iedereen reageren aub. kussen of niet?

Rijbaankussens plaatsen?

  • ja, kan moto snel langs

    Stemmen: 45 24,9%
  • liever plateau

    Stemmen: 11 6,1%
  • liever drempel

    Stemmen: 4 2,2%
  • liever asverschuiving

    Stemmen: 6 3,3%
  • liever rammelstrook

    Stemmen: 1 0,6%
  • liever ongelukken

    Stemmen: 4 2,2%
  • nee, veel te gevaarlijk

    Stemmen: 110 60,8%

  • Totaal aantal stemmers
    181

melancholer5

Die hard MF'er
17 feb 2004
459
0
gent
hallo hallo

op m'n werk help ik mee met het op een aantal plaatsen noodzakelijk terugdringen van de gereden snelheid. Er wordt met de MAG samengewerkt. Op een enkele plaatsen gebeurden meerdere ongelukken door constante snelheidsoverschrijding dat inrichtingsmaatregelen echt onvermijdelijk zijn.

Wat denken de motorrijders hier van die rijbaankussens, t.o.v. drempels, plateaus, rammelstroken, asverschuivingen, politiecontroles en dergelijke?

Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn stelt (begrijpelijk voor eigen voertuigen) rijbaankussens voor
 
Laatst bewerkt:
Rijbaankussen :? Is dat net zoiets als bij beginners-/ of kinderbowling; zo'n opgeblazen slurf in de goot zodat de bal daar niet in kan rollen?
Verklaar je nader!
 
hallo hallo

op m'n werk help ik mee met het op een aantal plaatsen noodzakelijk terugdringen van de gereden snelheid. Er wordt met de MAG samengewerkt. Op een enkele plaatsen gebeurden meerdere ongelukken door constante snelheidsoverschrijding dat inrichtingsmaatregelen echt onvermijdelijk zijn.

Wat denken de motorrijders hier van die rijbaankussens, t.o.v. drempels, plateaus, rammelstroken, asverschuivingen, politiecontroles en dergelijke?


Wat zijn rijbaanskussens nou weer :? :? :?

Ik ben trouwens in ieder geval wel vóór.... :X



[edit]

ow kijk een polletje :) ik ben voor platóós, daar ken je zo lekker op
je achterwiel vanaf sjeezen })
 
Kussen? Ligt eraan wie ik moet kussen :? :Z

Misschien ligt het aan mij hoor maar ik weet bij de helft van wat je noemt niet wat het is :?
 
ik probeer met allemacht te verzinnen wat nou zo'n ding
zou kunnen voorstellen, maar heb werkelijk geen enkel idee.

Ben wel benieuwd aant worden....... :?
 
die kussens zijn verhoogde inrichtingen van een meter of 4-5 lang, anderhalve breed, schuine kant. Deze dingen worden in het midden van het rijvak aangebracht Bussen en vrachtwagens rijden er dus met de wielen langs beide zijden langs (breed genoeg). Auto's bijvoorbeeld zullen sterk moeten vertragen, daar wielen langs 2 kanten op de schuine kanten van het kussen rijden.
Motoren kunnen ernaast rijden. Bij eventueel toch over het kussen rijden ontstaat gevaar, daar de schuine kanten vooraan en opzij redelijk steil zijn, en niet in zeer stroef materiaal.
 
Rijbaankussen :? Is dat net zoiets als bij beginners-/ of kinderbowling; zo'n opgeblazen slurf in de goot zodat de bal daar niet in kan rollen?
Verklaar je nader!

Precies wat ik me voorstelde bij een rijbaankussen! Als dat beeld idd klopt lijkt het mee een goed plan. Ik w8 nog ff met stemmen tot ik meer uitleg heb.
Greetz
Martian
 
http://www.verkeerswet.be/03quoi_05.html

Op onze wegen wordt steeds meer gebruik gemaakt van een nieuw soort verkeersremmer : het rijbaankussen.

Het gaat hier om een plaatselijke verhoging van de weg, juist zo breed dat de wielen van een bus er net langs kunnen. Deze voertuigen worden dus beduidend minder gehinderd dan personenauto’s. Fietsers, motor- en bromfietsers kunnen er ongehinderd langs rijden.

Het rijbaankussen doet de auto’s
vertragen vóór een oversteekplaats
voor voetgangers.
Een goeie raad : vertraag !

02_05.jpg
 
[me]Spider wilde het topic al bijna verplaatsten naar off-topic... Dacht dat het ging op het kussen van je motor ofzo :? ;)
[/me]

Heb in de titel maar even een s achter kussen gezet.

Meestal worden die dingen vele te slecht gemarkeerd en zie je ze dus behoorlijk laat. Doe mij maar een gewone drempel, die zijn meestal iets veiliger als je er overheen knalt met een iets te hoge snelheid.
 
Laatst bewerkt:
een drempel is een verhoging over de gehele breedte van de weg, met 2 schuine kanten, en een 'ronde' bovenkant. een plateau is hetzelfde, maar met een plat, en veel groter bovenvlak (cfr plateau op kruispunt).
 
die kussens zijn verhoogde inrichtingen van een meter of 4-5 lang, anderhalve breed, schuine kant. Deze dingen worden in het midden van het rijvak aangebracht Bussen en vrachtwagens rijden er dus met de wielen langs beide zijden langs (breed genoeg). Auto's bijvoorbeeld zullen sterk moeten vertragen, daar wielen langs 2 kanten op de schuine kanten van het kussen rijden.
Motoren kunnen ernaast rijden. Bij eventueel toch over het kussen rijden ontstaat gevaar, daar de schuine kanten vooraan en opzij redelijk steil zijn, en niet in zeer stroef materiaal.

Dus om gevaar in te dammen leggen ze kussens op de weg die opzichzelf ook weer gevaar kunnen opleveren :?
 
die kussens zijn verhoogde inrichtingen van een meter of 4-5 lang, anderhalve breed, schuine kant. Deze dingen worden in het midden van het rijvak aangebracht Bussen en vrachtwagens rijden er dus met de wielen langs beide zijden langs (breed genoeg). Auto's bijvoorbeeld zullen sterk moeten vertragen, daar wielen langs 2 kanten op de schuine kanten van het kussen rijden.
Motoren kunnen ernaast rijden. Bij eventueel toch over het kussen rijden ontstaat gevaar, daar de schuine kanten vooraan en opzij redelijk steil zijn, en niet in zeer stroef materiaal.


Ok dus het kussen is nu 'duidelijk' . Persoonlijk vind ik het :r de schuine kant ben ik niet echt een fan van..
Maar wat de f*ck is een rammelstrook? Misschien dat we hier in Limboland een beetje achterlopen :9 , maarre het zegt me (bijna allemaal) niks
 
Op een enkele plaatsen gebeurden meerdere ongelukken door constante snelheidsoverschrijding

Ben altijd benieuwd hoe dit wordt 'geconstateerd'. Gaat het hier om ongelukken waarbij een hoge snelheid is geconstateerd? In mijn ogen is dit niet altijd de oorzaak van het ongeluk.

Simpel voorbeeld.
Als ik 120 rij en gooi mijn auto naar links, terwijl er iemand met 160 aan komt rijden en die klapt er achter op, is dit een ongeluk doordat de ander met 160 reed of is dat een ongeluk doordat ik niet goed heb gekeken?

Zou graag willen weten hoe jullie tot die conclusie zijn gekomen.

Verder.. wtf zijn 'rijbaankussens'?!?!
 
die kussens zijn pleures dingen :( Ik ben d'r eens loeihard overheen gereden
met als gevolg dat m'n ballen ergens onder m'n oksels zaten B|

dus: GEEN :( kussentjes.....dank u
 
Die lelijke irritante gevaarlijke zwarte hobbels op het midden van de weg dus?

Die dingen waar iedere motorrijders tijdens een toertocht uitbundig naar gaat wijzen zodat de mensen achter hem er vooral niet overheen rijden en zo dus op hun motor kunnen blijven zitten ipv dat ze ernaast gaan liggen?

"Nee, veel te gevaarlijk" dus :)
 
rammelstrook: een 1 cm hoge kunststof stroken de bij het overrijden telkens een klets op de band geven... ( ? ) Over breedte van rijvak(ken)
Heeft vertragend effect, maar overlast voor omwonenden.
 
Wat is er mis met good old fashioned drempels? Duidelijk te zien over de gehele weg.
 
tegen.


die dingen slopen je auto.



(daar waar ze noodzakelijk zijn voor de veiligheid lijkt me dat de veiligheid er niet bij gebaat is dat iedereen al zijn aandacht op die dingen gaat vestigen)
 
Liever een rijbaankussen dan een plateau of drempel, tenzij zo'n kussen in een onoverzichtelijke (en dus risicovolle) bocht wordt geplaatst. Ik rij altijd liever langs die dingen, dan eroverheen. Echt gevaarlijk vind ik ze niet.

Als je de snelheid substantieel wilt terugdringen raad ik je toch echt aan om een drempel of plateau te plaatsen, zodat ook motorrijders moeten remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan