Iedereen moet een wheelie kunnen!

Iedereen moet een wheelie kunnen!

  • Ja, inderdaad!

    Stemmen: 39 30,0%
  • Nee, gekkigheid!

    Stemmen: 72 55,4%
  • Wheelie?

    Stemmen: 19 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    130
Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckylovernr1

MF veteraan
17 okt 2011
1.900
13
Helmond
Nu rij zelf al iets meer dan 2 jaar pas motor.. En sommige zeggen je hebt 2 soorten motorrijders, degenen die zijn gevallen en die nog niet zijn gevallen. Nu behoor ik tot de laatste categorie.. En ik zeg niet dat dat komt omdat ik m'n fiets helemaal onder controle heb, integendeel.
En naar aanleiding daarvan dacht ik laatst, waarom is het niet verplicht dat iedereen een wheelie kan, want je moet toch de grenzen van je machine kennen.. weten wat je er allemaal mee kan.. Zodat je lekkerder op de motor zit, vol vertrouwen.. dat je ook in gevaarlijke situaties weet wat je moet doen..
Dus hierbij de vraag, verplicht wheelie kunnen of niet?
En dan zeg ik heus niet dat je dit op de openbare weg moet kunnen en gaan doen, gewoon bij de lessen of apart een keer op een afgesloten oefenterrein aan werken..
 
Laatst bewerkt:
Ja, stoppies hebben wel begin aan gemaakt.. waren wel aan het driften een paar lessen, maar da's weer een ander verhaal, vrij logisch natuurlijk. Nee, wheelies zat bij ons niet in het pakket..
 
Je moet eigenlijk ook minimaal over 3 auto's kunnen jumpen, zonder schans! Pas dan ben je echt klaar.
 
Ja, rolling burnout deden wij dus ook, maar dan met een power drift gelijk de bocht door.
En, zozo, Tom.. Lijkt me wel lastig met een verlengde achterbrug, maar wel een wheelie daarmee dan dus?

En erik, bikerofamsterdam beschrijft het hier goed, je moet je voorwiel met je handen optillen terwijl je rijdt, zodat je een wheelie kan doen.

En anthon, nee.. daar heb ik echt nog nooit van gehoord, misschien in jouw regio wel verplicht?
 
Het heeft idd degelijk te maken met controle over je motor hebben, maar je komt de bestuurder/ster heus nog wel tegen die jouw niet gezien heeft en je plat rijd .
Maar een wheelie hoort er echt niet bij vind ik, slaat eigenlijk helemaal nergens op .
Zou je ook een stoppie moeten kunnen maken met je achterwiel de lucht in of met je auto op 2 wielen zijwaarts door het verkeer moeten manoeuvreren ?
 
Zou willen dat een wheely niet lukte :( want dan ging ik minstens een halve seconde sneller tydens de 402m sprint/dragrace. *O*
Kost alleen maar tyd die onzin :P en je krijgt er waardeloos lelijke foto's van. _O- :} :P 8-)
 
Gewoon doorvoeren als oefening bij het avb xD Nou doe maar even een wheelie van minstens 10 meter en hoger als 35cm van de grond xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan