Iemand al de nieuwe Metzelers SportecM1

Rozz

MF veteraan
23 mei 2001
1.946
0
Iemand al ervaring meet deze nieuwe banden?

ik wacht tot m`n banden op zijn....duurt alleen zo lang :( en wou al wat info hebben...

Thanx
 
ga anders zaterdag met me mee naar redbullman in oisterwijk, daar gaak een pirelli laten monteren...jaja 190, en eens ontdekken war die doen. want voordat ik die sportecs monteer wil ik een expert horen zeggen dat het TOP banden zijn....pas daarna ga ik ervoor. Van de pirellis weet ik dat inmiddels.. :)

Moet even kijken of ik vrij kan krijgen van m\'n vriendin :+
Lijkt me trouwens wel gaaf om even in Oisterwijk te kijken... :9~
 
Dames en Heren,

Het grote moment is daar....Unstable heeft de nieuwe Metzeler Sportec M1 laten monteren.
Onder het rijden vanmiddag deed mijn achterband opeens een beetje raar bij remmen op de achterrem...nadat ik gekeken had leek het mij verstandig om meteen tot een andere band over te gaan. En bij toeval was er iemand die mij kon vertellen hoe de band reed. dus hebbik em er gelijk onder laten zetten.. :)

Dus binnenkort een verslag van hoe deze band bevalt...!!
 
Dames en Heren,

Het grote moment is daar....Unstable heeft de nieuwe Metzeler Sportec M1 laten monteren.
Onder het rijden vanmiddag deed mijn achterband opeens een beetje raar bij remmen op de achterrem...nadat ik gekeken had leek het mij verstandig om meteen tot een andere band over te gaan. En bij toeval was er iemand die mij kon vertellen hoe de band reed. dus hebbik em er gelijk onder laten zetten.. :)

Dus binnenkort een verslag van hoe deze band bevalt...!!


Ik ben heel benieuwd hoe je hem vindt, maar als jij helemaal weg bent van Pirelli, dan weet ik niet wat ik vasn jouw mening moet denken.
Ik vondt die Pirelli\'s waardeloos en met mij velen.
BT010 is absoluut verreweg de beste band momenteel.
En ook daar sta ik niet alleen in.
Maar toch wil ik wel horen wat je ervan vindt.
 
Ik ben heel benieuwd hoe je hem vindt, maar als jij helemaal weg bent van Pirelli, dan weet ik niet wat ik vasn jouw mening moet denken.
Ik vondt die Pirelli\'s waardeloos en met mij velen.
BT010 is absoluut verreweg de beste band momenteel.
En ook daar sta ik niet alleen in.
Maar toch wil ik wel horen wat je ervan vindt.

Ik heb net met hem gereden
Laat ik het zo zeggen de fonken van zijn stepjes vlogen mij om de oren.
 
Deze band is GOED!!!GOED, beter best!!!

Hij geeft zoooooo veel grip, echt top. Ik denk, als voorzichtige eerste schatting, dat Metzeler misschien wel een BT010 concurrent heeft gemaakt.

Wel zullen zien. Gisteravond samen met raul gereden, ging perfect. Ik kon echt hard, nee harder door de bocht.

Als we dit weekend afspreken kan ik het ook laten zien, althans proberen het te laten zien. :)
 
Wat kost een BT010 in de maat 160/60?

[edit]
Heb net een offerte gekregen van SaBra...

BT010 kost achter (160/60) fl 348,97 en voor (120/60) fl 263,29

Goede prijs?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De band kost Fl 511.-- inc. monteren en balanceren. (en BTW)

Natuurlijk laat ik jullie weten hoe ie het met nat weer doet...alleen bennik geen nat weer rijder. Dus dan moet het een keer gaan regenen als ik al onderweg ben. :)

Maar tot nu toe bevalt ie echt ERRUG goed!!
 
BAND?????
1 BAND???

da\'s best prijziggggg

JA, een band ja, een achterband om precies te zijn :) Tis wel een belangrijk onderdeel. En belangrijke onderdelen mogen geld kosten. Maarja, ik vind inmiddels geloof ik het hele motorrijden errug belangrijk, kwa uitgave dan he, aldus mijn vriendin......(de begroting voor volgend jaar laat volgens haar alleen maar rode cijfers zien) maar kortom, op banden word NIET bezuinigt.

En ik zou het erg leuk vinden als blijkt dat deze banden misschien wel de banden zijn die de BT\'s kunnen verslaan, ik ben graag innoverend!!
 
Laatst bewerkt:
JA, een band ja, een achterband om precies te zijn :) Tis wel een belangrijk onderdeel. En belangrijke onderdelen mogen geld kosten.
helmaal mee eens, maar er zijn ook grenzen.

je kunt voor iets meer een hele goeie set kopen!

toch gek, ze melden overal dat die sportecs net zoveel als de MeZ1\'s zouden gaan kosten... welke maat heb jij erop laten zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht gewoon de vergelijkingstests af.

Hoe reageert de band bij nat en koud weer?
Hoe snel warmt die op?
Verliest die in een keer zijn grip of gaat die mooi glijden ed???

Ik vindt het best leuk om in de regen een beetje te racen, maar dan moet ik wel me banden kunen vertrouwen.
Van de zomer een flinke front wheel slide gemaakt die de BT010 perfect opving, met een hoop andere banden waarschijnlijk op me bek gegaan, dus ik mag die BT010 wel.

En iedereen heeft een andere smaak wat betreft banden.
Vondt echter de Pirelli (die uit dezelfde fabriek komen) erg zwaar gaan sturen als de voorband wat eer versleten raakte, en dat vondt ik toch echt zonde.
 
Is wel een nette prijs. Ik heb het zelf een tijdje geleden aan een dealer gevraagd en die rekende 395,- excl. montage en volgens mij heeft een vriend van me vorige week zelfs 465,- voor een BT020 betaald incl. montage.

Ik heb net Motoport aan de lijn gehad.
Mijn motor stond daar nu toch en ze zetten voor Fl 350,- er ook een BT010 onder :+ :+ :+
 
Hier staat een test van Performance Bikes betreffende banden...

conclusie:

pb27.jpg
 
Hmm, mijn Sportmax\'s komen er niet geweldig uit, en dat terwijl ik ze GEWELDIG vindt...

Maar ja, ik heb dan ook geen referentie, nooit met een BT010 gereden, maar toch, mijn Dunlops blijven zelfs bij erg hard bochtenwerk ERG stabiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan