iemand al ervaring met de diablo corsa?

Voske

MF veteraan
25 aug 2002
9.986
121
Overal en nergens
het einde van de bandjes is in zicht en zit nu te twijfelen tussen de diablo of de diablo corsa.
heeft iemand hier al ervaring mee ? (mooist zou zijn als men beide banden heeft gehad)
is de grip NOG beter? en gaat de gewone diablo veel langer mee of scheelt dat niet veel?
dus kom maar op met die reacties ! :)
 
ik rijd met de corsa's en ben er erg tevreden over, alleen in de regen schijnt de achterband kut te zijn, maar ik rijd dan toch altijd erg voorzichtig....

Houdbaarheid kan ik nog niets over zeggen, ze zitten er nu 4000 km op en zijn nog zeker niet op, inclusief een dag Zolder en morgen Assen.....
 
ik rijd met de corsa's en ben er erg tevreden over, alleen in de regen schijnt de achterband kut te zijn, maar ik rijd dan toch altijd erg voorzichtig....

Houdbaarheid kan ik nog niets over zeggen, ze zitten er nu 4000 km op en zijn nog zeker niet op, inclusief een dag Zolder en morgen Assen.....

Ben toch erg benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt..4000km...

Dat ga ik toch echt niet halen denk ik zo.
 
ik rijd 95% woon-werk, op Zolder waren ze nieuw.

Om precies te zijn zit ik nu op 3800 km. Maar na Assen morgen denk ik wel dat de achterband aan vervanging toe is.

Toch zou ik in dit jaargetijde voor de gewone diablo gaan, heb je meer aan met de buien die we ongetwijfeld nog gaan krijgen deze herfst.
 
Een Corsa is voor jou echt onzin hoor Voske. Je hoeft geen rondetijden te zetten, rijdt geen "gevaarlijke" fiets qua koppel of zo, en zeker met de winter in het vooruitzicht zou ik het eerder een slechte keuze vinden als een goede.. En, MOET het veel geld kosten? Als een Diablo goed genoeg is...
Zoek dan desnoods voor het voorjaar een setje leuke Supercorsa's, gebruikt..
 
Stop and go- rijstijl.. gas, rem.. vreet banden. Mensen die hoge bochtensnelheid halen doen vaak lang met hun banden. En houden ze mooi rond..

Hmmz ik rijd vrij constant.. niet continue gas hangen en remmen.. gewoon beetje zelfde snelheid hanteren , en niet echt overdreven te hard of rechte stukken ala snelweg.
 
Hmmz ik rijd vrij constant.. niet continue gas hangen en remmen.. gewoon beetje zelfde snelheid hanteren , en niet echt overdreven te hard of rechte stukken ala snelweg.
dan snap ik het niet...

met een Diablo doen de meesten 10,000km of meer... en die rijden niet flauw!
 
Over rond gesproken: hij is inderdaad erg mooi rond afgesleten.....

corsa_links.jpg

corsa_rechts.jpg

corsa.jpg


En dit na 3800 km.....
 
Laatst bewerkt:
En hoe verhouden ze zich tov de BT-10, levensduur, grip (nat en droog), ook als er veel snelweg tussenzit, prijs, ...

't is maar dat mijn BT-10's bijna op zijn. (een andere optie is de Michelin pilot sport).
 
Laatst bewerkt:
Een Corsa is voor jou echt onzin hoor Voske. Je hoeft geen rondetijden te zetten, rijdt geen "gevaarlijke" fiets qua koppel of zo, en zeker met de winter in het vooruitzicht zou ik het eerder een slechte keuze vinden als een goede.. En, MOET het veel geld kosten? Als een Diablo goed genoeg is...
Zoek dan desnoods voor het voorjaar een setje leuke Supercorsa's, gebruikt..


Ja ik weet het, ik rij als een dwijl, maar toch heb ik op zolder en croix een klein glijertje gehad. en niet eens toen ik zo snel of zoveel gas gaf. en aangezien ik volgend jaar wat vakar een circuitdag zal meepakken dan dit jaar, en die zullen ook een stukje sneller gaan heb ik liever het zekere voor het onzekere. maar goed ik heb dit topic ook geopend om eens te kijken wat de ervaringen zijn.
en ga trouwens eens aan de slag!!! al dat geforum onder de baas zn tijd
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 23 september 2003 13:16 schreef Haga-San het volgende:
[...]
dan snap ik het niet...

met een Diablo doen de meesten 10,000km of meer... en die rijden niet flauw!
[/quote]

Ik snap niet hoe ze dat doen,geen gas geven ofzo??
 
Mijn Diablos liggen er nu +/- 3000km op.
Ze zien er nog heeeeeel goed uit, en ik geef echt wel gas. Wheelies in 2de versnelling vreten de banden ook op. Ben benieuwd hoe lang ze zullen mee gaan.
Met mijn Pilot sports reed ik 6000km achter en 10000 km voor.
Dan zat het profiel iets over de blokjes die aangeven dat het profiel te weinig wordt. Idd ik rijd mijn banden nooit zover op, dat ze kaal zijn.
 
mijn diablo is nu een aardig eindje (op) weg...
hij gaat zo'n 9000 a 10000 km mee schat ik.
ik rij zowel woon werk verkeer, als stevige stukken sturen ermee.

met gewoon de voorgeschreven bandenspanning, maar wel andere (betere?!) WP-vering op m'n VFR (model 2003).
'k kan me geen reden bedenken waarom ik corsa's zou willen hebben.
 
met gewoon de voorgeschreven bandenspanning, maar wel andere (betere?!) WP-vering op m'n VFR (model 2003).
'k kan me geen reden bedenken waarom ik corsa's zou willen hebben.
bedoel je dat je rijdt met een bandenspanning van 2.8 of 2.9 achteraan?
Heb de mijne op 2.5 staan achter en 2.3 voor.
 
Ja ik weet het, ik rij als een dwijl, maar toch heb ik op zolder en croix een klein glijertje gehad. en niet eens toen ik zo snel of zoveel gas gaf. en aangezien ik volgend jaar wat vakar een circuitdag zal meepakken dan dit jaar, en die zullen ook een stukje sneller gaan heb ik liever het zekere voor het onzekere. maar goed ik heb dit topic ook geopend om eens te kijken wat de ervaringen zijn.
en ga trouwens eens aan de slag!!! al dat geforum onder de baas zn tijd
Af en toe een glijertje kan je toch wel hebben hoor. Zelfs met een SC... daarmee ga je toch ook weer harder, dus de marge is toch wat je zelf aanhoudt...

als je nou overwegend circuit rijdt, okay.. maar ander, lekker de gewone nemen. ZEKER voor de winter!
 
Af en toe een glijertje kan je toch wel hebben hoor. Zelfs met een SC... daarmee ga je toch ook weer harder, dus de marge is toch wat je zelf aanhoudt...

als je nou overwegend circuit rijdt, okay.. maar ander, lekker de gewone nemen. ZEKER voor de winter!

:^




off topic:
Nog aan m'n filmpje gedacht :P ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan