Idee voor Alarm?

Matsuke

MF'er
1 apr 2007
54
0
Ik word echt ziek van al die mafketels die je motor gewoon in
hun busje zetten en mee nemen, ik kan er al zoiezo niet bij
dat die mensen daar zelf ook niet mee zitten, dan ben je toch
een useless fuck in het leven of wat??? ..... ANYWAYS

Ik zat te denken, bestaat er al een alarm die afgesteld is op je
VERING? Dus stel hij word opgelift (er komen dus heel wat kilo's
van die veringen af) dat hij daardoor afgaat + nog even een stuurslot
waardoor ze niet anders kunnen dan optillen = Alarm!

Wat denken jullie?




Of gewoon ipv een alarm gewoon 50.00000000 volt op je motor zetten,
dan kun je ze de volgende dag gewoon van je motor af schrapen! :Y

:]
 
Ik word echt ziek van al die mafketels die je motor gewoon in
hun busje zetten en mee nemen, ik kan er al zoiezo niet bij
dat die mensen daar zelf ook niet mee zitten, dan ben je toch
een useless fuck in het leven of wat??? ..... ANYWAYS

Ik zat te denken, bestaat er al een alarm die afgesteld is op je
VERING? Dus stel hij word opgelift (er komen dus heel wat kilo's
van die veringen af) dat hij daardoor afgaat + nog even een stuurslot
waardoor ze niet anders kunnen dan optillen = Alarm!

Wat denken jullie?




Of gewoon ipv een alarm gewoon 50.00000000 volt op je motor zetten,
dan kun je ze de volgende dag gewoon van je motor af schrapen! :Y

:]
Ik denk, spanbandjes en je alarm is alweer nutteloos. :+

Verder snap ik je gevoel wel en denk dat er behalve de boefjes zelf weinig mensen zijn met een andere mening.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal er vast wel zijn, moet je even zoeken.
Ik weet dat we een alarm op de corrado hadden , als je op de motorkap ging zitten of duwde ging het alarm gelijk af door de druk.
Nu was dit zo gevoelig dat hij bij harde wind ook af ging B|

Maar goed, dat is voor een auto, voor een motor zullen ze vast zoiets met dat principe hebben.
 
Enfin, rij je met iets te hoge snelheid over een heuveltje oid, je motor komt helemaal uit de veren (je kent het gevoel wel)... denk je alarm "heeee er zit niemand op! (immers, de vering helemaal los). Dus hup toeters en bellen aan en... stuurslot erop.

Lijkt me niet fijn.

Ik heb dit 's geopperd: Home-made GPS locator. Dus dat je je motor kunt bellen en je horen krijgt waar'ie staat. Ook handig. Helaas is het topic dood gegaan nadat iemand zei dattiehet kon maken.
 
Enfin, rij je met iets te hoge snelheid over een heuveltje oid, je motor komt helemaal uit de veren (je kent het gevoel wel)... denk je alarm "heeee er zit niemand op! (immers, de vering helemaal los). Dus hup toeters en bellen aan en... stuurslot erop.

Lijkt me niet fijn.

.


Ik neem aan dat je je alarm afzet als je gaat rijden.........
 
Ik heb zelf bij mn werk een overdekte fietsenstalling waar ik mn
motor neerzet + er is beveiliging, en thuis heb ik een schuur,
waar ik mn stuurslot opzet dus je moet HEEL erg je best doen
om dat ding eruit te tillen, daarna door 2 tuinen (gedeelde tuin)
en hem door de deuren heen te manouveren. |(

Maar ja, als ik hem midden in Adam of Utrecht neerzet.....
Liever niet, helemaal niet zonder zo'n advanced alarm erop.


Ik kan dus niet mee doen aan het beste idee van nederland
met mijn "idee" ?? Shit!! *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf bij mn werk een overdekte fietsenstalling waar ik mn
motor neerzet + er is beveiliging, en thuis heb ik een schuur,
waar ik mn stuurslot opzet dus je moet HEEL erg je best doen
om dat ding eruit te tillen, daarna door 2 tuinen (gedeelde tuin)
en hem door de deuren heen te manouveren. |(

Maar ja, als ik hem midden in Adam of Utrecht neerzet.....
Liever niet, helemaal niet zonder zo'n advanced alarm erop.


Ik kan dus niet mee doen aan het beste idee van nederland
met mijn "idee" ?? Shit!! *D
Alleen stuurslot is nooit voldoende. Het beste is om hem in ieder geval ergens aan vast te zetten. De enige oplossings is zorgen voor een zo groot mogelijke vertraging.

Mijne staat in de garage met stuurslot, schijfremslot en ketting door een grondanker... En dan heb ik nog steeds af en toe de angst dat ie op een keer weg is... :+
 
Als ze hem willen hebben, dan nemen ze hem toch wel mee B|

Van een maat van me; gejat van afgesloten (hoog elektronisch hek) parkeerplek incl hangsloten en schijfremsloten

Verhaal hier op MF; paar man gaat een boom in stukken zagen met kettingzagen zodat je de herrie niet hoort van de handlangers die met cirkelzagen je garage openen |(

Nee echt... er zijn maar 2 manieren om het tegen te werken; geen moderne 'populaire' fiets kopen en/of niet in een grote stad parkeren.
En dan zelfs voor je oude barrel moet je nog bidden dat hij niet gejat wordt voor joyriding.
(motor van een andere vriend.. een GSX750EF uit 86 ofzo.. waarde 500 euro?)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een ZZR1400 kopen volgend jaar,
misschien dat ik een bewaker moet gaan inhuren?

hmm....!!! lol
 
Bij mij staan de motors in een afgesloten garage , twee auto's ervoor(oprit)
Verder heb ik een lawaaiige hond en een nieuwsgierige buurvrouw met 3 nog lawaaierige herders :+

En ik geloof niet dat ze mijn motor willen jatten met al die mooie kermiskleurtjes :+
Daarbij, je moet hem aan de gang weten te krijgen , en je kunt er niet gelijk mee wegrijden. O-)
Takelen ze hem op is het een ander verhaal .

Maar inderdaad, als ze iets echt willen hebben lukt het ze toch wel, helaas :(
 
Zo'n soort alarm is er toch al? Met zo'n balletje waardoor het alarm doorheeft wanneer de motor recht wordt gezet. Balletje gaat roller in het buisje of wat dan ook, maakt contact met het één en ander -> Wiewiewiew :P

Dat er vervolgens niemand de moeite neemt om te kijken wat er aan de hand is is een tweede :+
 
Waarom zo moeilijk?
Mijn alarm gaat soms al af als ik mijn handschoenen op de tank leg en me helm op het zadel....

Uiteindelijk is die toch weg als ze hem willen....

Ik neem aan dat je je alarm afzet als je gaat rijden.........

_O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo'n soort alarm is er toch al? Met zo'n balletje waardoor het alarm doorheeft wanneer de motor recht wordt gezet. Balletje gaat roller in het buisje of wat dan ook, maakt contact met het één en ander -> Wiewiewiew :P

Dat er vervolgens niemand de moeite neemt om te kijken wat er aan de hand is is een tweede :+

Ook handig als je motor op de middenbok staat... *D
 
Met m'n fiets haalde ik altijd het voorwiel er uit... Misschien een idee? Toegegeven, met een mountainbike is dat iets makkelijker dan met een motor, maar het gaat om het idee.

In een ander topic stelde ik al voor om iets te maken waar ze een motor gewoon niet wegkrijgen, dus bijvoorbeeld in een kuil van 30/40 cm diep en dat je de schans om hem er uit te rijden in huis hebt staan. Het is behoorlijk wat moeite om hem er dan uit te tillen, maar relatief weinig moeite om hem er in en uit te rijden. Als je de nodige alarmen en lampen er naast zet hebben ze ook niet zoveel tijd om een oplossing te gaan bedenken voor die avond. Nadeel is dat ze dan misschien zelf een keer zo'n schansje bouwen, maar het is toch weer een extra obstakel. De standaard sloten zijn toch makkelijk open te maken en dat kunnen ze oefenen.

Of bedenk iets anders, een stalen stang die door de velgen gaat van een cm of 8 dik die je op een rare manier moet losmaken ofzo. Als het maar iets aparts is, dan is het toch vaak teveel moeite om uit te zoeken hoe hij los moet en gaan ze op zoek naar iets anders. Tenminste, dat is mijn theorie.
 
Ik zat te denken, bestaat er al een alarm die afgesteld is op je
VERING? Dus stel hij word opgelift (er komen dus heel wat kilo's
van die veringen af) dat hij daardoor afgaat + nog even een stuurslot
waardoor ze niet anders kunnen dan optillen = Alarm!

Wat denken jullie?
Een goed alarm zal altijd iets helpen, zeker als er ook een kwikschakelaar aan is gekoppeld.

Iets dan hè, het is zeker niet zaligmakend.
 
Voor auto heb je ook anti opkrik sensoren, zal zeker bij motoren ook werken.

ook trilcontacten of kwikschakelaars werken idd heel goed.

Er zijn dus legio sensoren .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met een app voor de iphone:

Bewegingssensor (accelerometer)
GPS (live tracking)
Camera
Audio (microfoon)


Als je motor op de zijstandaard staat kan je de schuinstand meten als hij rechtop gezet wordt detecteer je dat, als je een middenbok hebt kan je voorwaartse beweging detecteren.

Als er iets veranderd op basis van beweging EN schuinstaand krijg je een e-mail/s met de locatie, snelheid en heading, je kan zelfs live kijken op google earth.

In de e-mail krijg je foto's te zien die periodiek gemaakt worden of zelfs streaming mee kijken. (alleen bij UMTS dekking)
De telefoon laadt zichzelf op als je rijdt en wanneer je motor uitstaat gebruikt hij zijn eigen accu (ongeveer 20 uur).

Nadelen zijn wel dat de iPhone permanent ingebouwd moet worden ergens onder je kappen in een waterdichte behuizing.

Nu ben ik zelf programmeur en ben ik al een tijdje bezig met de app, zover heb ik geen plannen dit te verspreiden omdat de investering van een iPhone met abbo voor veel mensen niet opweegt tegen een spyball alarmpje van 89 euro of een gps tracker bij de Correct
Tevens als ze je motor in een container zetten ben je ook slecht af (Kooi van Faraday).

Misschien dat iemand anders hierdoor een idee opdoet en een nog beter alarm maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je je alarm afzet als je gaat rijden.........

Volgens mij heb jij nog nooit een alarm op je motor gehad ;)

Overigens vraag ik me af of je iets aan een stuurslot hebt. Bij een auto is die zo weg. (vanaf de bijrijdersstoel een trap tegen het stuur en weg, behalve bij een Saab). Hoe sterk is zo'n stuurslot eigenlijk??
 
Laatst bewerkt:
meeste alarmen werken toch/gaan af door het rechtzetten van de motor. Lijkt me dat je dat sowieso doet bij het jatten.

Systeem met vering e.d. lijkt me veel te ingewikkeld/duur
 
Hoe sterk is zo'n stuurslot eigenlijk??
niet sterk. kwam laatst een filmpje tegen van iemand die op de motor gaat zitten, een voet tegen het stuur zet en zo het stuurslot doordrukt.

is mij ook overkomen. even bij iemand op de koffie. ik zit achter het raam aan tafel, motor stond voor op de stoep. er stopt een busje (mercedes vito oid) en fileparkeert netjes. in ene gaan de achterdeuren open, stapt 3 man uit en tilt zo m'n motor in t busje. stond op stuurslot, en schijfremslot

ik spring op en ren naar de voordeur, maar het enige dat ik kon doen is de achterkant van het busje bekijken als ze om de hoek van de straat wegscheuren. al met al heeft het een seconde of 15 geduurt
 
_O- _O- haha natuurlijk ja, het alarm eerst uitzetten :) lol What was I thinking...

Maar om nog even een duit in het zakje te doen, er zijn al voldoende alarmen die echt wel goed afgaan als iemand aan je motor zit maar je kunt er vanuit gaan dat als ze echt willen, ook jou motor weg is voor je het weet....

vandaar dat ik meer als extra zat te denken aan iets zodat je kunt achterhalen waar je motor is. Beetje net zoals die iPhone knakker hier aan het bouwen is maar dan met veel goedkopere componenten he, ik bedoel een iPhone heeft dan wel de functionaliteiten die je wil maar na aftrek van de waarde van de naam "iPhone" en "Apple" is de werkelijke waarde van de hardware natuurlijk een fractie.

Maar nog steeds, zoiets wil ik wel. Dus dat ik met m'n gsm m'n motor kan bellen en dan de gps coordinaten terug krijg. Bewegingssensoren enzo heb je niet nodig want als'ie weg is dan zie ik dat vanzelf he
 
Volgens mij heb jij nog nooit een alarm op je motor gehad ;)

Overigens vraag ik me af of je iets aan een stuurslot hebt. Bij een auto is die zo weg. (vanaf de bijrijdersstoel een trap tegen het stuur en weg, behalve bij een Saab). Hoe sterk is zo'n stuurslot eigenlijk??


Dat klopt....maarre...wat is er zo raar aan dan?

Jij laat je alarm aanstaan? Of zeg ik nu iets ongelooflijks raars? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan