Ideeen of een ander blok voor mijn stalen ros

Paulus_chabo

Rookie
2 jun 2023
11
7
Hallo iedereen
Ik heb een naked gemaakte cbr1000f maar ik heb een ratel/tik in mijn blok de motorshop hier zei het kan je ketting spanner (bekend probleem) zijn of je kleppen maar hij zei dat stellen geen zin heeft waarom geen idee 🤷‍♂️ en dat ik waarschijnlijk beter lekker kan door rijden tot hij stop en dan een ander blok kopen
Iemand ideeën ik hoor het graag of kan ik misschien een blok van een 900rr er onder plaatsen ik hoor dat die beter zijn
grtjes paul
 
Waarschijnlijk de ketting. Controleer anders de spanning. Als je zelf kunt kleppen stellen kan het zeker geen kwaad om dat te doen. Vind wel vreemd dat je het advies krijgt om door te rijden tot die kapot loopt en dan een ander blok kopen.
 
Zo duur is een kettingspanner nu toch ook weer niet.
ik kreeg te horen 350 tot 400 euro dan plaatsten hij zei komt dan ongeveer op 750€ uit en hij zei dan moet je een gek vinden die het er in plaatst en omdat t toch een oud beesie is kan je beter ander blok halen is goedkoper dan ketting met plaatsen ,het laatste heb ik gecheckt redelijk blok is 250€ ongeveer
 
Waarschijnlijk de ketting. Controleer anders de spanning. Als je zelf kunt kleppen stellen kan het zeker geen kwaad om dat te doen. Vind wel vreemd dat je het advies krijgt om door te rijden tot die kapot loopt en dan een ander blok kopen.
Ik heb geen idee hoe ik kleppen moet stellen maar mijn vader weet dat misschien wel was ook motorrijder 😊
 
En het inbouwen van een ander blok zou geen geld kosten?
Ik snap het topic niet zo goed.... of in ieder geval het advies dat TS gekregen heeft niet.
Een kettingspanner kost de wereld niet. Er stond lang een marktplaats advertentie van een meneer die een verbeterde versie inbouwde voor 300 euro ofzo.
Afgezien van de kettingspanner zijn dit echt hele sterke blokken. Krijg je niet zomaar stuk.
 
ik kreeg te horen 350 tot 400 euro dan plaatsten hij zei komt dan ongeveer op 750€ uit en hij zei dan moet je een gek vinden die het er in plaatst en omdat t toch een oud beesie is kan je beter ander blok halen is goedkoper dan ketting met plaatsen ,het laatste heb ik gecheckt redelijk blok is 250€ ongeveer
Ik heb het alleen over de kettingspanner voor een cb500 kost die ongeveer 75 euro, het er in zetten kost alleen maar wat tijd. Moet je het wel zelf kunnen doen. Zo niet ja dan gaat het geld kosten.
 
Heb zelf ook een cbr1000f sc21 model. De naks rammelt al 80.000 km en hij rijd verder nog steeds prima. Je naks zit in het blok. Best een werkje om te vervangen. Heb ooit ergens op internet een adres gevonden die het voor 200 euro oplost. NB: zie net dat het hierboven al geplaatst is.
 
En wie zegt dat (die van) een ander blok niet versleten is, onderhoud hoort er gewoon bij bij een motor. :z
Helemaal mee eens vandaar dat ik het hier vraag👍🏼
En de how to als je het zelf wilt doen staat ook op dit motor-forum.

Honda CBR 1000F Nokkenaskettingspanner NKS vervangen
En de how to als je het zelf wilt doen staat ook op dit motor-forum.

Honda CBR 1000F Nokkenaskettingspanner NKS vervangen
Oké super ga ik vanaaf ff kijken
 
Wat je precies allemaal zelf doet aan je auto weet ik niet, maar voor veel dingen is er in elk geval niet gek veel verschil met een motorfiets.
Ik zeg, als je mechanisch aangelegd bent en de juiste tools bezit (zoals een momentsleutel!), gewoon zelf doen.
Heb net de tutorial even bekeken en dat moet te doen zijn voor iemand die "mechanische ervaring" heeft.

Wél je koppie er bij houden hé, is nog net wat anders dan een interieurfilter vervangen :+
 
Wat je precies allemaal zelf doet aan je auto weet ik niet, maar voor veel dingen is er in elk geval niet gek veel verschil met een motorfiets.
Ik zeg, als je mechanisch aangelegd bent en de juiste tools bezit (zoals een momentsleutel!), gewoon zelf doen.
Heb net de tutorial even bekeken en dat moet te doen zijn voor iemand die "mechanische ervaring" heeft.

Wél je koppie er bij houden hé, is nog net wat anders dan een interieurfilter vervangen :+
Hahaha zeker snap ik, doe van complete beurt tot mechanische vervangingen ik ben best handig gelukkig 😜
 
Ik heb het alleen over de kettingspanner voor een cb500 kost die ongeveer 75 euro, het er in zetten kost alleen maar wat tijd. Moet je het wel zelf kunnen doen. Zo niet ja dan gaat het geld kosten.
Ik had gekeken online naks voor de cbr kost ong 240€ met de verzendkosten erbij en ketting 95€ dan moet je ook de bouten voorzien van nieuwe rubbers etc nu laat ik alles doen door die man van de link dan kost het maar Iets meer met kleppen stellen erbij voor dat geld wil ik niet eens zelf doen😅🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan