Iemand al eens geraced met een streetfighter?

Rechter stuur er op zetten? Ik had destijds zelf een recht stuk buis van 22mm en 70 cm breed. Zit je ook niet met de knikken.
 
Ik zou er weer een Kuip en clipons opzetten.
Hoe is dat stuur bevestigd? Zelf gaten in de kroonplaat gemaakt? Of aftermarket. Ik had ooit een tl1000s gekocht met een superbike stuur. Deze was ook onrustig in de voorkant. Deze heb ik doorverkocht aan @Robinjo . Die kwam erachter dat de gaten niet goed geboord waren en het stuur daardoor een fractie scheef stond.

Jaaaa de ouwe TL, gave bike was dat!

1612111916481.png


Zo'n beetje het eerste wat ik daarmee gedaan heb is de gaten dichtlassen en rechte er in maken maar dat was meer voor m'n OCD. :P

De TL was zeer instabiel inderdaad toen ik hem kocht, extreem geval... boven de 140 continue met de kop aan het schudden, Buddy die hem terug reed na die driewegdeal heeft het er soms nog nachtmerries van. _O- Ik heb daarna veel met de vering geprobeerd, hoe meer je de veer achter opschroefde hoe beter hij ging rijden, op het laatst kon die ook niet meer strakker, daarna nog wat met de demping voor en achter geprobeerd en toen was er best mee te rijden, alleen nog af en toe met de kop schudden... Heb er een paar sessie op Assen mee gedaan en nog een rondje Nürburgring dat was wel spannend.

Maar uiteindelijk was 10 kilo gewicht aan de voorkant weg tov origineel, een recht stuur ipv clipons waardoor de rijder ook minder gewicht aan de voorkant legt in combinatie met de ontbrekende stuurdemper geen ideale combinatie voor strak weggedrag.
 
staat de vork in originele positie ? achterkant niet hoger als origineel ? anders voorkant iets verhogen voor meer stabiliteit.
smaller stuur zal ook helpen. en dat frame kan gerust een stuurdemper aan moest het dan nog nodig zijn.
 
Vandaag de eerste test gedaan onverzekerd op een stuk verlaten asfalt van 800m-1km. In vol racepak met rugbeschermer.
Het ding houdt in bij 8000tr en zit ong op 180. Moet 200+ kunnen halen.

Maar dat is het probleem niet.
Dat breed en groot recht stuur is een probleem.
Bij die snelheid moet je goed het stuur vasthouden, maar als je dan het minste trekt aan 1 kant dan ontstaat er onrust voorraan.
Stuurdempertje? Nee, dat kan het matige frame niet opvangen.

Bij de lessen circuitrijden leerde ik zo ontspannen mogelijk racen en het stuur niet te hard vasthouden.
Hoe doen jullie dat? Buikspier-rambo's? Mij een raadsel. :?
clipons is een oplossing, maar dan neem ik liever een klassieke racer.

Ik ben al afgekoeld om dat ding op circuit in te zetten.
Benzinekraan lekt
Achtervering is een fietspomp
afstelling of benzinetoevoer nakijken.
contactslot zit op een belachelijke plaats
gashendel loopt verkeerd door breed stuur.
Je hebt het over een 30 jaar oude (verbouwde) motorfiets. Ja die zal onderhoud nodig hebben, en ook personalisatie (dat heb ik ook bij een nieuwe motor..). Verwachten dat hij direct inzetbaar is op het circuit is een beetje naïef.
 
Jij dacht dat de Duc waar die kont vanaf komt niet hard accelereert?!

Ding loopt vrij schuin omhoog dus dat geeft niet veel vertrouwen tegen het onder je kont uit schuif gevoel.
Echte racekonten zijn over het algemeen veel minder schuin tot rechtop staand.
Zal vast een reden hebben
 
Het niet goed doortrekken vanaf 180 heb ik snel gevonden.
De vorige eigeneer had vanalles in de kont geduwd (excuseer voor deze zin :N )
Het expansievaatje van de achterveer zat voor de luchtaanzuiging
Foto van erna.
Wat een nest met werk heb ik hiermee als ze alles proberen rond de batterij te proppen.

20210131_211231_resized_1.jpg

20210131_212714_resized.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ding loopt vrij schuin omhoog dus dat geeft niet veel vertrouwen tegen het onder je kont uit schuif gevoel.
Echte racekonten zijn over het algemeen veel minder schuin tot rechtop staand.
Zal vast een reden hebben
Neen hoor die schuinte is prima.
Met mijn 100kg erop komt dat op ideale hoek.
En bij remmen en draaien wat meer op de neus is ok.

Naïef ik? Neen, voor vrij rijden neem ik altijd 2 motoren.
Maar dat stuur gaat mijn plezier vergallen vermoed ik. En die Michelin Pilot power opwarmperiode voor een sessie van 20min en een berg koppel :X Geen ideale combinatie.
En die fietspomp achterveer doet het budget doorslaan naar de negatieve kant.
Ik zal wel iets anders (oud) uit de garage halen. ZXR400.👍
 
Neen hoor die schuinte is prima.
Met mijn 100kg erop komt dat op ideale hoek.
En bij remmen en draaien wat meer op de neus is ok.

Naïef ik? Neen, voor vrij rijden neem ik altijd 2 motoren.
Maar dat stuur gaat mijn plezier vergallen vermoed ik. En die Michelin Pilot power opwarmperiode voor een sessie van 20min en een berg koppel :X Geen ideale combinatie.
En die fietspomp achterveer doet het budget doorslaan naar de negatieve kant.
Ik zal wel iets anders (oud) uit de garage halen. ZXR400.👍
Misschien schokdemper van een nieuwer type monteren? Weet zo ff niet welke, maar ze zijn er die maar met minimale aanpassingen te monteren zijn.
 
Alles zit wat op zijn gat. Ik heb niet zo veel perspectief waar ik komende races ga rijden.
De 1100R staat half gedemonteerd en wacht op betere tijden en inspiratie van het baasje.
Momenteel werk ik een fzr1000 3LE af. De exupklep weer werkend maken. Is mijn eerste brommer met zo'n systeem.
Is eigenlijk een systeem met kabels die de tand des tijds moeilijk doorstaat. Maar ik wijk af....
 
Niet echt een Streetfighter maar wel een Naked, super leuk om te doen. Ik ben hierdoor gelijk begonnen met het bouwen van mijn Sv650 supertwin.
IMG-20190714-WA0064.jpg

FB_IMG_1594800708287.jpg
 
We hebben hier prachtige topics voor :)

 
Terug
Bovenaan Onderaan