Iemand al eens geraced met een streetfighter?

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.318
1.980
Ik kan goedkoop aan een street gsxr 1100 1991 geraken.
Volgende maandag heb ik die.
Ik race al meer dan 10-13 jaar. Ik ben geen fan van deze modellen, maar toch....
Hoe zou zoiets rijden is mijn vraag in dit topic?
Lichte tik op buitenkant stuur en dan agressief insteken?
Kun je gecontroleerd dwars aanremmen? Lijkt me eenvoudiger dan met clipons....

Ik heb heel mijn leven clipons gereden.
Het beetje offroad was met breed recht stuur, maar dat was dus onverhard.


Wat zijn de voordelen van dat breed recht stuur?
:]
 
Yup.....
 

Bijlagen

  • IMG_0212-1.JPG
    IMG_0212-1.JPG
    248,6 KB · Weergaven: 42
En? Heb je een vergelijk met clipons?
Mooi preparatie. Mijn motor zal basic zijn.
Maar moet nog een volledig nazicht krijgen. Vooral remmen en vork/ swingarm, balhoofd. Blokje zal wel goed zijn. Misschien de klepspeling.
 

Bijlagen

  • street 91 bis.jpg
    street 91 bis.jpg
    137,6 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: Loki
hier ook, nooit fan geweest van clip-ons.
nadeel : je vangt meer wind
voordeel : beter sturen, al kan dat subjectief zijn

NBC.jpg
croix 2-5-7 3.jpg
 
Ik rij op het circuit met clip-ons want daar werkt het gewoon, op straat met m'n handen het liefst een stukje hoger....

Wat ik al meerdere keren gehoord heb is dat bij een ouwe oliekoeler met hoog stuur de gewichtsverdeling minder goed is, druk op het voorwiel is logischerwijze lager en zal gecompenseerd moeten worden door bijvoorbeeld een andere geometrie.
 
Persoonlijk vindt ik met hoog stuur meer hooligan gehalte hebben.

In dit topic lees je meer bevindingen;

 
Klopt maar het zijn wel motoren met een breed stuur en een voorwaarts gerichte zitpositie. Heel anders dan een standaard racer.
Daarom noem ik het ook bewust een kale motor en geen streetfighter.
 
Interessant allemaal.
En mijn mede classic racer Stéphane Mertens die de boxercup wedstrijd in D wint is super leuk om te kijken.👌
Monster S race. Nooit van gehoord. Maar interessant concept. Bestaat al 10 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de eerste test gedaan onverzekerd op een stuk verlaten asfalt van 800m-1km. In vol racepak met rugbeschermer.
Het ding houdt in bij 8000tr en zit ong op 180. Moet 200+ kunnen halen.

Maar dat is het probleem niet.
Dat breed en groot recht stuur is een probleem.
Bij die snelheid moet je goed het stuur vasthouden, maar als je dan het minste trekt aan 1 kant dan ontstaat er onrust voorraan.
Stuurdempertje? Nee, dat kan het matige frame niet opvangen.

Bij de lessen circuitrijden leerde ik zo ontspannen mogelijk racen en het stuur niet te hard vasthouden.
Hoe doen jullie dat? Buikspier-rambo's? Mij een raadsel. :?
clipons is een oplossing, maar dan neem ik liever een klassieke racer.

Ik ben al afgekoeld om dat ding op circuit in te zetten.
Benzinekraan lekt
Achtervering is een fietspomp
afstelling of benzinetoevoer nakijken.
contactslot zit op een belachelijke plaats
gashendel loopt verkeerd door breed stuur.
 
Ik zou er weer een Kuip en clipons opzetten.
Hoe is dat stuur bevestigd? Zelf gaten in de kroonplaat gemaakt? Of aftermarket. Ik had ooit een tl1000s gekocht met een superbike stuur. Deze was ook onrustig in de voorkant. Deze heb ik doorverkocht aan @Robinjo . Die kwam erachter dat de gaten niet goed geboord waren en het stuur daardoor een fractie scheef stond.
 
Misschien een iets smaller stuur er op zetten?

En goed naar de vering kijken, lijkt mij nogal essentieel voor de stabiliteit...
 
Zonet gemeten tot de uiteinden van de rubberen handvaten...83cm
Een suzuki SV650 N heeft een recht stuur van 68cm
Een beetje veel van het goede niet?

Inkorten niet veel mogelijk. De rondingen beginnen vrij vroeg en dan zal ik de commodo's niet meer goed kunnen plaatsen.
Het is een aftermarket CNC gefreesde kroonplaat met perfect rechte gaten vermoed ik. Merk ben ik tussen het meten en typen vergeten ... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan