ideeen voor een brik

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
ja, ik wil voor een dubbeltje op de eerste rij!


ik zit erover te denken om er een brik bij te kopen.
Doel is iets te hebben dat in de winter als pekelbrik kan dienen en iets waar mijn vriendin straks (als je haar A heeft) ook op kan rijden (en mogelijk zijn er wel meer situaties waar de tdm minder geschikt voor is, in een grote stad parkeren bijvoorbeeld)


maar nu de vraag....

welke modellen zijn de moeite waard om naar te kijken?

zit zelf te denken aan een niet te zware 4 cilinder (winter gebruik, dus beetje tam door een gladde bocht) mogelijk met kardan

kom zelf op een kawa gt550, maar waarschijnlijk zijn er meer opties
 
ja, ik wil voor een dubbeltje op de eerste rij!


ik zit erover te denken om er een brik bij te kopen.
Doel is iets te hebben dat in de winter als pekelbrik kan dienen en iets waar mijn vriendin straks (als je haar A heeft) ook op kan rijden (en mogelijk zijn er wel meer situaties waar de tdm minder geschikt voor is, in een grote stad parkeren bijvoorbeeld)


maar nu de vraag....

welke modellen zijn de moeite waard om naar te kijken?

zit zelf te denken aan een niet te zware 4 cilinder (winter gebruik, dus beetje tam door een gladde bocht) mogelijk met kardan

kom zelf op een kawa gt550, maar waarschijnlijk zijn er meer opties
eehhh parkeer moeilijkheden...
Mocht je je tdm een keer van de hand doen... heb wel interesse.
 
eehhh parkeer moeilijkheden...
Mocht je je tdm een keer van de hand doen... heb wel interesse.


die tdm gaat er voorlopig niet uit. bevalt me prima en dat is ook een reden dat ik me wat ongemakkelijk voel als ik hem in een grote stad moet parkeren ;)
 
Een Yamaha XJ600 of FJ600 (voorloper van de Diversion) is een leuk brik. Ik heb 'm zelf ook, is een perfecte motor als je niet teveel geld wilt uitgeven. Alles nog lekker mechanisch dus veel onderhoud kun je zelf doen.
 
die tdm gaat er voorlopig niet uit. bevalt me prima en dat is ook een reden dat ik me wat ongemakkelijk voel als ik hem in een grote stad moet parkeren ;)

Aha okay, nu snap ik em.Dat is idd een parkeer probleem. Mocht ik mijn diversion verkopen dan wil ik ook zoiets,dwz TDM, moet alleen nog ff kijken hoe dat gaat met mijn rug. Diversion gaat er nl. uit vanwege rugproblemen. Maar goed dat wordt na de verkoop dus eerst heel veel proefrijden om te kijken wat goed gaat en wat niet.

Ehh wat dacht je van een Cbtje 400 of 550. Makkelijk te onderhouden. of Xj/Xs/Xv
Kijk anders ook even in het topic van Gman. die heeft ook heel veel adviezen gehad.
 
gsx 400 e
dat is de fiets van mijn vrouwtje
zit wel ketting op maar makkelijk te berijden
2 cilinder veel koppel dus (voor een 400)
en anders honda 350/400 cb
groetjes eelke
 
zou een suzuki gs ook geschikt zijn (of is het waar dat die suzuki's bij buiten staan in de regen erg snel gaan roesten? - het is wel de bedoeling dat ihj fulltime buitenlucht heeft)
 
Er gaat natuurlijk niets boven een Honda CB
Rijdt lekker makkelijk,onderdelen in overvloed verkrijgbaar en qua techniek kan je een hoop zelf doen.
Is even zoeken naar een goeie maar dan heb je ook wat.
 
Een Yamaha XJ600 of FJ600 (voorloper van de Diversion) is een leuk brik. Ik heb 'm zelf ook, is een perfecte motor als je niet teveel geld wilt uitgeven. Alles nog lekker mechanisch dus veel onderhoud kun je zelf doen.


Ik heb deze motor ook gehad en komt beter uit dan de latere diversion met minder vermogen ;)

XJ/FJ; FJ volgens mij amerikaans :? met iets ander uitlaatje maar verder minimale verschillen.

Heb er in iedergeval echt superveel plezier mee gehad. Vond m wel lelijk maar sja gekregen paard... Ding liep altijd echter probleemloos en er een 40 duizend mee gereden door weer en wind en op den duur moeten afschrijven vanwege teveel kosten: uitlaatsysteem,vorkpoten,olieverbruik icm met wat achterstallig onderhoud van mezelf wat ik niet meer de moeite vond worden; banden, kettingset. Niks voor betaald, meer dan 2 jaar mee gereden en daarna voor 200 verkocht dus niet veel afgeschreven :)


Daarvoor een cb400n gehad wat ik ook afgezien van te weinig vermogen een super leuke motor vond. Wou perse daarna een 750 en ook gekocht (nu nog in bezit als project) maar die is gewoon zwaar en lomp. Lichtere cb versie lijkt me meer rijplezier vandaar een 900boldor nooit overwogen;laag zwaartepunt en enorm zwaar.


Ik zou voor een xj/fj gaan, kosten niet veel en redelijk probleemloos. Meen iets van 70/80 pk :? Genoeg om gewoon lekker te rijden, topkuipje wat comfortabel is en uiterst soepel geveerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan