Ideeën voor mijn volgende motor

bnbas

Die hard MF'er
22 aug 2009
640
4
Ik ben op zoek naar een andere motor, maar weet nog niet zo goed wat ik precies wil. Ik wil iets anders omdat mijn huidige (SV1000N) te makkelijk te snel gaat (invorderings niveau). Ik vind inhouden op B wegen lastig en vervelend, en denk dat ik met een machine met meer snelheidservaring en minder vermogen dus meer lol heb. Omdat ik open sta voor motoren van alle leeftijden zie ik door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik volgens jullie eens naar zoeken?

Wat ik wil:
  • Er fatsoenlijk op passen (ik ben 1.90 en ben relatief lange benen)
  • Lekker sturen
  • Eens per jaar naar de Eiffel kunnen rijden
  • Best wel af en toe sleutelen, maar het hoeft geen Duc te zijn
  • Het mag best een beetje karakter hebben (uiterlijk en rij eigenschappen)
  • Budget +/- 3000 euro
Wat ik heb gehad (9 jaar):
  • 1996 Suzuki GSX600F, leuke goedkope eerste brommer
  • 1997 Yamaha YZF750R, vond ik er heel dik uit zien maar supersport was toch niet helemaal m'n ding
  • 2005 BMW R1200GS, fijn woon werk apparaat en reed heerlijk. Toen ik een lease auto kreeg was ik er op uitgekeken en vond ik het zonde deze aan te houden.
  • 2005 Suzuki SV1000N, echt enorm leuk en stond al tijden op m'n lijstje. Maar vind 'm toch nog iets te snel
 
Laatst bewerkt:
In zo'n situatie heb ik ook gezeten. Een sportmotor met heel wat pk,s . RSV Aprilia... Zonder dat je er echt erg in hebt zit je al aan de invorderingsgrens. Heb daarna een BMW R1100S gehad . Voor mij een mooie machine waar iedereen op past. Relaxt rijden maar als je wil ook sportief... ( BMW Boxercup zat in bijprogramma van de vroegere GP wedstrijden). Op dit moment rijd ik een Yamaha BT 1100. Een zogenaamde Bulldog. Wat een prettige machine. Lekkere sound -V Twin- niet te veel pk's maar wel een heerlijk koppel. Benzineverbruik rond de 1-20...Volle tank bijna 400 km actieradius. Enige wat ik nog ga aanpassen zou een ander zadel zijn . Bij lange afstanden voel je de billekes wel iets. Een comfortzadel zou dit makkelijk kunnen oplossen. Met je budget zou je uit moeten kunnen komen. Succes met je zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
BT1100 is echt een topper.

Verder weet ik dat de Versys 650 lekker sportief rijd en waar je met je lengte wel prima op past. Kleinere motor en terwijl die boven de 100 km/h prima meegaat hoef je geen last te hebben van te makkelijk over de grenzen heen gaan. (Pre ten opzichte van de BT is dat de BT maar 5 versnellingen heeft (maar die klinkt wel 10 keer beter))
 
Thanks, die BT1100 is inderdaad een goede optie. Ik er al eens naar gekeken maar vond hem toen te tam, dus eigenlijk precies goed voor wat ik nu zoek. Versys 650 gaat ook op m'n lijstje.

Wie weet klassiekers binnen deze kaders?
 
Ik ben bevooroordeeld, maar bij jouw wensen past een Moto Guzzi

Sleutel vriendelijk, niet al te snel
 
Heb daarna een BMW R1100S gehad . Voor mij een mooie machine waar iedereen op past. Relaxt rijden maar als je wil ook sportief... ( BMW Boxercup zat in bijprogramma van de vroegere GP wedstrijden).
Eens! Rijdt superfijn. Ik rij er gek genoeg wat rustiger mee dan met m’n F 800 ST... Die laatste is ook een aanrader. Ben zelf 1,91 lang en heb geen verlaagde voetsteunen. Prima machine die licht is, sportief en veel zuiniger dan de R 1100 S. Ik haal er 1:23 mee. En de Eifel? Daat heeft ‘ie het prima naar z’n zin. Zelf vorig jaar een bochten- en bergtraining daar gedaan en ik kan me geen betere motor voor dat werk voorstellen dan de F. Ik zou er met m’n boxer minder graag gaan rijden.
Je vindt vast wel een mooie opvolger! Veel plezier met je zoektocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan