iemand achterop

Heb op m'n GSX normaal niemand achterop, maar vorige maand een kleine 150km ofzo de vriendin van me jongere broer achterop gehad omdat de motor van me broer te langzaam ging met z'n 2en om lekker door te kunnen rijden.

Ging prima, nergens last van, ja remweg iets langer, en voor je goed door kan jagen duurt het wat langer. Maaruh voor herhaling vatbaar hoor.
Alleen als je constant langzaam moet rijden is het wat rottiger, maarja dat is het ook als je in je uppie moet rijden ;)
 
Ik heb tot dit jaar bijna altijd met duspassagier gereden. Als je het gewend bent, en goed op elkaar ingespreeld ben je met duo zeker niet langzamer dan alleen.
 
Is goed mee te rijden met een duo.
Als je wilt dat ze zich goed vathouden, even stevig gas geven en dan vol in de ankers, of lief vragen.
Zo lang ze niet tegen gaan leunen is er niets aan het handje :]
 
Ik heb er een hekel aan, laat eigenlijk alleen maar iemand achterop omdat ze zo graag een keer achterop een motor willen.....

Maar als je goed op elkaar ingespeeld bent kun je een leuke rit hebben denk ik :)

Al moet ik toegeven dat als je als motorijder bij een andere motorrijder achterop gaat het een HEL is! Ow wat is dat erg zeg!
 
ik vind 't wel wat.
je voelt de motor logischerwijs
wat zwaarder de bocht in vallen
en daar hou ik wel van.
zelf ga ik nb. never nooit achterop!
veel te eng!!
 
Nooit never niet achterop bij een ander!!!!! ik weet precies hoe dat gaat, altijd ff stoer doen voor je en dan blijven gassen , laatste moment remmen enzo nee laat maar...

Weet nog wel de 1e keer dat een maat van me achterop ging, toen nog op de chopper van mn pa. Toen ik van 1 naar 2 schakelde zat ie al met z'n voortanden in de achterkant van m'n helm ;) (had een potje op)

Hij had toch niet verwacht dat dat logge ding zo snel van z'n plaats afkwam.

Ik moet wel zeggen dat als we met z'n 2en op die dikke chopper rijden er niets van merk dat ik iemand achterop heb. Zo'n 2 cilinder heeft echt veel meer kracht onderin.

Bij mijn eigen fiets moet ik echt het gas vol open zetten als er iemand achterop zit. Als ik dan naar m'n toerenteller kijk lijkt ie te kruipen ipv van naar boven te vliegen....
Die vriend vind het dan ontzettend hard gaan allemaal, terwijl ik juist het idee heb op m'n ouwe MB te zitten.... (hij heeft verders nooit achterop een motor gezeten dus kan ik me dat wel voorstellen.)

Het hangt echt af van het gewicht van de passagier. Ik had eens een meisje achterop die klein van stuk is, na een kwartier was ik vergeten dat ik een passagier had. Neem ik m'n eigen vriendin mee, die is wat langer en ietsie pietsie zwaarder (ze leest af en toe mee, dus voorzichtig mn woorden kiezen) dan is het weer een ander verhaal.

Kortom, ik rij liever alleen!
 
a. Als je niet veel ervaring hebt, is het gewoon een kwestie van doen.
net als met lessen.

B. Je verantwoordelijk voelen voor je duo passagier.

C. lekker rustig aan doen en genieten.


Succes
zwaai
 
net kneedown gedaan met iemand achterop.. was cool.. leuke bocht richting snelweg en ik probeerde het gewoon n keer.. kwam een beetje onverwachts (voor die achterop.. khad het misschien iets beter moeten aankondigen :) ) maar het ging meteen.. daarna ff naar industrieterreintje geweest en nog n paar keer gedaan.. de motor is ontzettend stabiel als je met zn 2en erop kneedownt.. lijkt bijna wel stabieler als dat ik in mn 1tje doe.. binnenkort wat fotos ervan maken
 
Ik heb altijd veel gereden met duo, denk zo'n 70.000km.
Kan op moment behoorlijk extreem rijden met duo, maar !! dat ligt natuurlijk ook aan de duo.
Ik heb dan ook diep respect voor mijn meissie die >100% vertrouwen in mij heeft en duo wheelies en duo kneedowns gewoon kicken vind :} :} :} :}

Maar in het begin gewoon rustig rijden en de tijd voor nemen om op elkaar ingespeeld te raken.

VFRiendelijke groetuh
Speedy
VFR_kneedown3.jpg

VFR_wheelie1.jpg
 
Ik heb zaterdag voor het eerst met een duo gereden. Ik moet zeggen dat ik het als heel prettig heb ervaren. Ik heb het dan ook rustig aangedaan. Maar ik had het gevoel alsof de motor steviger op de weg en in de bochten lag. Ik moest echt ff wennen toen de duo afstapte aan het einde van de rit en ik nog een blokkie om ging.

Duo rijden is zeker voor herhaling vatbaar. (Koffie drinken met z'n 2en is trouwens ook gezelliger dan in je 1tje) :]
 
Ik ben een keer met een vriend op zondag een dagje wezen touren. Nou ja.. toeren... Hij heeft een Kawasaki Ninja zx-r 600. Godver***** wat zijn die dingen snel! Ik kon me wel goed vasthouden want die ninja's hebben van die beugels achterop het zitje. 200 op de snelweg.. super! En acceleren... :9~
Zon mooi lang rechstuk... eerst met een gang van 80 a 90 achter een rij auto's. Hij trekt het gas los en ik wist niet wat ik meemaakte :)

Het is al weer een bijna een jaar geleden denk ik maar het lijkt wel gisteren. Sindsdien droom ik ook bijna elke nacht over een motor :] . Ben nu bezig met lessen en als eerste motor koop ik waarschijnlijk de Suzuki Bandit 600N. SuperSport kan ik nog niet betalen...

:z
 
Bij m'n eerste les is de instructeur bij mij achterop terug gereden (ik was achterop bij hem naar een parkeerplaats gereden). Ik moest even slikken toen hij z'n plan kenbaar maakte, maar het viel eigenlijk reuze mee.
 
Iemand achterop nemen: Geen probleem. Zelf achterop: NOW WAY! Dood eng vind ik het....
Durf het alleen bij een brommertje... :)
 
Mijn vriendin zit altijd achterop en soms
word ik daar wel een beetje moe van.
bv. ik rij altijd naar voren bij een stoplicht
(langs de auto's dus) en dan wil ik ook als
het groen is zo snel mogelijk weg zijn zodat ik
dan niet 'n auto in mijn rug heb.
Maar mijn vriendin let soms niet goed op en dan
als ik optrek schuif ze een stukje naar achter
en voel ik de grip van mijn voorwiel verdwijnen
en dat vind ik best klote met al die bladeren nu.
Voor de rest geen probleem in de bocht of zo dat
weet ze wel, is zelf ook bezig voor haar rijbewijs.
Kan ze voortaan zelf op haar eigen bike rijden. })

MZZL'Z Spank
 
Bij mij kan het nog wel in theorie.... Komt over een tijdje een einde aan. andere Uitlaten, andere uitlaatsteunen zonder duo stepjes!! })
 
gewoon gassen in bochten wel eve rekening mee houden
(vergeet ik soms wel eens want mijn meissie weegt niet zo zwaar)
 
is ook wel handig als je passagier zich afzet tegen de tank, word je zelf niet door je tank gedrukt met je ballen als je plotseling moet remmen. verder heb ik er nooit problemen mee, rijd bijna altijd met vriendin achterop, nergens last van, maar ze weegt ook niet veel. En wij gaan gewoon met z'n tweeen met steppie aan de grond.


Patser, in je eentje is het moeilijker hoor dat steppie, probeer eerst je knietje maar weer es .....
 
ik zal volgend jaar eerst bij Ezras achterop gaan (ligt in de planning, maar moeten nog maar zien hoe het gaat lopen ;) ). Ik ben 1,87 en iets van 95. heeft het gewicht van de rijder zelf veel te maken met de "moeilijkheidsgraad" van het rijden? Ezras is namelijk een ontiegelijk licht, klein kereltje :) .

Overigens, als ik de 'duo steppies' van sommige supersports bekijk lijkt hem me krap an achterop. kan dit uberhaupt wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan