sc33 van het jaar 96 tot 97. ik rijd met een sc33 van 99.
ik zeg je dat de velg op een blade heeft gezeten van 95 en niet past bij mij in verband met andere diameter van schijven bij een 98 of 99 model (dus de schijven van een 98 of 99 passen niet op de velg). maar toch bedankt om mee te denken en dankzij uw advertentie zal ik hier mijn wiel niet meer verkopen denk ik.

Als jij het goed uitlegt, dan verkoop je je wiel nog prima.

Wil je volgende keer dat niemand aanmerkingen op je advertentie heeft, dan moet je specifieker zijn in je uitleg. Het is nog steeds waar dat jouw wiel NIET op een SC33 1996/1997 past. Dan had je moeten zeggen uit welk bouwjaar jouw SC33 is.

Inderdaad is de voorkant van de SC33 1998/1999 anders. De vork staat wat breder uit elkaar. Misschien past het, ik zou het niet zeker weten.

In ieder geval had iemand met een 1996/1997 SC33 misschien jouw voorwiel gekocht en was hij/zij er de mist mee ingegaan. Dat is net zo goed niet eerlijk.

Overigens ben ik het niet eens met de prijsinflatie van 17" voorwielen die op Honda SC28/SC33 passen. Mensen betalen tegenwoordig nog 150 euro voor een gebutste velg met een versleten band, als 'ie maar 17" is en op de Fireblade past. Kom op zeg, voor andere motoren koop je een voorwiel voor 50 a 75 euro.

Well, ik doe iets tegen die prijsinflatie door mensen er op te wijzen dat je voor 150 euro ook een splinternieuwe 17" velg kunt kopen.

Het is een vrije markt.
 
Laatst bewerkt:
Als dit wiel op een SC28 heeft gepast, dan zijn de pasvlakken voor de schijven dus blijkbaar afgedraaid. Prima.

Maar je zult de 4mm langere bus netjes mee moeten leveren, anders maak je het levensgevaarlijk voor de volgende eigenaar.

Ik voel me niet schuldig voor mijn voorgaande reacties. Je was incompleet en zorgde voor mogelijk levensgevaarlijke situaties voor de volgende eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Als dit wiel op een SC28 heeft gepast, dan zijn de pasvlakken voor de schijven dus blijkbaar afgedraaid. Prima.

Maar je zult de 4mm langere bus netjes mee moeten leveren, anders maak je het levensgevaarlijk voor de volgende eigenaar.

Ik voel me niet schuldig voor mijn voorgaande reacties. Je was incompleet en zorgde voor mogelijk levensgevaarlijke situaties voor de volgende eigenaar.



oh man wat heb jij een lange tenen zeg, eerst en vooral de velg zou passen zonder de bussen volgens de verkoper.
ten tweede ik heb zelf voor de velg 150€ betaald dus wat is er mis met dat ik mijn geld er voor terug zou willen. sorry dat ik te veel heb betaald.
ten derde dat van uw advertentie is geen verwijt, maar eerder een positieve reactie dat de andere voor een nieuwe aftermarket velg kan gaan en geen originele 2dehands.

dan als laatste ik had een vtr sp2 je moet maar eens kijken wat je daar voor de
2dehands onderdelen betaald
die denken echt dat ze goud verhandelen.
verder veel plezier met het circuitrijden

ps wat voor een velg zit er bij u op de motor want de circuit foto die u heeft gepost in vester zijn topic was helaas van een andere motor dan de uwe.
 
@ jokerz.

passen ze zo in een sc33 van 99.


@ oranjefantje,

dat is nu net het probleem de remschijven van de sc33 van 98 en 99 heeft de bevestigings gaten op een iets adere plaats zitten of de schijven van de cbr tot en met 97.


aan iedereen bedankt om mee te denken
nog meer tips zijn welkom
 
En op WELK TYPE Blade moet deze velg nu passen heren...??
IK kom nie meer wijs uit zo!
Hij past dus NIET op jou 97er alsk goed begrijp, maar WAARSCHIJNLIJK wel op 98/99?
Zo ja, heb IK wel interesse, maar krijg ik dan passende bussen erbij of moeten die nog verlengt worden of iets dergelijks?
 
En op WELK TYPE Blade moet deze velg nu passen heren...??
IK kom nie meer wijs uit zo!
Hij past dus NIET op jou 97er alsk goed begrijp, maar WAARSCHIJNLIJK wel op 98/99?
Zo ja, heb IK wel interesse, maar krijg ik dan passende bussen erbij of moeten die nog verlengt worden of iets dergelijks?



hallo timblade,

nee hij past net niet op een blade van 98 of 99.
hij past wel op de blades van de jaren er voor.

mvg mario
 
Terug
Bovenaan Onderaan