Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135
Ik ben in iedergeval wel onderuit gegaan, beter gezegt achterover gegaan.

Maar ik denk wel dat elke motorrijder eens op zn plaat gaat.

Al blijf ik hopen dat ik ongelijk heb!
 
Ik ben tijdens de tweede lesdag al op m'n ... gegaan toen ik vol in de voorrem ging met een pionnetje tussen de weg en mijn voorband... Was bezig met slalom maar kon een pion niet echt ontwijken :+ .

[me]Tuckson vindt dat je de tijd vóór je A-tje niet mee hoeft te tellen. Tijdens het lessen "màg" het tenslotte. Als je je rijbewijs hebt kun je gaan tellen.[/me]
 
Volgens mij niet iedereen..
maar de meesten wel...
ook laten de meesten de motor wel eens omvallen (inclusief mezelf, nonchalant...)
Maar met mn huidige alles nog ok :+
Hoop het zo te houdne
 
Afgelopen zomer op m'n CBR na 9 jaar A-rijbewijs en vele duizenden km woon-werk verkeer op een mini-rotonde op mijn zijkant gegleden. Hier bleek dus ook een soort vettige substantie (vloeibaar frituurvet???) in de bocht te liggen.

Motor weer opgeraapt, wat kuip-delen rechttrekken (e.e.a. gescheurt), stepje bleek afgebroken. Naar huis gegaan. Politie gebeld (was vrijdag en ze hadden het nogal druk met noodweer dat er aan dreigde te komen). Belden ze mij Maandag terug met melding dat ze niets konden vinden op betreffende rotonde :( |( .

Wat betreft de schuiver: Niet te voorzien of te voorkomen! Alleen hopen dat je weer zonder al te veel pijn (aan je zelf en aan je portemonnee) op kan staan.

Marcel
 
zit mij af te vragen wat de meest voorkomende oorzaak is van schuivers? zou dat zand/grind/olie op de weg zijn, of overmatige snelheid/stunten of misschien andere weggebruikers?

Als ik de "ik ben gevallen" topics hier zo lees, heb ik de indruk dat het vaak eenzijdige ongevallen zijn, dus lijkt mij dat andere weggebruikers niet de grootste oorzaak zijn :?
 
Ben ik wel mee eens, werd van me motor afgereden met me zxr. Gebeurd gewoon een keer, eigenlijk moet je wel keer een zachte smak maken (niks aan over houden maar dat het wel gebeurd) daar leer je heel veel van. Word je je ook wat meer bewust van risico's en je kwetsbaarheid.

Ik kwam eraf met een totalled bike en wat kneuzingen overigens.
 
Het hangt ook allemaal vaak samen met wat voor rijder je bent. Als je hele nette en supervoorzichtig iemand bent dan heb je natuurlijk lage kans op brokken.

Ikzelf was redelijk overmoedig in het begin en mijn eerste schuivertje (niet zon erge verder) was al vrij snel.De tweede was wel erg en die herinner ik me niet eens meer. lol Zal wel te hard hebben gereden ofzo in de regen :X

Maar ik denk dat de stelling wel opgaat. Ik zie veel mensen om me heen die wel eens een schuiver hebben gemaakt.
 
zit mij af te vragen wat de meest voorkomende oorzaak is van schuivers? zou dat zand/grind/olie op de weg zijn, of overmatige snelheid/stunten of misschien andere weggebruikers?

Als ik de "ik ben gevallen" topics hier zo lees, heb ik de indruk dat het vaak eenzijdige ongevallen zijn, dus lijkt mij dat andere weggebruikers niet de grootste oorzaak zijn :?
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik denk wel dat bij ongevallen waarbij andere weggebruikers betrokken zijn, de andere weggebruiker vaak (meestal) de oorzaak is.
 
ik denk dat iedere motor rijder (die knee downs of gewoon diepe bochten oefent) wel een keer onderuit zal gaan,

ben zelf nog niet gevallen, maar heb ook nog geen jaar ervaring, dus wat nie is kan nog komen..

maar hoop het niet,

groeten !!! :)
 
Ik ken deze opmerking uit de zijspanwereld. Met een span ga je per definitie niet onderuit natuurlijk (behalve als de bak er vandoor gaat), maar de stelling is meer van deze strekking: "elke zijspanner komt wel es in een greppel terecht". Een akelig perspectief maar voor zover ik weet niet een vereiste om voor "echt" versleten te worden :P

Deze foto postte RoadRocket onlangs op Zijspannen.
:+
www.motor-forum.nl/forum/misc/141614(afbeelding)

f*ck; foto werkt niet....

HULP !!!

Yep, bedankt bultie.
 
Laatst bewerkt:
full
 
Hallo,

ik ben 11 jaar geleden gevallen en daar is het bij gebleven. Ik gaf gas op een T kruising toen ik linksaf ging. Ik had hem in de verkeerde versnelling staan, (3 i.p.v. 2 herinner ik me), terwijl ik stuurde gaf ik ook gas bij zeer lage snelheid, want het was druk op de weg. De motor klapte ineens dubbel en daar lag ik. Benzine liep eruit, dus gauw overeind gezet en verder gereden, maar er was wel wat verbogen hier en daar.
 
Rijdt bij elkaar 9 jaar motor en nog niet onderuit gegaan. Hoop dat ik het nog lang zo niet altijd vol kan blijven houden.
Moet wel zeggen ben geen race beest, maar volgens mij maakt dat in sommige gevallen niks uit en ga je inderdaad onderuit op zand of iets dergelijks.
 
Ik ben gevallen twee weken na dat ik zei dat ik in 7 jaar nog nooit was gevallen. |(

Vast vergeten af te kloppen.....

Nu heb ik mijn portie wel gehad en hoop ik niet meer te vallen 8-)
 
Ik ben 4 keer gevallen.... Op het circuit 2 keer en op de openbare weg 2 keer.

Op de openbare weg, was de eerste keer te wijten aan een ander motorrijder die naast me reed (stapvoets) en haar evenwicht verloor... De 2e keer was mijn eigen stomme fout door met te koude banden te heftig een bocht instuurde met c.a. 80 km/uur.

Op het circuit was de eerste keer te hard en te overmoedig een bocht insturen en halverwege tot de ontdekking komen dat ik dat nog niet kon.... De 2e keer te plat en gelift worden door je eigen uitlaat.

Uiteraard hoop ik dat het daar bij blijft, want lichamelijk heb ik er nooit iets aan over gehouden. Motorische schade is in de helft van de gevallen door de verzekering vergoed (openbare weg) en de andere helft viel wel mee.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik denk dat iedere motorrijder wel een keer valt.
 
in 11 jaar en ongeveer 160000km 2keer gevallen, 1 keer op circuit-koude banden en
1keer ford fiesta voor mijn voorwiel motor is niet gevallen want die bleef mooi in de auto staan.
 
Volgens mij gaat iedereen die zen grenzen verlegt op de moter wel een keertje onderuit.

Ging bij mij alleen iets dommer, winter 2004 overal sneeuw en ijs en bij mij in de buurt nog niet gestrooid... Rijden ging opzich zonder alteveel problemen, totdat ik bij een stukje kwam waar geen sneeuw meer lag maar alleen ijs.
vervolg met een snelheid van 5 km me motor onder me vdaag gegleden |(
heb me zelden zo dom gevoeld als toen.
 
3x ijzel, nu rij ik in de winter met de wagen naar het werk.

1x enkel wat krassen
1x schuifschade (met een vervangmoto) €800
1x schuifschade €1250

ohja en ook 1x in het gras laten vallen in de tuin, geen schade |(
 
Na 14 jaar , vorige week 1 ste maal gevallen.
Heel stom nog wel, eerste bocht onderuit (was iets te hevig)
Dus op je vraag ,ja iedereen valt wel is vroeg of laat
 
ach de ene valt wat vaker dan de ander, als je maar denkt er iets van opgestoken te hebben ;)

zelf in 8 jaar 1 schuiver gemaakt, 1 keer tegen zijkant auto geknald en twee verschillende fietsen een keer om heb laten vallen dus al met al nog niet eens zo heel beroerd voor mezelf vind ik :)

laatste 2,5 jaar geen enkel voorval meer gehad trouwens.
 
Eén keer in de stad met ijs in de bocht.
Eén keer in de bloedhitte in Griekenland op 'zacht' asfalt (meer een soort stroop)
Eén keer van de berg gereden op Corsica omdat ik zat te pitten na een nachtelijke overtocht uit Nice.

Geen slechte score in dertig jaar. Ik kon steeds verder rijden, al zag de motor er soms niet meer uit (en ik soms ook niet :X )
 
Had eerst een Kawa zzr250.. hiermee bij na 2 jaar mee gereden, totdat ik onderuit ging... Toen vond ik het een mooie gelegenheid om een R6 te kopuh. Het was het begin van iets moois (R6) dus...(ook het einde van iets "leuks"(ZZR250))
 
Terug
Bovenaan Onderaan