Idee

Firedré

MF veteraan
24 jan 2003
5.678
0
Woerden
Ik begrijp inm. dat er problemen zijn, en dan vooral
door 'off-topic'

Is het een idee om het off-topic gedeelte alleen voor donateurs
toegankelijk te maken ?

Ik bedoel, vind het zelf prima zo, maar zag wat opmerkingen van
de crew om het off-topic gedeelte helemaal weg te halen.

Dan lijkt me dit beter als alternatief.
 
nee de problemen zitten in de software zelf, dat heeft op zich niks met offtopic te maken.
 
Ik begrijp inm. dat er problemen zijn, en dan vooral
door 'off-topic'

Is het een idee om het off-topic gedeelte alleen voor donateurs
toegankelijk te maken ?

Ik bedoel, vind het zelf prima zo, maar zag wat opmerkingen van
de crew om het off-topic gedeelte helemaal weg te halen.

Dan lijkt me dit beter als alternatief.
En wat als iemand zich misdraagt maar wel betaald heeft?

Probleem blijft hetzelfde... Ook degenen die wel betaald hebben zijn het soms oneens met beslissingen van een mod. Dat hou je toch.
 
En wat als iemand zich misdraagt maar wel betaald heeft?

Probleem blijft hetzelfde... Ook degenen die wel betaald hebben zijn het soms oneens met beslissingen van een mod. Dat hou je toch.

Ik dacht dat door deze quote van Bananeman:

MF zoals het nu is moet zoveel mogelijk gratis blijven is onze insteek. Momenteel is het enige aan MF dat ik nog wel zie veranderen het Off-Topic forum. Daar zijn geen concrete plannen voor, maar dat forum levert ons sowieso meer ellende op dan ons lief is.

de servers zwaar belast worden omdat er zoveel in off-topic wordt gepost,

maar het gaat dus om andere problemen.
 
Off topic is hartstikke leuk, volop flauwekul maar ook ergernis. Van mij mag het blijven, maar het mag ook weg...
 
Probleem met weghalen is dat dat soort topics dan weer opduiken op andere plaatsen ;)
Nou, ik denk dat de flauwekul-posters in de andere topics gaan zitten gallen O-) , ja... Maar dat is denk wat jij ook bedoelt???
 
Ik dacht dat door deze quote van Bananeman:

MF zoals het nu is moet zoveel mogelijk gratis blijven is onze insteek. Momenteel is het enige aan MF dat ik nog wel zie veranderen het Off-Topic forum. Daar zijn geen concrete plannen voor, maar dat forum levert ons sowieso meer ellende op dan ons lief is.

de servers zwaar belast worden omdat er zoveel in off-topic wordt gepost,

maar het gaat dus om andere problemen.
De servers worden idd zwaar belast, maar dat komt niet zozeer door het vele posten in OT, maar gewoon door het grote aantal bezoekers in zijn algemeenheid. OT is het enige forum waar er altijd gezeur is over topics en slotjes. Dus vandaar dat daar misschien nog wel een keer een, ehm, andere oplossing voorkomt... OT alleen toegankelijk maken voor betalende leden lost dat probleem niet op.
 
En wat als iemand zich misdraagt maar wel betaald heeft?

Probleem blijft hetzelfde... Ook degenen die wel betaald hebben zijn het soms oneens met beslissingen van een mod. Dat hou je toch.
Ik ben het hier niet meeëens B|


Sorry, macht der gewoonte ;)
:W
 
De servers worden idd zwaar belast, maar dat komt niet zozeer door het vele posten in OT, maar gewoon door het grote aantal bezoekers in zijn algemeenheid. OT is het enige forum waar er altijd gezeur is over topics en slotjes. Dus vandaar dat daar misschien nog wel een keer een, ehm, andere oplossing voorkomt... OT alleen toegankelijk maken voor betalende leden lost dat probleem niet op.
Wat doen dan 884 gasten op MF??? terwijl er maar 150 geregistreerde gebruikers zijn?
Die niet geregde gluurders snoepen denk aardig bandbreedte van de notoire posters
 
Jullie zijn hard bezig, nu???? M-F is echt retesnel.
 
De servers worden idd zwaar belast, maar dat komt niet zozeer door het vele posten in OT, maar gewoon door het grote aantal bezoekers in zijn algemeenheid. OT is het enige forum waar er altijd gezeur is over topics en slotjes. Dus vandaar dat daar misschien nog wel een keer een, ehm, andere oplossing voorkomt... OT alleen toegankelijk maken voor betalende leden lost dat probleem niet op.

K
duidelijk, denk ook maar mee -O-
 
De servers worden idd zwaar belast, maar dat komt niet zozeer door het vele posten in OT, maar gewoon door het grote aantal bezoekers in zijn algemeenheid. OT is het enige forum waar er altijd gezeur is over topics en slotjes. Dus vandaar dat daar misschien nog wel een keer een, ehm, andere oplossing voorkomt... OT alleen toegankelijk maken voor betalende leden lost dat probleem niet op.
wat zorgt er voor die belasting bij toenemend aantal bezoekers?

wat het maximum aantal gelijktijdige bezoekers?
is er een bepaalde "grens" aan het aantal bezoekers waarboven de serversnelheid drastisch daalt?

is het mogelijk om de database op te splitsen
een kleine, snelle "online" database (active topics/posts tot bvb 10 dagen terug)
een grote, trage "offline" database (alle topics) maar dan alleen "traag" te consulteren (lage prioriteit bij opzoeken)
 
We zijn bezig met nieuwe forumsoftware die veel efficiënter omgaat met de beschikbare servercapaciteit.

Daarnaast komen er binnenkort 3 nieuwe webservers en een nieuwe database-server bij, snel zal het gaan, hehe!
 
We zijn bezig met nieuwe forumsoftware die veel efficiënter omgaat met de beschikbare servercapaciteit.

Daarnaast komen er binnenkort 3 nieuwe webservers en een nieuwe database-server bij, snel zal het gaan, hehe!


We hopen het, want voor het zover is gaat nogal langzaam B| -O-
















_O- :+
 
Niet iedere serverruimte heeft zo'n dull uitzicht as die van jullie...


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan