Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het gewoon een interessant punt. Ik begrijp jouw reactie ook niet, ik zeg juist dat je niet alleen maar op die reviews af moet gaan als het alleen maar positief of negatief is.Het is inderdaad waar dat er veel mensen zijn die vergelijkingssites gebruiken en reviews schrijven, maar ik zet daar dan tegenover dat er minstens net zo veel (zo niet meer) mensen zijn die er geen gebruik van maken en geen reviews schrijven
Waarom negeer jij een review van iemand die, vanuit zijn perspectief en ervaring met een product/zaak, helemaal kl@te vindt? Dat is toch zijn ervaring. Jij hebt geen enkele ervaring met dat product/die zaak en kunt dus niet beoordelen of die persoon terecht het hele zaakje kl@te vindt. Ook weet jij niet wat hij/zij verwachte waardoor hij/zij het kl@te vindt.
Dat zelfde geldt dus ook voor de positieve reviews die jij blijkbaar ook niet vertrouwd. Weet jij of dat product/die zaak voor betrokkene ver boven verwachting scoorde, waardoor die persoon het toch echt wel de uitvinding van de eeuw vindt? Jij hebt ook hier immers geen ervaring met het product of de zaak en jij kent het verwachtingspatroon van betreffende reviewer niet.
En ja is toch rot als er dingen veranderen he. Kom je bij een zaak die alleen maar positieve reviews heeft (moet toch wel een top zaak zijn niet? Heeft immers alleen maar goede reviews) en dan voldoet die niet aan jouw verwachtingspatroon...Kl@te zeg, wat zul je balen....
En naar de zaak met alleen maar slechte reviews ga je niet, want waarom zou je naar een zaak gaan als iedereen daar slechte ervaringen heeft? Misschien voldoet die wel aan jouw verwachtingspatroon, maar dat zul je dus nooit te weten komen...je gaat er immers niet naar toe
En dat is dan toch pech dat je er tijd in hebt gestoken om die reviews op te zoeken en dan blijken die reviews helemaal niet overeen te komen met dat wat jij aan treft
Maar goed, we verschillen dus duidelijk van mening
Maak jij je keuzes op jouw manier, ik doe het op de mijne
Ik vind het gewoon een interessant punt. Ik begrijp jouw reactie ook niet, ik zeg juist dat je niet alleen maar op die reviews af moet gaan als het alleen maar positief of negatief is.
Goed onderbouwde meningen van mensen (in plaats van alleen roepen dat iets Kl@TE is) zijn interessant om te lezen als je zelf geen enkele andere manier hebt om die ervaring op te doen dan om een duur product/dienst of wat dan ook aan te schaffen en te zien of het goed gaat.
Een voorbeeld (toevallig laatst echt meegemaakt):
30 mensen vertellen (op internet) dat ze tevreden zijn over een koelkast omdat hij stil is, makkelijk schoon te maken en lang heel blijft.
30 andere mensen vertellen (ook op internet) over een andere dat het een slecht ding is wat herrie maakt en waar de deur van stuk gaat.
Ik ben blij dat ik in elk geval die informatie heb in plaats van een verkoper die mij de koelkast verkoopt waar hij de meeste marge op maakt of teveel voorraad van heeft staan.
Precies, misschien waren die 30 wel doof
Klopt, het idee is echter dat je als bedrijf meer keer super tevreden krijgt dan ontevredenIk heb nee gestemd om de heel eenvoudige reden:
De ene is super tevreden over motorzaak X, de ander is over motorzaak X ontevreden...
Dus schiet je er onder de streep niets mee op
Behalve dan dat dit polletje niet over producten gaat maar over, plat gezegd, winkels wat volgens mij ook nog eens een wezenlijjk verschil is.....
Vertrouw ik liever op de informatie die ik krijg van vrienden/familie/kenissen dan op reviews van mensen die ik niet ken....
Maar om even bij jou koelkastenvoorbeeld te blijven:
Wat is makkelijk schoon te maken? Wat is lang heel blijven? Waarom is die deur kapot gegaan? Wat is herrie? Wat is stil?
Andere factor is dan nog waar de koelkast staat....staat die in een bijkeuken? Of staat die bij wijze van spreken in de woonkamer?......
Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn op de beoordeling....
Dealers verkopen producten en diensten, maar goed, laat maar, dit leidt tot weinig..