Idee: Overzicht goede motordealers / motorwinkels per regio?

Opstellen overzicht motordealers per regio?

  • Ja goed idee!

    Stemmen: 18 52,9%
  • Nee lijkt me niets.

    Stemmen: 16 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    34

Master-D

MF veteraan
3 jul 2006
1.577
0
Arnhem
Dit onderwerp staat ook in het 'vragen' topic, maar aangezien daar niemand kijkt lijkt dit mij een ietwat betere plek om te posten :+


Hallo allemaal,

Wat vinden jullie van het idee om op motor-forum een topic te hebben waar je per regio kunt zien waar motorwinkels zijn die MFers aanbevelen? Het komt nogal eens voor dat je een goede dealer of garage of wat dan ook zoekt, maar niets kunt vinden en wel benieuwd bent naar wat locale MFers je zouden aanraden. Internet-sites zeggen niets over de kwaliteit of de service dus dat maakt het zoeken op internet naar een geschikte locatie ook lastiger.

Op deze manier kunnen we elkaar helpen en ook gelijk de dealers/garages een incentive geven (en dus ook de pluim die ze verdienen door er tussen te staan) om goede service en kwaliteit af te leveren.
Daarbij zou het ideaal zijn voor beginnende motorrijders die nog geen flauw idee hebben waar ze moeten zijn en voor verhuizende motorrijders die in een nieuwe regio gaan wonen.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
 
Ik heb nee gestemd om de heel eenvoudige reden:

De ene is super tevreden over motorzaak X, de ander is over motorzaak X ontevreden...

Dus schiet je er onder de streep niets mee op :)
 
Ik heb nee gestemd om de heel eenvoudige reden:

De ene is super tevreden over motorzaak X, de ander is over motorzaak X ontevreden...

Dus schiet je er onder de streep niets mee op :)


Klopt, maar zo weet de 'zoeker' wel dat er een motorzaak is waar iemand prettige ervaringen heeft, en idd misschien een ander niet. Maar iets is meer dan niets. Toch? En zo kan de zoeker kritisch, maar met extra voorkennis, zo'n motorzaak betreden :)
 
Klopt, maar zo weet de 'zoeker' wel dat er een motorzaak is waar iemand prettige ervaringen heeft, en idd misschien een ander niet. Maar iets is meer dan niets. Toch? En zo kan de zoeker kritisch, maar met extra voorkennis, zo'n motorzaak betreden :)

En ik ben dus van mening dat dergelijke ervaringen subjectief zijn en voor eenieder persoonlijk :)

Daarnaast zou je dus ook zomaar kunnen stellen dat mensen daardoor bevooroordeeld al dan niet naar een zaak toe gaan en dus zelf niet meer objectief kijken of zij die zaak wel iets vnden of juist niet :)
 
Kun je beter niet doen.
Zo kan het ten koste gaan van goede motorzaken die een keer een slechte klant hebben gehad die weer de boel moet verzieken.
Dit soort dingen hebben vaak 2 kanten en op deze manier word er slechts 1 kant van het verhaal belicht en kan hun klanten kosten en hun naam beschadigen.
 
En ik ben dus van mening dat dergelijke ervaringen subjectief zijn en voor eenieder persoonlijk :)

Daarnaast zou je dus ook zomaar kunnen stellen dat mensen daardoor bevooroordeeld al dan niet naar een zaak toe gaan en dus zelf niet meer objectief kijken of zij die zaak wel iets vnden of juist niet :)

Klopt.

Maar zo'n overzicht zoals waar Blade naar linkt vind jij toch ook handig? Ik vind het prettig om te weten wat anderen ergens van vinden om zo een globaal beeld te krijgen van iets. Of kijk jij nooit naar gebruikerservaringen als je iets zoekt / iets wil kopen? Vast wel toch? :Y


Kun je beter niet doen.
Zo kan het ten koste gaan van goede motorzaken die een keer een slechte klant hebben gehad die weer de boel moet verzieken.
Dit soort dingen hebben vaak 2 kanten en op deze manier word er slechts 1 kant van het verhaal belicht en kan hun klanten kosten en hun naam beschadigen.

Klopt.

Maar als het serieus een goede motorzaak is staan daar vast ook meerdere goede reacties tussen. Het gaat om een soort van gemiddelde he. Er zijn altijd positieve en negatieve reacties. Wat de boventoon voert is over het algemeen leidend. Ik zie hier dus geen probleem van in...
 
Laatst bewerkt:
Klopt.

Maar zo'n overzicht zoals waar Blade naar linkt vind jij toch ook handig? Ik vind het prettig om te weten wat anderen ergens van vinden om zo een globaal beeld te krijgen van iets. Of kijk jij nooit naar gebruikerservaringen als je iets zoekt / iets wil kopen? Vast wel toch? :YKlopt.

Maar als het serieus een goede motorzaak is staan daar vast ook meerdere goede reacties tussen. Het gaat om een soort van gemiddelde he. Er zijn altijd positieve en negatieve reacties. Wat de boventoon voert is over het algemeen leidend. Ik zie hier dus geen probleem van in...

Een dergelijke link als die van Blade gebruik ik dus inderdaad nooit.

De mening van mensen die ik helemaal niet ken kan ik niet inschatten op objectiviteit. Misschien is het de eigenaar van de zaak, of een medewerker, die reviews voor zijn eigen zaak schrijft. Dat is misschien ver gezocht, maar ik sluit dat niet uit want het is zeker al wel gebeurd.

Als ik iets wil weten over een zaak, dan vraag ik dat aan mensen die ik ken en waar ik dan kan beoordelen of zij een objectieve mening geven. En als niemand die zaak kent, dan ga ik zelf langs en neem bijv. iemand mee die verstand heeft van zaken.
 
Je kunt beter naar het desbetreffende topic in regionaal gaan om de mensen daar om advies te vragen.
 
Kun je beter niet doen.
Zo kan het ten koste gaan van goede motorzaken die een keer een slechte klant hebben gehad die weer de boel moet verzieken.
Dit soort dingen hebben vaak 2 kanten en op deze manier word er slechts 1 kant van het verhaal belicht en kan hun klanten kosten en hun naam beschadigen.
Onzin, vroeger werden dit soort dingen op verjaardagen besproken en kon de dealer zich niet verdedigen, nu staat het op internet en kunnen dealers zelf reageren of klanten met positieve ervaringen.

Als er maar 1 negatieve reactie staat neem ik (en velen met mij) het toch niet serieus en soms kun je al lezen dat het een zeikerd is.

Heb zelfs wel eens een hotel geboekt juist vanwege een negatieve reactie van een zeikende Duitser. Heel leuk pittoresk hotel in een oude villa die de eigenaar zelf stukje bij beetje aan het opknappen was.
- Het pand was aan de buitenkant nog niet klaar (nou en?)
- op de ontbijttafel stond de (huisgemaakte) jam in grote kommen en niet in individuele plastic bakjes.. _O-
 
Onzin, vroeger werden dit soort dingen op verjaardagen besproken en kon de dealer zich niet verdedigen, nu staat het op internet en kunnen dealers zelf reageren of klanten met positieve ervaringen.

Als er maar 1 negatieve reactie staat neem ik (en velen met mij) het toch niet serieus en soms kun je al lezen dat het een zeikerd is.

Heb zelfs wel eens een hotel geboekt juist vanwege een negatieve reactie van een zeikende Duitser. Heel leuk pittoresk hotel in een oude villa die de eigenaar zelf stukje bij beetje aan het opknappen was.
- Het pand was aan de buitenkant nog niet klaar (nou en?)
- op de ontbijttafel stond de (huisgemaakte) jam in grote kommen en niet in individuele plastic bakjes.. _O-

Dat bedoel ik dus :Y

Hoeveel mensen gaan nu dus niet naar dat hotel omdat iemand daar, voor zijn gevoel, negatieve ervaringen heeft gehad?

Weet jij of, op het moment dat die "zeikende" Duitser in dat hotel was, niet inderdaad de jam in plastic bakjes stonden in plaats van de kommen die jij hebt aangetroffen? En daardoor dus inderdaad wel een, voor zijn gevoel, negatieve ervaring heeft gehad met dat hotel?

Weet jij of die zaak, die zo goede reviews heeft gehad, niet ondertussen al van eigenaar veranderd is, of er een ander beleid op na houdt?

Daarom ben ik er dus niet voor om een dergelijk overzicht op te stellen. iedereen heeft andere eisen en een andere beleving bij het zelfde gebeuren.

Stel er is een motorzaak die diverse slechte reviews heeft gekregen en ik besluit daar niet heen te gaan, want waarom zou je immers naar een zaak gaan met slechte reviews?

Geef ik die motorzaak dan een kans om mij er van te overtuigen dat zij wel aan mijn eisen/verwachtingen voldoen? Nee, want ik ga er immers niet heen omdat die zaak slechte reviews heeft.

Anders om net het zelfde. Heeft een zaak alleen maar positieve reviews, ga ik daar heen (want deze zaak heeft goede reviews) en dan ben ik daar n kom er achter dat deze zaak absoluut niet aan mijn persoonlijke eisen/verwachtingen voldoet.

Dus, zoals ik al in mijn eerste post heb geschreven en bij die mening blijf ik dus ook. Met een dergelijk overzicht schiet je onder de streep helemaal niets op.
 
Volledig met Spades eens.
Stel je idd voor dat de eigenaar de zaak verkocht heeft en iemand anders heeft het met naam en al overgenomen (dat soort dingen gebeuren weet je wel) dan heeft die zaak dus een slechte start door wat die door de andere eigenaar verdient heeft dat klopt toch niet.

Ik vind gewoon dat als je naar een zaak toegaat je gewoon moet zeggen wat je verwacht en een max bedrag opgeeft wat er besteden aan kan worden.
Zo doe ik het ook altijd en kom ik niet voor verassingen te staan.
 
Er zijn al meerdere initiatieven op dit punt geweest. Ze zijn uiteindelijk allemaal onderuit gegaan.
De reden is dat het oordeel van mensen altijd subjectief is, je nooit kunt controleren wie er nu wel of niet eerlijke kritiek uit en de negatieve meningen altijd overheersen. Mensen met goede ervaringen melden dat nu eenmaal niet of nauwelijks.

Kortom: lijkt een leuk idee, werkt in de praktijk gewoon niet.
 
Kortom: lijkt een leuk idee, werkt in de praktijk gewoon niet.
:?

als internet ergens succesvol in is geweest, is het in het delen van gebruikerservaringen. Het werkt dus wel, alleen heb je grote aantallen gebruikers nodig om het succesvol te laten worden.
 
Als je kijkt naar de aantallen reacties op baatsen.com of motoren-dealers.nl, dan gaat het vaak om 1 tot 10 mensen die over een periode van 5 jaar hun reactie hebben gegeven. Daar kun je toch niets zinnigs uit afleiden? Het idee om gebruikersreacties te verzamelen op zo'n manier werkt dus gewoon niet.
En wat moet je met reacties als 'ik krijg te weinig inruil voor mijn oude motor'? Daarvan kun je de waarheid als buitenstaander toch niet beoordelen?
En ook: als een zaak een andere verkoper krijgt of zelfs van eigenaar verandert, blijven de oude reviews vrolijk op de sites staan. Maar die hebben dan toch geen waarde meer?
De paar motorhandelaren die écht uit de toon vallen, krijgen heus wel een afzonderlijk topic op MF, en met de zoekfunctie kom je die snel genoeg tegen.
 
Dat bedoel ik dus :Y

Hoeveel mensen gaan nu dus niet naar dat hotel omdat iemand daar, voor zijn gevoel, negatieve ervaringen heeft gehad?

Weet jij of, op het moment dat die "zeikende" Duitser in dat hotel was, niet inderdaad de jam in plastic bakjes stonden in plaats van de kommen die jij hebt aangetroffen? En daardoor dus inderdaad wel een, voor zijn gevoel, negatieve ervaring heeft gehad met dat hotel?

Weet jij of die zaak, die zo goede reviews heeft gehad, niet ondertussen al van eigenaar veranderd is, of er een ander beleid op na houdt?

Daarom ben ik er dus niet voor om een dergelijk overzicht op te stellen. iedereen heeft andere eisen en een andere beleving bij het zelfde gebeuren.

Stel er is een motorzaak die diverse slechte reviews heeft gekregen en ik besluit daar niet heen te gaan, want waarom zou je immers naar een zaak gaan met slechte reviews?

Geef ik die motorzaak dan een kans om mij er van te overtuigen dat zij wel aan mijn eisen/verwachtingen voldoen? Nee, want ik ga er immers niet heen omdat die zaak slechte reviews heeft.

Anders om net het zelfde. Heeft een zaak alleen maar positieve reviews, ga ik daar heen (want deze zaak heeft goede reviews) en dan ben ik daar n kom er achter dat deze zaak absoluut niet aan mijn persoonlijke eisen/verwachtingen voldoet.

Dus, zoals ik al in mijn eerste post heb geschreven en bij die mening blijf ik dus ook. Met een dergelijk overzicht schiet je onder de streep helemaal niets op.
Ik ben het niet met je eens, en gezien alle vergelijkingssites die er bestaan zijn er meer mensen die het niet met je eens zijn.

Ik vind het wel handig om even globaal te checken wat andere mensen van een winkel, product, hotel, vliegtuigmaatschappij vinden. En iemand die alleen roept dat het KL@TE is, negeer ik. Iemand die roept dat een product de beste uitvinding sinds gesneden brood, bekijk ik met argwaan.

Ik maak mijn eigen keuzes, maar vind het interessant om te lezen wat de ervaringen van anderen zijn en niet alleen wat het marketingverhaal (of ontbreken daarvan) van het bedrijf mij kan vertellen.

En ja, dingen veranderen, en je kunt pech hebben, jammer dan.
 
Als je kijkt naar de aantallen reacties op baatsen.com of motoren-dealers.nl, dan gaat het vaak om 1 tot 10 mensen die over een periode van 5 jaar hun reactie hebben gegeven. Daar kun je toch niets zinnigs uit afleiden? Het idee om gebruikersreacties te verzamelen op zo'n manier werkt dus gewoon niet.
En wat moet je met reacties als 'ik krijg te weinig inruil voor mijn oude motor'? Daarvan kun je de waarheid als buitenstaander toch niet beoordelen?
En ook: als een zaak een andere verkoper krijgt of zelfs van eigenaar verandert, blijven de oude reviews vrolijk op de sites staan. Maar die hebben dan toch geen waarde meer?
De paar motorhandelaren die écht uit de toon vallen, krijgen heus wel een afzonderlijk topic op MF, en met de zoekfunctie kom je die snel genoeg tegen.
Als een zaak overwegend negatieve reacties heeft over een periode van 5 jaar dan zegt dat zeker wel wat.
 
Ik ben het niet met je eens, en gezien alle vergelijkingssites die er bestaan zijn er meer mensen die het niet met je eens zijn.

Ik vind het wel handig om even globaal te checken wat andere mensen van een winkel, product, hotel, vliegtuigmaatschappij vinden. En iemand die alleen roept dat het KL@TE is, negeer ik. Iemand die roept dat een product de beste uitvinding sinds gesneden brood, bekijk ik met argwaan.

Ik maak mijn eigen keuzes, maar vind het interessant om te lezen wat de ervaringen van anderen zijn en niet alleen wat het marketingverhaal (of ontbreken daarvan) van het bedrijf mij kan vertellen.

En ja, dingen veranderen, en je kunt pech hebben, jammer dan.

Het is inderdaad waar dat er veel mensen zijn die vergelijkingssites gebruiken en reviews schrijven, maar ik zet daar dan tegenover dat er minstens net zo veel (zo niet meer) mensen zijn die er geen gebruik van maken en geen reviews schrijven :')

Waarom negeer jij een review van iemand die, vanuit zijn perspectief en ervaring met een product/zaak, helemaal kl@te vindt? Dat is toch zijn ervaring. Jij hebt geen enkele ervaring met dat product/die zaak en kunt dus niet beoordelen of die persoon terecht het hele zaakje kl@te vindt. Ook weet jij niet wat hij/zij verwachte waardoor hij/zij het kl@te vindt.

Dat zelfde geldt dus ook voor de positieve reviews die jij blijkbaar ook niet vertrouwd. Weet jij of dat product/die zaak voor betrokkene ver boven verwachting scoorde, waardoor die persoon het toch echt wel de uitvinding van de eeuw vindt? Jij hebt ook hier immers geen ervaring met het product of de zaak en jij kent het verwachtingspatroon van betreffende reviewer niet.

En ja is toch rot als er dingen veranderen he. Kom je bij een zaak die alleen maar positieve reviews heeft (moet toch wel een top zaak zijn niet? Heeft immers alleen maar goede reviews) en dan voldoet die niet aan jouw verwachtingspatroon...Kl@te zeg, wat zul je balen....

En naar de zaak met alleen maar slechte reviews ga je niet, want waarom zou je naar een zaak gaan als iedereen daar slechte ervaringen heeft? Misschien voldoet die wel aan jouw verwachtingspatroon, maar dat zul je dus nooit te weten komen...je gaat er immers niet naar toe :')

En dat is dan toch pech dat je er tijd in hebt gestoken om die reviews op te zoeken en dan blijken die reviews helemaal niet overeen te komen met dat wat jij aan treft :')

Maar goed, we verschillen dus duidelijk van mening :)

Maak jij je keuzes op jouw manier, ik doe het op de mijne :)
 
Laatst bewerkt:
En toch als je bijvoorbeeld ook op erikvanlent.nl leest enzo mijd ik die zaken nu meer. Puur en alleen omdat het een kerel is die veel verstand van zaken heeft en als je als motordealer prut verkoopt heb je gewoon geen liefde voor het vak. En je kan alles wel romantisch brengen van stel er is een andere eigenaar etc, maar feit blijft dat er gewoon betere zaken zijn en mindere. En als ik mijn motor wegbreng voor een beurtje, doe ik dat liever met enige voorkennis over de desbetreffende zaak dan dat ik helemaal niets erover weet en achteraf een hoge rekening krijg of erger. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Motor kan je hier ook veranderen voor mp3 speler, computer, koelkast, films. Ervaringen van klanten zeggen imho nu eenmaal veel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan