Idee

Vmaxxx

MF veteraan
17 jun 2004
1.574
61
Eindhoven
Ik stond vanmorgen als achterste in een rijtje voor het stoplicht te wachten en moest onwillekeurig aan die horrorverhalen denken over van achteren aangereden worden door een 'blinde' koekblikker. Ineens kreeg ik een idee: zou het wat zijn als je stil staat dat dan automatisch je beide achter knipperlichten gaan knipperen (alarmlichten). Dat doen ze altijd en alleen als je stil staat (en de motor loopt natuurlijk) en als je zelf geen richting hebt aangegeven.

Zou dat wat zijn?
 
hmm, je hebt ook running lights.
Die branden op een kleinere sterkte dan als je je knipper uitzet.

Vindt dat iets minder verwarrend.
 
Maar wat doe je dan als je pech krijgt?

Lijkt me slimmer voortaan tussen de rijen door naar voren te rijden. Daar heb je toch een motor voor om lekker vooraan te staan.
 
denk dat de gemiddelde koekblikker het alleen maar nog afleidender zou vinden.

Weer meer lampjes die knipperen... Bovendien: het zijn alarmlichten die mijns inziens alleen in gevallen van nood gebruikt mogen worden.
 
denk dat de gemiddelde koekblikker het alleen maar nog afleidender zou vinden.

Weer meer lampjes die knipperen... Bovendien: het zijn alarmlichten die mijns inziens alleen in gevallen van nood gebruikt mogen worden.
als je in de kreukels ligt is er een kleine kans dat je ze aan kan zetten :+

ontopic

Op zich vind ik het geen slecht idee. Maar ik rij ook gewoon tussen de rijen door.. veel makkelijker
 
Is je remlicht laten branden niet toereikend? of mss een 2de remlicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je daar alleen maar verwarring mee veroorzaakt, omdat je alarm lichten alleen voor noodgevallen zijn...dus dan kunnen mensen denken dat je motor het niet meer doet ofzo...gaan ze toeteren dat je aan de kant moet enzo ;)

Ik zou dan zelf mijn rem vasthouden, zodat je achterlicht feller brand...of natuurlijk ff lekker naar voren rijden *D
 
Dat lijkt mij ook alleen maar voor verwarring zorgen. Dan kan je als je achteraan staat en je ziet dat er iemand hard aan komt rijden beter even een paar keer je rem loslaten en weer indrukken. Een paar keer knipperend remlicht valt ook genoeg op en is minder onduidelijk.
 
Juist niet doen.
Gaan ze je aan ale kanten proberen voorbij te sturen omdat ze denken dat je pech hebt |(
 
Moet toegeven dat ik ook wel eens achteraan sluit bij een stoplicht. Maar das dan meestal om een praatje te maken met die HD rijder die daar met pech staat :P
 
Die enkele keer dat ik ergens achteraan moet aansluiten kijk ik in m'n spiegels of er iemand aankomt en knijp dan een paar keer in m'n rem. Werkt prima, en je gebruikt de lichten die ervoor bedoelt zijn. Geen verwarring dus.

Grtz Judith
 
Ik stond vanmorgen als achterste in een rijtje voor het stoplicht te wachten en moest onwillekeurig aan die horrorverhalen denken over van achteren aangereden worden door een 'blinde' koekblikker. Ineens kreeg ik een idee: zou het wat zijn als je stil staat dat dan automatisch je beide achter knipperlichten gaan knipperen (alarmlichten). Dat doen ze altijd en alleen als je stil staat (en de motor loopt natuurlijk) en als je zelf geen richting hebt aangegeven.
http://www.safetylights.nl/ o.a. bij Safe verkrijgbaar. Ik heb de 'basic' Safety Running Lights erop zitten, gebruiken je knipperlichten als 'running light' (branden op halve sterkte continu), als waarschuwingslicht bij remmen (flikkeren heel snel, max. 4 seconden) en ook als alarmlichten (met ik geloof 5 verschillende knipperpatronen).
 
Ik stond vanmorgen als achterste in een rijtje voor het stoplicht te wachten en moest onwillekeurig aan die horrorverhalen denken over van achteren aangereden worden door een 'blinde' koekblikker. Ineens kreeg ik een idee: zou het wat zijn als je stil staat dat dan automatisch je beide achter knipperlichten gaan knipperen (alarmlichten). Dat doen ze altijd en alleen als je stil staat (en de motor loopt natuurlijk) en als je zelf geen richting hebt aangegeven.

Zou dat wat zijn?

Ik denk nu ook steeds aan die verhalen bij het stoplicht :( idd gewoon naar voren kruipen hoppa!!! :9 of gewoon je remlicht in houden dat scheelt ook weer!
 
Als ik achter aan sta houd ik altijd mijn spiegels in de gaten en zodra er iemand aankomt ga ik pulsend met mijn achter rem remmen is ook wel duidelijk als er een flikkerent rem licht voor je bezig is.

Maar ja zo vaak sta ik daar ook weer niet net zoals alle ander motorijders denk ik (doe het alleen niet zodra er maar 1 auto staat of zo)
 
Hard pijpen, dat moet je begrijpen. O-)


En dit is nog een reden om 'al' die blikken achter je te laten en vooraan te gaan staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan