Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135

Keobnepo

Rookie
21 okt 2004
18
0
Alkmaar
Een vraag: ik hoor van vele motorrijders dat echt iedere motorrijder wel een keer onderuitgaat. Ik vroeg me af wat jullie hiervan denken.

Dus vandaar de stelling: Iedere motorrijder gaat zeker wel een keer onderuit. Ben je het hier mee eens of niet? en waarom?
 
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen en niet onderuit gaan. Mensen die het motorrijden al snel weer voor gezien houden of die gewoon tot de lucky few behoren die niet vallen. Dus nee, niet iedere motorrijder gaat een keer onderuit.

Maar wel bijna iedere motorrijder.
 
Hahahaaaaa......
Sja wat zal ik zeggen ik wist al dat het ging gebeuren voor ik motor ging rijden.
Dus ik dacht ach... dan kan ik het beter maar gelijk doen dus ik ben al na 6 weken ongeveer gaan liggen tegen een brugleuning onder het motto dan heb ik het maar alvast gehad. :(
 
3 months and counting

paar close shaves en wobblers gehad maar nog niet onderuit.
Maar goed ook aangezien ik eerst maar een knappe integraalhelm moet aanschaffen. O-)
 
De mensen die stemmen op: "niet mee eens" zijn de motorrijders die nog niet onderuit zijn gegaan.... ;) :)

Je weet de stelling: "Er zijn 2 soorten motorrijders......
 
Ligt vooral aan je rijstijl, als je echt een toerder bent en "rustig" rijd lijkt mij de kans een heel stuk kleiner om te vallen...als je met je knietje aan de grond de bocht in gaat en er ligt olie of wat dan ook, zal het een stuk moeilijker zijn om dit te ontwijken dan wanneer je rustig aan het tuffen bent...

Maar iedereen kan vallen (bladje, onverwacht glad enzo enzo) maar dat iedereen een keer valt lijkt me niet perse waar...
 
Zou je als je al tig keer met je brommer onderuit bent gegaan...net zoveel kans lopen als op de moter...
Dan hoop ik toch wel dat ik iets voorzichtiger wordt!!
 
Ik ben tijdens de tweede lesdag al op m'n ... gegaan toen ik vol in de voorrem ging met een pionnetje tussen de weg en mijn voorband... Was bezig met slalom maar kon een pion niet echt ontwijken :+ .
 
Ik ken deze opmerking uit de zijspanwereld. Met een span ga je per definitie niet onderuit natuurlijk (behalve als de bak er vandoor gaat), maar de stelling is meer van deze strekking: "elke zijspanner komt wel es in een greppel terecht". Een akelig perspectief maar voor zover ik weet niet een vereiste om voor "echt" versleten te worden :P
 
Na 1,5 maand m'n eerste motor total loss, na 10 maanden nr 2 naar de klote en nu al 3 maanden op de derde motor aan het toeren. Vooralsnog gaat het goed, maar ook al een aantal hele close calls...

Aardig plat door de bocht en dan op je lijn een plak zand zien liggen :X
 
Iedereen pleurt een keer.. is het niet door jezelf,dan wel door een ander of externe faktor.

De 1 gaat snel de ander na 40 jaar.. maar het gebeurd ooit.. O-)
 
Ik rij nu 3 jaar schadevrij, dat is dus sinds ik mijn rijbewijs heb.
Dat wil ik ook heel graag zo houden, maar een schuivertje kan je soms gewoon niet voorkomen. Je kan gewoon niet overal op voorbereid zijn. Je kan het wel heel erg beperken natuurlijk.

Mijn motto;
Gewoon veel poetsen op je motor, dan wordt je vanzelf heel zuinig op dat ding! 8-)
 
Als je maar 500 tot 1000 km per jaar rijdt (en dat gebeurt als ik sommige KM standen zie en hoor van 10 jaar oude motoren)dan denk ik dat het wel mee zal vallen. Maar als flink KM's rijdt laat je hem een keer vallen. Iemand heeft het wel eens geschreven :
Er zijn twee soorten motorrijders zij die zijn gevallen en zij die nog gaan vallen.
 
Mee eens, heb al een paar bija schuiver gehad: bijna higsider, bijna lowsider speedwobble bij 140...
Maar van mij mag het hierbij blijven!
Heb trouwens wel een keer met indraaien van een parkeervak m'n motor op z'n kant gelegd, maar dat tel ik niet mee :P
 
Na 2 dagen onderuit geremd over een trui, en na 9 maanden van m'n rijstrook gereden :P

Ik denk dat een erg groot deel van de rijder, die regelmatig en jarenlang blijven rijden ooit toch eens een keer onderuit gaat. Diesel kan overal wel eens liggen, grind in een bocht ook, noem maar op.
 
1ste keer: op de Ural, in m'n tweede motor-jaar, op de snelweg, met een passagier achterop, klapte m'n achterband, de boel lang overeind gehouden, maar uiteindelijk toch in de berm onderuit gegaan ..... een gekneusde enkel en wat blauwe plekken.

2de keer: een paar maanden later, op een ouwe BMW R27 op weg maar de RDW keuring, de eigenaar, die nog geen rbw had, zat achterop, deze keer klapte de voorband op rotonde, in 1 klap onderuit ..... lichte hersenschudding en weer wat blauwe plekken.

3de keer: jaren later met de -toen nog gloednieuwe- Cali II op wat gravel in een haarspeldbocht in Frankrijk onderuit geschoven ..... een lichtelijk gedeukt ego.


Onderuit gaan? Als je maar genoeg rijdt overkomt het je wel een keer ....
 
Laatst bewerkt:
Vallen is gewoon inherent aan een evenwichtsvoertuig.
De mens leert ook lopen met vallen en opstaan.

Dus het klopt wel ergens dat je een keer onderuit moet gaan om het te snappen.
 
ik ga er ook nog steeds vanuit dat iedereen een keer valt... statistisch gezien ben ik nu echt aan de beurt (6 jaar rijden zonder gevallen te zijn)..

doe ik iets verkeerd? :+
 
Iedereen pleurt een keer.. is het niet door jezelf,dan wel door een ander of externe faktor.

De 1 gaat snel de ander na 40 jaar.. maar het gebeurd ooit.. O-)

:^

extern koekblik,fietser :( Voor de rest tja een beetje grenzen verleggen wil nog wel eens wat glijpartijen veroorzaken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan