ideale motor voor de langere man

erikvh

Die hard MF'er
25 sep 2009
439
0
axel
goede avond allen,
ik heb een beetje het volgende probleem, ik ben zelf net geen 2.0m en zoek een andere motor met enigzins beperkt budget.
ik rij nu zelf een gsx van 86 omdat ik die toen heel goedkoop van me buurman kon overnemen om te beginnen met rijden heb nu 2 jaar me rijbewijs en wil verdere tochten gaan maken maar ik zit te opgevouwen op de gsx om comfortabel ver te rijden.
ik heb voornamelijk lange benen en een gemiddeld bovenlijf, nu zoek ik dus iets anders met beperkt budget namelijk zo rond de 2.500€
heb wel een lijstje met voorkeuren.
-liefst weer een redelijk zware (vanaf 650cc)met minimaal 2 cilinders
-moet er fatsoenlijk met 2 op kunnen
-geen racers of zo mijn rug is niet zo denderend en wil redelijk recht op kunnen zitten.
-beetje beschermend kuipwerk of ruitje vanvoor verstelbaar

uhm denk dat dit wel mijn voornaamste punten zijn, wie heeft er voorstellen van ideale motoren, ik heb geen merk voorkeur wel merk afkeur chinese/taiwanse namakerij laat ik staan.
alvast bedankt voor mogelijke suggesties
erik
 
goede avond allen,
ik heb een beetje het volgende probleem, ik ben zelf net geen 2.0m en zoek een andere motor met enigzins beperkt budget.
ik rij nu zelf een gsx van 86 omdat ik die toen heel goedkoop van me buurman kon overnemen om te beginnen met rijden heb nu 2 jaar me rijbewijs en wil verdere tochten gaan maken maar ik zit te opgevouwen op de gsx om comfortabel ver te rijden.
ik heb voornamelijk lange benen en een gemiddeld bovenlijf, nu zoek ik dus iets anders met beperkt budget namelijk zo rond de 2.500€
heb wel een lijstje met voorkeuren.
-liefst weer een redelijk zware (vanaf 650cc)met minimaal 2 cilinders
-moet er fatsoenlijk met 2 op kunnen
-geen racers of zo mijn rug is niet zo denderend en wil redelijk recht op kunnen zitten.
-beetje beschermend kuipwerk of ruitje vanvoor verstelbaar

uhm denk dat dit wel mijn voornaamste punten zijn, wie heeft er voorstellen van ideale motoren, ik heb geen merk voorkeur wel merk afkeur chinese/taiwanse namakerij laat ik staan.
alvast bedankt voor mogelijke suggesties
erik


Met mijn 1,92 meter (lange benen) zat ik indertijd zeer redelijk op mijn HONDA TRANSALP.... die wellicht voldoet aan je overige eisen en aan je budget (als-ie een paar jaar oud mag zijn).
 
ik ga ff googlen welke dat is klinkt wel goed,
nog 1 eis, ik wil klein beetje sportieve motor,motoren als een pacific coast, goldwing enzo vallen af
 
ach de gsx is van 1986 met onderhand 90.000km dan kijk je tog anders tegen aan he haha
 
die vfr 800 is te duur voor mij, 750 is al een stuk goedkoper rijden die ook net zo goed gezien dat dat het vorige model is? lijkt me nog wel redelijk voor over zitten of valt dat mee?
net aan het googlen en vind een langemensenforum met zo'n zelfde topic kga dat ff doorspitten
 
Dikke allroad

Yamaha xtz 750 (heb ik zelf, beetje aan de grote kant voor mijn 1,80)
bmw R1100gs
Africa twin

Dat soort fietsen.
 
goede avond allen,
ik heb een beetje het volgende probleem, ik ben zelf net geen 2.0m en zoek een andere motor met enigzins beperkt budget.
ik rij nu zelf een gsx van 86 omdat ik die toen heel goedkoop van me buurman kon overnemen om te beginnen met rijden heb nu 2 jaar me rijbewijs en wil verdere tochten gaan maken maar ik zit te opgevouwen op de gsx om comfortabel ver te rijden.
ik heb voornamelijk lange benen en een gemiddeld bovenlijf, nu zoek ik dus iets anders met beperkt budget namelijk zo rond de 2.500€
heb wel een lijstje met voorkeuren.
-liefst weer een redelijk zware (vanaf 650cc)met minimaal 2 cilinders
-moet er fatsoenlijk met 2 op kunnen
-geen racers of zo mijn rug is niet zo denderend en wil redelijk recht op kunnen zitten.
-beetje beschermend kuipwerk of ruitje vanvoor verstelbaar
uhm denk dat dit wel mijn voornaamste punten zijn, wie heeft er voorstellen van ideale motoren, ik heb geen merk voorkeur wel merk afkeur chinese/taiwanse namakerij laat ik staan.
alvast bedankt voor mogelijke suggesties
erik

Ben zelf ook redelijk groot, 1.96, en ik zit ideaal op een pan european.

edit,
Of misschien een yamaha fj
 
Laatst bewerkt:
die vfr 800 is te duur voor mij, 750 is al een stuk goedkoper rijden die ook net zo goed gezien dat dat het vorige model is? lijkt me nog wel redelijk voor over zitten of valt dat mee?
net aan het googlen en vind een langemensenforum met zo'n zelfde topic kga dat ff doorspitten

Probeer Rob Hannink (vfroem) even op dit forum misschien heeft hij wat leuks staan,
Ik weet bijna zeker dat je daar een mooie kunt vinden voor minder dan 2500 miss zelfs wel een 800 met wat geluk en opknapwerk :)


ps. de 750 van 1994-1998 is iets ruimer dan die van 1990. Bij die van 1990 zat ik net tegen het kuipwerk met m'n knieën.


edit: Over het rijden, ja ze rijden net zo goed, althans dat ligt eraan waar je van houdt.
De 800 reageert veel agressiever en is gevoeliger voor gas dicht en open(injectie) Bij de 750 reageert alles wat rustiger en hij heeft ook wat minder koppel onderin.

Op het VFR forum is zat te lezen over een superbike stuur of stuur verhogers voor een iets comfortabelere zithouding.

fototje zithouding 750 uit 1990..

http://lh6.ggpht.com/-AilOh6gOu9k/TChOMz5GZdI/AAAAAAAAJ7o/_mqOF_nwclc/s640/IMG_5252.jpg
 
Laatst bewerkt:
voor alle duidelijk ik wil geen sleutelproject, ik hou me eigen gsx als (ver)prutsding open uitlaat gek ding, ik wil een nette opstappen en rijden motor, eventueel wat onderhoud dat bij aankoop gedaan moet worden maar niet meer dan dat, denk dat de vfr afvalt zit tog te veel voorover.
 
Ik zeg Bmw K-serie. Ben zelf ook 2 meter en rij op een K75rt. Leuke motoren met cardan aandrijving. Je zou dan ook kunnen kijken naar de K100 of de K1100.
 
Met die BMW K serie zit je snel met je knieen te klooien tegen de kuip. Let daar wel op bij proefrijden, als je daar voor kiest.
 
Tdm850 kan ook, lekker rechtop en voldoende pit. Met die 2500 EUR genoeg aanbod. Als je iets meer budget kan regelen valt de 900 ook binnen bereik.
 
Probeer eens een TDM 850, die zijn binnen jouw budget goed te krijgen en erg geschikt voor langere mensen!

Edit: Zwaab en ik dachten hetzelfde, op hetzelfde moment ;)
 
Laatst bewerkt:
Waar vind jij een VFR 800 voor € 2.500 ???

Heb ik ook gehad, maar die valt m.i. buiten de prijsbeperking van TS .


Hier...

http://www.autotrader.nl/motor/honda/nieuwkoop/3q64q/honda-vfr-800fi/detail/?zoekopdracht=honda%7Ccilinderinhoud-range-bevat-750-900%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs&trefwoord=VFR (Pagina is niet gevonden - Auto Trader)
 
Heb je al nagedacht over een Suzuki vx800? zeker als je er een met kuipwerk kan vinden zijn dat perfecte motoren voor de lange man (ben zelf 1,98). Mijn motor heb ik voor 1150,- gekocht, maar ze zijn ook wel voor minder te vinden!

http://img819.imageshack.us/img819/4750/vx800r.jpg

(sorry voor de poser look, was de enige foto die ik op mijn werk heb...)
 
Yamaha ThunderCat?

Zeker geschikt voor lange gasten. :Y

images




Sowieso :] PROEFRIJDEN! :]
 
Misschien een CBR1000f? Lekker hoog, comfortabele zit, na 93 vind ik de modellen er ook allemaal goed uit zien, maar da's een mening. En het valt redelijk binnen budget.

En oja, hij is snel genoeg :)

(voor de info, ik ben 1.97 en zit heerlijk met in verhouding redelijk lange benen + armen)
 
Laatst bewerkt:
Nog niet gehoord, maar zowel qua grootte als butget zeker passend: KAWA GTR 1000 :)
Oerbetrouwbaar, genoeg PK en ruimte voor twee. Wisselstukken, zo al nodig, krijg je voor een appel en een ei. Je kunt er mee touren, maar ik ken ook mensen die supersporters met een GTR nog het snot voor de ogen rijden.........

Zelf ben ik 1.91 en rijd nu met een Triumph Sprint 955i ST. Ik heb lange benen en deze motor past mj ook. Dus misschien ook een optie??
 
Ik heb met mn 1.95 op een SV650S gereden. Lange ritten van 2500 km geen probleem. Sportief maar toch comfortabel. Heb de motor weg gedaan omdat ik wat snellers wilde, heb er tot op de dag van vandaag nog spijt van.

Dus toptip, kijk even naar de SV1000S (of SV1000N) na modeljaar 2004 :9~
2 cilinder dus massa aan koppel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan