Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135
Wat zal ik zeggen...

Vandaag nog B|

Eikel in koekblik verleend geen voorrang, ik er nog maar net omheen, terwijl ik daar nog mee bezig ben staat er 0,5 sec. verder een golfje stil op het zebrapad, om een voetganger die door rood liep niet plat te walsen, en daar reed ik achter op :( Dus al met al geen lekker daggie voor Knee down. Die voorlopig niet meer lekker :]

Heb zelf gelukkig niets...

Je denkt altijd dat gebeurd mij niet tot dat je daar zelf staat |(
 
tenzij je idd na 2 seizoenen weer stopt gaat elke motorrijder op zijn plaat.

je houdt van een sportieve rijstijl en neemt risico's of zelfs als je een rustige rijder bent ontkom je er niet aan omdat anderen fouten maken. Een wat oudere harley rijder bij mij uit de buurt reed altijd super rustig en voorzichtig, maar iemand zag hem over het hoofd en reed hem van zijn motor, daar ontkom je niet aan.

zeg dat je echt fanatiek bent en je begint op bijv. je 20e, en je gaat door tot je 60e, dan kun je nooit 40 jaar rijden zonder het asfalt te kussen. vroeger mischien toen alles beter en vooral minder druk was.
Het enige wat je kunt doen is hopen dat het niet al te erg is als het jouw beurt is.
 
3 jaar en twee keer op m'n plaat.

1 x stuurfoutje in een bocht (lekker wijf in bocht :X )
1 x lul die niet zat op te letten. Stond ik stil voor verkeerslicht komt hij achterin zijlen ;(

Ach.... ik hoop dat deze keer niet geldt dat drie maal scheepsrecht is... tenminste ik wil nog niet O-)
 
Ik denk zelfs dat een glijer goed is voor je rijervaring.
Mensen die nooit gevallen zijn krijgen een soort air over zich.

ben je dan ook mooi van af })
 
Van vallen word je niet beter...
De meeste juist niet in ieder geval, alleen de mensen welke hun grenzen aan het opzoeken zijn. (Racers, crossers, stunters en andere sportieve rijders)

Ik denk wel dat je uiteindelijk een keer plat gaat, uitzondering bevestigen de regel, maar of je er ook beter van wordt, misschien maar 10 á 15%.
(Een automobilist heeft meestal ook wel een ongeluk gehad in zijn/haar leven, alleen valt die dan niet....)

Ben zelf ongeveer 13 á 18 keer flink op mijn plaat gegaan, hechtingen, snedes, schaafwonden, breuken en geknakte eer als erelijst
Maar niet opgeven na 1 valpartijtje, dat geneest (vaak) weer wel......

Hou het maar recht, da's beter.
 
Rij +/- 13.000km per jaar ( op een R1 ) al 8 jaar lang en ik ben 2x op mijn smoel gegaan. (allebei in de winter)
 
Nog nooit gevallen <klopklophoutvasthouden>
Ik ben het ook niet van plan, maar het kan altijd, elke minuut elke kilometer elke bocht ...
[me]Wullebolle hoort tot nu toe nog altijd bij de lucky few[/me]
 
Ging bij mij alleen iets dommer, winter 2004 overal sneeuw en ijs en bij mij in de buurt nog niet gestrooid... Rijden ging opzich zonder alteveel problemen, totdat ik bij een stukje kwam waar geen sneeuw meer lag maar alleen ijs.
vervolg met een snelheid van 5 km me motor onder me vdaag gegleden |(
heb me zelden zo dom gevoeld als toen.
Ik rij 8 jaar (toer) en mij is rond 98 exact hetzelfde overkomen. Had zeer makkelijk te voorkomen geweest. Verder niet gepleurd.
 
goeie ouwe bromer tijdperk 2 scooters totaallos gereden en stuk of 8 valpartijen :X in jaartje tijd.
Op de motor 1 x onderuit gegaan was mijn laatste rijles voor het examen.
Zou iets te snel keren en er lagen bladen in de goot.
instructeur komt terug rijden motor oferijdn, jha nooit weer starten willen, dus ik op de instructeur zijn motor hij bij mij achter op en zo de les vervolgd.
volgende dag kom ik met vole moed op de rijschool, klaar voor mijn examen blijkt de les motor waar ik altijd op gereden te hebben dus vlinkt kapoerewiet te zijn zat benzine in de olie ( was een ER 5)
dus of ik op een andere motor wilde afrijden (geloof dat t een suzuki gsf was)
Moet zeggen wel even wennen totaal andere motor met speciaale verichtingen.
en ook tijdens het rijden kwan steeds verkeerd uit :S had geen 5 maar 6 versnellingen.
Maar gelukkig toch foutloos geslaagd *D
sindsdien 2 jaar rondgereden en gelukkig nog geen schuivers gemaakt (klijne 25.000 km verder)
nog 2 weekjes dan mag ik eindelijk een zwaardere snorfiets aanschafen })
 
Ik hoop nog steeds dat mijn val met m'n 70cc brommertje ook telde (volgens de wet ook een "motor" :X ). Met de brommer vroeger 2x onderuit gegaan (waarvan de eerste keer binnen de voor brommerrijders befaamde 1e maand), met de motor nu in iets meer dan 1,5 jaar nog niet ( |( |( |( even afloppen :+ )
 
hier is een plankje blank hout:


full



kan iedereen die "niet mee eens" stemde het ongeluk op afkloppen :X







:P
 
Iedereen pleurt wel een keer met de motor, rijdend of stilstaand overkomt het je gewoon en anders doet een ander het je wel aan.
De 1e keer liet ik de virago700 van mn broer pleuren toen ik m (dacht ik) op de stander had gezet. En de 2e keer met mn xt-tje toen ik 'm net een dag had en de 3e keer met het crossen op mn xt in een mais land maar dat hoort er bij toch?

Gegroet motorrijdes en wees voorzichtig met dit lekkere weer!
 
2 x onderuit gegaan, 1 x een low speed schuiver omdat ik te schuin een (natte) rotonde wou nemen en 2e keer zat ik te vroeg op het gas (bij het afgaan van weer een natte rotonde |( )
 
Aanvankelijk dacht ik van niet, maar na 2 valpartijen waarvan één schuiver (grind) en één "onderuitremminG" (ontdekkinG van de telelever) ben ik van gedacht veranderd. Je wordt er wel voorzichtiger van.

Plots vind ik "bike in mint condition" een veel zwakker verkoopargument. (Maar dan niet de technische aspecten ;) ) Het is zo gebeurd.
 
2 x onderuit gegaan, 1 x een low speed schuiver omdat ik te schuin een (natte) rotonde wou nemen en 2e keer zat ik te vroeg op het gas (bij het afgaan van weer een natte rotonde |( )

Op die manier ben ik een week terug ook bijna onderuit gegaan. Die verdomde natte rotondes zouden ze toch eens moeten overdekken. :+ Of wacht, had ik wel nog profiel op die voorband? Anyway, ze blijven toch verdomd glad.
 
Misschien is 't al es gezegd in dit topic, maar er zijn twee soorten motorrijders: zij die al gevallen zijn, en zij die nog gaan vallen.

Klint niet echt leuk, maar wel realistisch.

 
Terug
Bovenaan Onderaan