Idioot GSX-R1000 prijsverschil

Apoptosis

Rookie
10 apr 2009
12
0
Amsterdam
EDIT:

Kan een mod mn topic titel veranderen naar 'Idioot GSX-R1000 prijsverschil'..
Was iets te snel met posten....


Dat er een prijsverschil is tussen motoren die hier in Nederland te verkrijgen zijn en in de V.S. wist ik maar dat er zo een verschrikkelijk groot verschil in zit vind ik wel zeer ongehoord..

Zie bijvoorbeeld hier:

In de V.S.: Suzuki GSX-R1000 2009 model $12.899 dollar oftewel (conform koers converter GWK) €8622 euro (http://www.motorcycle.com/specs/suzuki/sport/2009/gsx-r/1000.html)

Hier in Nederland €16.490 euro!! (http://www.suzuki.nl/motoren?waxtrapp=pxsioHsHcPvCrSEsBxC)

Dat is een verschil van €7868 euro!!!

Dat is bijna een verschil van 50%!

Kan jammer genoeg de GSX-R1000 niet vinden op de Japanse Suzuki website, dus kan zo 1, 2, 3 geen prijs van de GSX-r1000 in Japan vinden.

Klopt mij bovenstaande berekening of zie ik t één en ander over 't hoofd?
 
Laatst bewerkt:
niet normaal meer he '( maat van me (ook motorfanaat) is momentaal aan het backpacken in australië, daar zijn ze nog goedkoper :( !!!! vraag me niet precies hoeveel ze daar kosten, heb hem al een maand niet gesproken en weet zo snel ff niet meer wat het precies was :P maarja, schandalig inderdaad :r
 
Tja we moeten allemaal nog maar meer motoren en nieuwe kopen _O-
De vraag is hier ook gesteld in Belgie door consumentenorganisatie ivm met auto's.
Eerste antwoord was enkel blabla meer tax etc ... Maar natuurlijk dikke zever. Zelfs na vermindering taksen zijn ze nog pak duurder. Antwoord was na aandringen dat Europese markt een hogere prijs kon verdragen zo simple is het.
Vraag en aanbod. Als morgen iedereen 2j langer met zijn motor rijdt dalen de prijzen vanzelf ...
 
het frustrerende is dat het niet alleen motoren betreft ........we worden genaaid waar we bij staan !!!!
(maar toch mogen we niet klagen)
 
Ik zie net dat de prijs hier in Spanje 14.799,00 € incl belasting is... scheelt 1750 euri.. ook niet verkeerd nietwaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat de prijs hier in Spanje 14.799,00 € incl belasting is... scheelt 1750 euri.. ook niet verkeerd nietwaar ;)

Jij weet ook best dat de gemiddelde Spanjaard veel minder verdient dan de gemiddelde Nederlander. Per saldo is zo´n dikke sportmotor in Spanje dus een stuk duurder. En dan hebben we het nog niet over de verzekering. (Ja, ik woon ook in Spanje ;) ).
 
Jij weet ook best dat de gemiddelde Spanjaard veel minder verdient dan de gemiddelde Nederlander. Per saldo is zo´n dikke sportmotor in Spanje dus een stuk duurder. En dan hebben we het nog niet over de verzekering. (Ja, ik woon ook in Spanje ;) ).

Dat is waar, ik speel dan ook vals, ik woon hier maar met een NL inkomen ;)

Verzekering weet ik eingelijk niet. M'n motor staat nog op nl kenteken, moet binnenkort wel over trouwens maar voor m'n spaanse auto betaal in ongeveer hetzelfde als in nl. Is een motor verzekering dan zoveer duurder? Maar daar staat tegenover dat je weinig wegenbelasting betaald, voor de auto iig, hoe zit dat voor de bike?

Waar woon je trouwens?
 
Dat is waar, ik speel dan ook vals, ik woon hier maar met een NL inkomen ;)

Da´s een mooie oplossing. Helaas verdien ik een Spaans salaris ;( . Zeker als je kinderen hebt (en die naar een beetje fatsoenlijke school wilt sturen) blijft er weinig over.

Verzekering weet ik eingelijk niet. M'n motor staat nog op nl kenteken, moet binnenkort wel over trouwens maar voor m'n spaanse auto betaal in ongeveer hetzelfde als in nl. Is een motor verzekering dan zoveer duurder? Maar daar staat tegenover dat je weinig wegenbelasting betaald, voor de auto iig, hoe zit dat voor de bike?

Wegenbelasting is inderdaad te verwaarlozen. Verzekeringspremies voor dikke sportfietsen zijn hoog, veel hoger dan in NL.

Waar woon je trouwens?

Sevilla.
 
Laatst bewerkt:

Hmm spaans inkomen is vaak niet geweldig ja, m'n vriendin verdiende ook belachelijk weinig, nu heb ze een nieuwe baan waarbij ze voor een nederlander is gaan werken, stuk beter zo iig ;)

Sevilla, leuk wonen hoor, ben laatst nog bij je in de buurt geweest, we zijn naar de MotoGP in Jerez geweest namelijk, jij ook geweest toevallig?

Betreft de verzekering, dat zie ik straks wel. M'n motor is de nieuwste niet meer dus de verzekering zal hopelijk nog wel meevallen. Wel grappig (eingelijk niet) is dat ze hier een apk voor motoren hebben (itv). Maarja, hoort er allemaal bij nietwaar ;) Greetz
 
Helaas speelt het prijsverschil met alle landen om ons heen, zelfs in de UK betaal gewoon grof minder geld (ja, de pond staat laag ... maar is wel erg veel verschil) voor eenzelfde motor.
 
Hmm spaans inkomen is vaak niet geweldig ja, m'n vriendin verdiende ook belachelijk weinig, nu heb ze een nieuwe baan waarbij ze voor een nederlander is gaan werken, stuk beter zo iig ;)

Sevilla, leuk wonen hoor, ben laatst nog bij je in de buurt geweest, we zijn naar de MotoGP in Jerez geweest namelijk, jij ook geweest toevallig?

Betreft de verzekering, dat zie ik straks wel. M'n motor is de nieuwste niet meer dus de verzekering zal hopelijk nog wel meevallen. Wel grappig (eingelijk niet) is dat ze hier een apk voor motoren hebben (itv). Maarja, hoort er allemaal bij nietwaar ;) Greetz

Dit jaar niet in Jerez geweest. Volgende jaar ga ik weer (met m´n oudste zoon; je moet het virus wel overdragen nietwaar, :+ ).

Maak je niet te veel zorgenover de ITV; stelt niet zo heel veel voor. Alhoewel ze de laatste twee jaar wel een stuk strenger is geworden m.b.t. uitstoot en geluid. Ik heb m´n DRZ behoorlijk opgepept en ik zal ´m aan moeten passen voordat ik de volgende keer naar de ITV ga; zo komt ie d´r niet door. Ook is het een probleem om met niet E gekeurde uitlaten te verschijnen.

Je moet je motor dus ook op Spaans kenteken zien te krijgen neem ik aan ? Valt ook wel mee (ik heb m´n RS uit NL ingevoerd). De keuring is wel een stukje strenger dan de gewone ITV keuring maar och; als de algemene staat goed is, je papieren en framenummer/motornummer kloppen en je remmen en verlichting goed werken rol je er zo doorheen (nogmaals; uitlaat is belangrijk; moet een E keur hebben).

TS, sorry voor het off-topic gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar niet in Jerez geweest. Volgende jaar ga ik weer (met m´n oudste zoon; je moet het virus wel overdragen nietwaar, :+ ).

Maak je niet te veel zorgenover de ITV; stelt niet zo heel veel voor. Alhoewel ze de laatste twee jaar wel een stuk strenger is geworden m.b.t. uitstoot en geluid. Ik heb m´n DRZ behoorlijk opgepept en ik zal ´m aan moeten passen voordat ik de volgende keer naar de ITV ga; zo komt ie d´r niet door. Ook is het een probleem om met niet E gekeurde uitlaten te verschijnen.

Je moet je motor dus ook op Spaans kenteken zien te krijgen neem ik aan ? Valt ook wel mee (ik heb m´n RS uit NL ingevoerd). De keuring is wel een stukje strenger dan de gewone ITV keuring maar och; als de algemene staat goed is, je papieren en framenummer/motornummer kloppen en je remmen en verlichting goed werken rol je er zo doorheen (nogmaals; uitlaat is belangrijk; moet een E keur hebben).

TS, sorry voor het off-topic gaan.

idd, sorry Apoptosis voor het kapen van je topic... maarja, tis toch rustig... ;)

Dat virus overdragen gaat wel lukken lijkt me met 2 motoren in de schuur ;)

Ja, de motor moet idd op spaans kenteken binnenkort. Alles is wel in order behalve de uitlaat.... ooops Ik heb geen idee als die een E keur heeft? Zal zo de uitlaat eens inspecteren... moet dat op de demper zelf staan ofzo, of hoe weet ik dat... de db-killer is er iig uit. Toen ik de motor kocht kreeg ik er wel een zakje onderdelen bij, volgens mij moet dat de db-killer zijn... mss kan ik het er nog ff in knutselen voor de keuring....

//edit - ff plaatje erbij - is een Laser pijp

full
 
Laatst bewerkt:
idd, sorry Apoptosis voor het kapen van je topic... maarja, tis toch rustig... ;)

Dat virus overdragen gaat wel lukken lijkt me met 2 motoren in de schuur ;)

Ja, de motor moet idd op spaans kenteken binnenkort. Alles is wel in order behalve de uitlaat.... ooops Ik heb geen idee als die een E keur heeft? Zal zo de uitlaat eens inspecteren... moet dat op de demper zelf staan ofzo, of hoe weet ik dat... de db-killer is er iig uit. Toen ik de motor kocht kreeg ik er wel een zakje onderdelen bij, volgens mij moet dat de db-killer zijn... mss kan ik het er nog ff in knutselen voor de keuring....

//edit - ff plaatje erbij - is een Laser pijp

[afbeelding]


Mooie brommert :9~ . Het E nummer is gestanst in je demper. Vaak in het uiterste ´ring´; gewoon even zoeken. Voorbeeldje; https://www.leovinceusa.com/schematics/large/DT-3836.pdf

Zowieso de db killer plaatsen; hoe stiller hoe beter (ik heb race pijpen onder de RS, die vervang ik door de originele wanneer het weer ITV tijd is :r . En als ik weer thuis ben zitten ze er rap weer onder }) ).
 
Laatst bewerkt:
Mooie brommert :9~ . Het E nummer is gestanst in je demper. Vaak in het uiterste ´ring´; gewoon even zoeken. Voorbeeldje; https://www.leovinceusa.com/schematics/large/DT-3836.pdf

Merci ;)

Ik zit nu op de website van Laser te kijken en heb al een handleiding gevonden hoe ik de 'legal' pijpje er in kan zetten, kan me herinneren dat ik die bocht er bij heb gekregen dus dat moet wel gaat lukken zo.... Zal ff beter kijken voor het gestanste nummer, nou ja, dempertje er in en we zien wel als die er door komt.... Thanx!


Apoptosis....... ik ben sorry :P

Zal het hier bij laten ok :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan