Ideetje voor Netelentrut?

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
1
Lely(k)stad
Te lezen op de site van Motor Cycle News (wark-www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=114397):

Good news on Gatsos


3 Dec 2001
By Steve Farrell





THERE’S some good news at last in the debate over speed cameras. Because in future they will have to be painted in a highly visible yellow. Transport Minister John Spellar has announced new camera visibility rules for those police forces allowed to keep money from speeding fines.

On top of the new colour, the rules say: \" no camera should be obscured by bridges, signs, trees or bushes, \" that \" camera warning and speed limit reminders must be placed within one kilometre of fixed and mobile camera sites, \" and that warning signs \" must only be placed in areas where camera housings are placed or where mobile cameras are used. \"

Mobile speed camera operators must now wear fluorescent clothing and their vehicles must have reflective stripes. The rules will affect all the counties participating in the ‘hypothecation’ scheme, namely: Derbyshire, Lancashire, Staffordshire, Cambridgeshire, Cleveland, Essex, Lincolnshire, Norfolk, Northamptonshire, Nottinghamshire, Strathclyde, Thames Valley, Warwickshire and all of Wales.

The counties concerned have got six months to implement the rule changes, so every existing camera must be resprayed and all newly manufactured ones must comply with the colour legislation from scratch.
 
Denk het niet dat ze dit hier ook gaan doen. Ze maken er hier juist een sport van om die dingen op de meest gekke plaatsen te verstoppen. Word natuurlijk te makkelijk als je die dingen fluoriserend geel gaat spuiten. Wat komt er daarna? Een zwaailicht er bovenop en 3 km voor de controle om de 250 meter een grote knipperend waarschuwingsbord?
 
Laatst bewerkt:
Als je die dingen opvallend maakt, dan rijdt niemand daar te hard en is het geen geldklopperij meer!

wel een goed idee en past goed bij de ideen van netelmens, iig zoals ze altijd praat.
 
de bedoeling van zo\'n kast moet ook gewoon zijn om mensen niet te hard te laten rijden. De meeste flitspalen zijn niet werkend, maar gewoon ter afschrikking en dat is gewoon mensen voor de gek houden.

Als ze gewoon zorgen dat de kasten die het wel doen opvallend genoeg zijn en dat ze ook werken, dan krijg je het resultaat wat je wilt hebben: niet te hard rijden.

En over die mobiele eenheden. Die moeten hier ook wel aan meedoen. Onopvallend is gewoon geldklopperij, opvallend is resultaatgericht.
 
Wedje dat ze dat hier niet toepassen.....!!!
Het moet er hier allemaal erg sneakie aan toe gaan...!! ;(
 
ik vind ook dat het ruim van te voren en duidelijk moet worden aangegeven

liefst ook nog een zwaaikaars erop...
 
En meteen ook die mobiele controles, had bijna een boete aan me broek ,m\'n ma zat naast me in de auto en die zag een auto geflitst worden. Ze zegt \'ik zie een flits\'. Ik kijk snel rond, geen palen te zien. hop afremmen, en het ging net goed, stond er zo\'n gore burger VW Golf te flitsen. Had ik bijna nog geld kwijtgeraakt ook
:( Kutwouten. Laten ze eens wat doen aan Kanaleneiland & Overvecht in Utrecht (was overigens niet geflitst in Utrecht, maar bij Putten, en daar gebruiken ze ook van die vuilnisbakken om snelle rijders te flitsen)
 
Nu moet ik wel een beetje voor advocaat van de duivel spelen: ik kan me wel iets indenken bij het nut van verdekte snelheidscamera\'s. Dan weet je namelijk niet waar je ze moet zoeken, dus ben je eerder geneigd (zal de theorie luiden) om je aan de grenzen te houden. Als je van alle camera\'s weet waar ze staan, dan ga je daar van het gas af en vervolgens rijdt je 100m verderop weer 150 of zo. Daarom zetten ze ook wel eens een veprlaatsbare flitser op 100m achter een vaste flitser, dan hebben ze je evengoed nog te pakken.

Aan de andere kant, als je die palen nu alleen op bekend gevaarlijke plekken neerzet en vervolgens op andere stukken (bijna) niet, dan heb je de gevaarlijke situaties min of meer gedekt en op de \'ongevaarlijke\' (want rijden is tenslotte altijd gevaarlijk, krijg b.v. eens bij 100pu een lekke band) stukken kun je dan evt. te hard rijden. Lang niet iedereen gaat dat doen dus zo los zal het wel niet lopen. Op een recht stuk zonder op- en afritten kun je gerust harder dan 100 of 120. Maar ja, zogauw je daar over begint zullen ze je wel weer met de gebruikelijke milieu-drogredenen monddood maken. :(
 
Hadden ze daar niet alvast vanmorgen mee kunnen beginnen.
Jullie zien binnenkort wel een foto van me van de achterkant genomen.
Of ik moet toch de mazzel hebben dat die andere auto er toch ook nog op staat.
Positief denken he.

Trouwens, flitsen heeft geen zin.
Daar na blijf ik juist,ik zeg bewust geen ´te`, hard rijden, anders is het veels te veel geld voor die ene keer.

Voor de ene keer????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan