Idee: tank-stofzuigertje

willem1940

MF veteraan
In memoriam
7 apr 2003
11.392
11
Sittard
Ik vond op Net 1 duidelijk model van een aquarium-stofzuiger, klein en fijn, maar het materiaal zal niet berekend zijn op benzine en misschien is 40cm maximale werkdiepte net niet genoeg.

Het wordt aan de slang van een heel simpel BORSTELLOOS/VONKENLOOS luchtpompje geprikt, lucht en vloeistof trekken elkaar naar boven in de steekbuis en door een zij-uitgangetje net boven het vloeistof-oppervlak terug de bak in maar dan wel door een aanhangend filterzakje heen.

Er bestaan meer merken/modellen van, niet allemaal zo fraai/luxueus als dit plaatje.

Maar nogmaals: met de materiaalkeuze is niet aan contact met BENZINE gedacht en sommige plastics gaan daarop snel kapot. Misschien kan iemand daar iets betrouwbaars op verzinnen, namaken van RVS of zo.

http://mi-consulting.be/aquaspijk/catalog/product_info.php?cPath=60000_60300&products_id=110009310&osCsid=e9f8898d7469cd40d4d5a9e4b9cc6990 (mi-consulting.be/aquaspijk/catalog/product_info.php?cPath=60000_60300&products_id=110009310&osCsid=e9f8898d7469cd40d4d5a9e4b9cc6990)

Je kunt op de foto klikken om te vergroten.
 
voor het legen van de tank kun je toch ook gewoon de kraan open zetten?

voor andermans tank legen mischien een optie maar dan werkt een stuk slang toch ook? ;)
 
Nee, het gaat erom om gruis en bladders onderuit de volle tank te kunnen zuigen zonder iets te demonteren. De benzine gaat gewoon terug door het filterzakje heen dan de tank in. Nooit een aquarium-amateur zo bezig gezien?
 
Laatst bewerkt:
hoe kom je aan gruis en bladders in je tank? :? :? :? :? :? :? :?
als je een oud brik hebt met een roestige tank moet je hem gewoon ontroesten en sealen.
misschien dat amazing mike het idee voor je kan verkopen op amazing discoveries?
kaaik what we hebben untdacked in holleind? An amazing tankdebridustcleaner!!!! :+
 
Om even in de stijl van dit topic te blijven...

full


gaat nergens over dit...
 
Hier komt mijn maidenreactie
Door halflive op 22-11-2004 23:33 <als je een oud brik hebt met een roestige tank moet je hem gewoon ontroesten en sealen.>
Graag een tip of wat.
De vulopening is binnenin gebarricadeerd met horizontale en verticale schotjes. Ik wil mijn tank schoonmaken zonder demonteren. Het is een rechthoekige doos waar nauwelijk is bij te komen, om bij de afvoeraansluiting en eventuele kraan te kunnen komen moet je kabouterhandjes hebben, niet van tuinkabouters maar van die andere, je weet wel, zo groot als je pink. [Pink staat er toch hè?, pak van mijn hart].
Wie heeft er een tip hoe ik die onmogelijk klus kan doen, of waar ik kan vinden hoe ik dat kan doen, ergens een forum, een andere site.
Ik ben niet te beroerd om deugdelijk te ontroesten, wijs me svp naar een plek waar ik kan vinden hoe ik dat moet doen. Als ik weet hoe het moet, dan kan ik daar vast wel een idee uithalen hoe ik het bij mij kan fiksen.
De aquariumstofzuiger is mogelijk iets, als ik die met iets flexibels kan verlengen zou ik mijn troep misschien kunnen weghalen. Ik heb geen idee wat het is, herfstblad of verfbladder, maar ik wil het weg hebben.
 
is het niet simpeler om met perslucht een paar tornadoos te kre-eren in zo'n smerige droge tank :? moet je dan eens zien wat er aan troep door alle openingen naar buiten komt stuiven :?
 
jullie hebben nog nooit een carburateur probere te kuisen in een plastic potje met benzine in zeker??? :p

ik dus wel

en ik heb er uit geleerd dat benzine plastic aanvreet
dus als dat visbak dingetje gaat gebruiken, heb je zo meteen een hoop vloeibare zooi dat ooit is een filter geweest is
 
gebruik zelf voor zulk soort pompzaken een handpomp bij de modelbouwzaak vandaan.

die dingen kunnen zowel tegen methanol als ook benzine :D.
het is een tandwielpomp, dus geen idee hoe die je vuil verwerkt.

Wat voor vuil zit er in?

Yuri
 
Geen idee wat in de tank tegenhoudt dat de benzine doorstroomt. Ik kies eerst voor de simpelst te bedenken oplossing: stofzuigen op ongevaarlijke manier, pas daarna losslopen. Ik kan niet bij de onderkant van de tankdoos komen. Daar zit misschien een kraan, maar zeker ook de draadjes voor een sensor om de benzinestand door te kunnen geven aan het dashboardje.
Natuurlijk voel ik me aangesproken door de term <gemakzucht/luiheid>, daarnaast wil ik toch zien of iemand anders het wiel al heeft uitgevonden. Zodat de eerste stap simpel werk kan zijn voordat ik me er voor 100% tegenaan moet gooien. Ik wil gewoon zo snel mogelijk mijn vrouw laten rijden met die 4takt gemaakte Amica1000S1, we hebben die kar niet om sleutelen tot ons hoogste doel te maken.
Bedankt voor de suggesties tot dus ver/Niek
 
Hier komt mijn maidenreactieGraag een tip of wat.
De vulopening is binnenin gebarricadeerd met horizontale en verticale schotjes. Ik wil mijn tank schoonmaken zonder demonteren. Het is een rechthoekige doos waar nauwelijk is bij te komen, om bij de afvoeraansluiting en eventuele kraan te kunnen komen moet je kabouterhandjes hebben, niet van tuinkabouters maar van die andere, je weet wel, zo groot als je pink. [Pink staat er toch hè?, pak van mijn hart].
Wie heeft er een tip hoe ik die onmogelijk klus kan doen, of waar ik kan vinden hoe ik dat kan doen, ergens een forum, een andere site.
Ik ben niet te beroerd om deugdelijk te ontroesten, wijs me svp naar een plek waar ik kan vinden hoe ik dat moet doen. Als ik weet hoe het moet, dan kan ik daar vast wel een idee uithalen hoe ik het bij mij kan fiksen.
De aquariumstofzuiger is mogelijk iets, als ik die met iets flexibels kan verlengen zou ik mijn troep misschien kunnen weghalen. Ik heb geen idee wat het is, herfstblad of verfbladder, maar ik wil het weg hebben.

tank demonteren, leeg laten lopen en dan een stappenplan doorlopen van bijvoorbeeld tankcure of kreem.

http://www.tankcure.nl

"kreem" geen site van en weet ook niet of dat nog bestaat :?
 
Waarschuwing niet lopen kutten met benzinetanken

Zelf ooit eens met een stofzuiger de grindsteentjes eruit gezogen..knalde de stofzuiger tot 2x toe uitelkaar (deksel kon los) Tot het to me doordring


En de tank had liefst een hele dag in water gestaan..Die dampen zijn high explosive waarschijnlijk toch nog resten achtergebleven..


En een keer iemand zichzelf zien ontharen toen die een eikel een lucifer in een tank gooide..

Nogmaals benzinedampen ...fucking high explosive...niet mee gaan lopen kutten..

En benzine en plastic gaat niet samen..
 
Ja, een gewone stofzuiger heeft openliggende, vonkende koolborstels en de dampen worden daar langs/door geblazen ....
Een steekvlam KAN zelfs "tegenwinds" dan ook wel tot in de tank terugslaan, vermoed ik ...

Het luchtpompje voor een aquarium heeft GEEN koolborstels, werkt op lichtnet-trilling (50 perioden per seconde) en met heel weinig perskacht. Het opstijgen van luchtbellen in de steekpijp van een aquarium-pompje brengt water mee omhoog dat vuil van de bodem meesleept, zo voorzichtig dat zelfs de vissen er niet van schrikken.

Maar dat veel plastics niet benzine-bestendig zijn zei ik al in het eerste verhaaltje.
 
1. Dit avontuur met de steentjes, betekent het verhaal
dat je ook op tankcure.nl hebt geneusd?
2. Ik heb mijn haren ook wel eens gekroesd,
butagas-koken-in-tentjes-in-Le Dramont, maar toch: verdere
brand voorkomen. Goed. Is er voor de tank-binnenkant
een ongevaarlijk (vloei-)stofje dat laatste restjes
benzine kan oplossen? Ik kan me voorstellen dat water
in de tank toch nog belletjes benzine in bovenste hoekjes
of holtes duwt, goed dat ik het van je hoor trouwens.
Ik zal voorzichtig zijn, nog te jong voor poortje O-)
3. Prachtige bolle babes in je bijsluiter... Ik krijg ze
alleen niet in beweging. Ik ben vast te streng beveiligd
door Symantec en de SP's van MSN, hihi :) Ach ik laat het maar even zo.
4. Hoe heb je het opgelost met die tank? Ik ben benieuwd/groetjes/Niek
 
Het opstijgen van luchtbellen in de steekpijp van een aquarium-pompje brengt water mee omhoog dat vuil van de bodem meesleept, zo voorzichtig dat zelfs de vissen er niet van schrikken.
Had je niet al eens een truuk met een soort pipet voorgesteld? Daar lijkt het dan wel heel veel op. Als het pompmotoorke goed werkt krijgt het vast een heleboel troep uit de tank. En voor de net nog te vast zittende restanten kan je dan na een paar maanden weer aan de slag. :(
Of dan toch maar sealen, wat een veel grondiger schoonmaakbeurt vereist. Wat hebben we toch een hoop kansen om de dingen goed en nog beter te doen... Ik vind dit een heel leerzaam forum. Naast sommige threads die me wel een uur lang hebben laten schuddebuiken, trouwens met - over man- en vrouwvolk heel - leerzame trekjes. :? Gegroet/Niek
 
Terug
Bovenaan Onderaan