Iemand al de nieuwe Metzelers SportecM1

Rozz

MF veteraan
23 mei 2001
1.946
0
Iemand al ervaring meet deze nieuwe banden?

ik wacht tot m`n banden op zijn....duurt alleen zo lang :( en wou al wat info hebben...

Thanx
 
Zijn wij de enigen die hier een SportecM1 willen??? of is het omdat ie nog zo nieuw is :P

Hoelang nog bij jouw Unstable?? denk dat ik nog net 500-600km door kan. en dan moet er natuurlijk geld \"over\" zijn \ '(
 
ik ben vandaag bij RedBullman geweeest, hij adviseert me pirelli\'s....dus ik ga denk ik, na goede uitleg van een expert, toch eens pirelli\'s proberen.

waarschijnlijk de evo corsa of supercorsa!
 
Laatst bewerkt:
Typisch, ik stap juist van Pirelli\'s af....
Op aanraden van meerdere R1 rijders op meerdere forums ( fora.) die me juist de BT010 aanraden ( met een 180er achterband.)
 
is toch algemeen bekend (behalve hier dan) dat zo\'n 190 een mode-band is. Ziet er vet uit, maar gaat ten koste van je stuurgedrag. Als men destijds een 180-band op de tl1000 had gemonteerd, was er niet zoveel tankslap-ellende geweest.

owjajoh? :z
wist niet dat ze van de fabriek af banden erop zette die het stuurgedrag nadelig zouden beinvloeden, te naif denk\'k. \ '(
FF het boekje erop nagekeken en daar staat ook 190 in hoor. Nu weet ik het niet meer :(
 
owjajoh? :z
wist niet dat ze van de fabriek af banden erop zette die het stuurgedrag nadelig zouden beinvloeden, te naif denk\'k. \ '(
FF het boekje erop nagekeken en daar staat ook 190 in hoor. Nu weet ik het niet meer :(
ze hebben zelfs fabriek-af kutbanden onder een Duke durven gooien, nou vraag ik je. Je wilt niet weten wat er voor een meuk op sommige motoren vanaf de fabriek erop gezet wordt.
Heb alles met poen te maken, als een fabrikant een leuke deal kan sluiten met een bandenboer, dan komen die banden eronder. Een 190 ziet er stoer uit zonder er stoer meee te hoeven rijden (getuige de vele schaamstrookjes onder superbikes). Dus het beantwoord de vraag van de meeste klanten. Wil je echt sturen, dan moet je zelf op onderzoek uit....
 
ze hebben zelfs fabriek-af kutbanden onder een Duke durven gooien, nou vraag ik je. Je wilt niet weten wat er voor een meuk op sommige motoren vanaf de fabriek erop gezet wordt.
Heb alles met poen te maken, als een fabrikant een leuke deal kan sluiten met een bandenboer, dan komen die banden eronder. Een 190 ziet er stoer uit zonder er stoer meee te hoeven rijden (getuige de vele schaamstrookjes onder superbikes). Dus het beantwoord de vraag van de meeste klanten. Wil je echt sturen, dan moet je zelf op onderzoek uit....

Maar ik rij met m\'n 190 al over de rand heen, kom je dan niet te kort met een 180er :?
 
Ik moet toevallig ook een nieuw achterbandje hebben. Na zaterdag zat er niet veel profiel meer op het loopvlak. Tot hoever kun je een band afrijden?

Welke banden worden er geadviseerd voor een CBR600F?
Ik heb nu Pirelli\'s onder mijn fiets zitten.
Ik heb trouwens bandenmaat 160/60 achter. De BT 010 is volgens mij niet in de maat leverbaar.

Is het trouwens verstandig met 2 verschillende merken banden onder je fiets te rijden?
 
Maar ik rij met m\'n 190 al over de rand heen, kom je dan niet te kort met een 180er :?
dás een misverstand.
vaak zijn smallere banden moeilijker rond te rijden omdat ze een ronder loopvlak hebben. Vaak hebben die brede banden vrij vlakke loopvlakken, die rij je dus al rond in je garage ;) (dus goed voor het ego van de \"superbiker\") :P
Alles afhankelijk van velgmaat en en bandtype.
Een bt92 op mijn duke was erg vlak, had ik al rondgereden voor ik getankt had nadat ik de motor nieuw had opgehaald. Een bt010 echter liep veeeel ronder, en bood weer een uitdaging.
 
Laatst bewerkt:
Op Woensdag 17 oktober 2001 12:33 schreef GuZ het volgende:dás een misverstand.
vaak zijn smallere banden moeilijker rond te rijden omdat ze een ronder loopvlak hebben. Vaak hebben die brede banden vrij vlakke loopvlakken, die rij je dus al rond in je garage ;) (dus goed voor het ego van de \"superbiker\") :P
Alles afhankelijk van velgmaat en en bandtype.
Een bt92 op mijn duke was erg vlak, had ik al rondgereden voor ik getankt had nadat ik de motor nieuw had opgehaald. Een bt010 echter liep veeeel ronder, en bood weer een uitdaging.

Wouw das wel handig zo\'n grote garage :+
Maar ik neem je adviesen mee in mijn volgende bandenkeuze, dank Guz :}
 
ik heb ook 160/60, bt010 zijn daar prima voor te krijgen... bridgestone zal me daar gek zijn en geen banden maken voor de astra onder de motoren :P

Ik zag op deze site van SaBra die maat er niet bij staan.

Dan zal ik mij Astra :9 binnenkort ook even van een nieuw bandje voorzien.

Wat is precies het verschil tussen de BT010 en BT020?
 
Laatst bewerkt:
Ik zag op deze site van SaBra die maat er niet bij staan.

Wat is precies het verschil tussen de BT010 en BT020?
als je wilt weten welke banden er zijn, moet je natuurlijk bij de http://mc.bridgestone.co.jp/mc/eu/products/index.html (leverancier) kijken he?

als ik dealers moet geloven, had ik me lievelingsbandjes nooit gekregen... je moet ze overal achter de vodden aanzitten.

bt020 is harder, meer toer-gericht... maar dat kun je allemaal lezen op die site...
 
Laatst bewerkt:
bt010 race zacht...zeer veel grip..
bt020 tour harder compound minder grip langere levensduur...

maarja..ik heb met me bt010 ook bijna 10.000km gereden...

ik altijd hard speren...
en band nooit een krimp geven...
 
Ik moet toevallig ook een nieuw achterbandje hebben. Na zaterdag zat er niet veel profiel meer op het loopvlak. Tot hoever kun je een band afrijden?

Welke banden worden er geadviseerd voor een CBR600F?
Ik heb nu Pirelli\'s onder mijn fiets zitten.
Ik heb trouwens bandenmaat 160/60 achter. De BT 010 is volgens mij niet in de maat leverbaar.

Is het trouwens verstandig met 2 verschillende merken banden onder je fiets te rijden?

ga anders zaterdag met me mee naar redbullman in oisterwijk, daar gaak een pirelli laten monteren...jaja 190, en eens ontdekken war die doen. want voordat ik die sportecs monteer wil ik een expert horen zeggen dat het TOP banden zijn....pas daarna ga ik ervoor. Van de pirellis weet ik dat inmiddels.. :)
 
maarre, geen dank, ik lul ook maar wat mensen na. Ik kan je niet adviseren welke band(maat) voor jou het beste is, maar wat die R1-fora\'s melden klinkt mij aannemelijk in de oren.
Dat deed ik dus ook :P
Op Woensdag 17 oktober 2001 07:44 schreef HELLdesker het volgende:
Typisch, ik stap juist van Pirelli\'s af....
Op aanraden van meerdere R1 rijders op meerdere forums ( fora.) die me juist de BT010 aanraden ( met een 180er achterband.)
Maar waarom ik nou niet geloofd word...
 
Terug
Bovenaan Onderaan