iemand al ervaring met de diablo corsa?

En hoe verhouden ze zich tov de BT-10, levensduur, grip (nat en droog), ook als er veel snelweg tussenzit, prijs, ...

't is maar dat mijn BT-10's bijna op zijn. (een andere optie is de Michelin pilot sport).

Over gewone diablo's (al dan niet in vergelijking met andere merken) zijn nu toch al zeker 10-tallen topics hé :? Gebruik de "zoek" even...
 
Af en toe een glijertje kan je toch wel hebben hoor. Zelfs met een SC... daarmee ga je toch ook weer harder, dus de marge is toch wat je zelf aanhoudt...

als je nou overwegend circuit rijdt, okay.. maar ander, lekker de gewone nemen. ZEKER voor de winter!


ik rij niet in de winter
 
Over gewone diablo's (al dan niet in vergelijking met andere merken) zijn nu toch al zeker 10-tallen topics hé :? Gebruik de "zoek" even...
Juist, maar daar gaat het hem vooral over de grip die beter is, het sturen dat beter is, en alles waar een supersportrijder veel aan heeft. Maar ik doe binnenkort minstens 2500km/maand en dan wil ik het wel eens weten voor de levensduur ook, ivm portemonnaie. En volgens mij (heb de verschillende bandentopics al gelezen) is de levensduur nog niet echt aan bod gekomen in vergelijking met een BT-010 / Michelin Pilot Sport.
 
En volgens mij (heb de verschillende bandentopics al gelezen) is de levensduur nog niet echt aan bod gekomen in vergelijking met een BT-010 / Michelin Pilot Sport.

Klopt ook, daar is nog weinig over gepend. Kan ook niet echt anders, band is natuurlijk vrij recent :)
 
bedoel je dat je rijdt met een bandenspanning van 2.8 of 2.9 achteraan?
Heb de mijne op 2.5 staan achter en 2.3 voor.

inderdaad gewoon 2.8 erin.
het verhaal dat lagere bandenspanning beter is wordt steeds meer achterhaald.
lees de testverslagen van de motorbladen er maar 's op na.
de moderne banden komen ook met een hogere bandenspanning op bedrijfs temperatuur.
een half uur continu 150km/u (op een kombaan)levert met diablo's met 2.8 erin op m'n VFR al vertekening aan de zijkant van m'n band.
 
nou,ik heb de corsa voor gehad op mijn R1......gewoon superrrrrr!
,ik had de corsa genomen omdat ik een paar keer voor weggegleden was
met de bt 010,het was toen wel lekker warm weer,maar met de corsa
nergens last van :}
als je van het betere bochtenwerk houdt en op de
grens rijdt zou ik zeker de corsa nemen,levensduur valt me ook nog mee!
 
Ik heb ook 7 á 9000km. gedaan met mijn 2e hands Dunlop 207rr :}

Dus als we dit jaar veel gaan circuitrijden zou ik toch eens de 2e hands markt overwegen Voske :? en daar een setje mooie supercorsa of D208gp scoren oid })

Kun je voor hetzelfde geld als die diablo veel km's maken :P en plakken, ik heb op Croix en zolder niet 1 glijdertje gehad.

Voor de overige, ja tuurlijk, ik rijdt altijd rustig O-) :X
 
'k heb al op circuit en op de weg gereden met de diablo corsa,telkens als't droog was,daarvoor reed 'k met de gewone diablo, ook op circuit heeft deze toch voldoende grip. maar 'k heb al een aantal keren op de weg gereden met de corsa's in de regen en dat is niet te doen, levensgevaarlijk net of er zeep op de weg ligt, 'k heb er meer dan eens met in de regen gereden, die banden glijden gewoon, nu terug gewone diablo's gelegd met de winter( regen) op komst. de gewone diablo's zijn echt goed in de regen
 
Heb de corsas liggen en die gaan al een 5000km mee. Er zitten wel heel wat toerkm bij. 1 maal Zolder, 2 rondjes Nurburgring en wat klaverblad. Op die manier gebruik ik het maximum van die banden })
Maar als je hard op gas gaat slijten ze toch behoorlijk. Bij vloeiende lijnen gaan die heel lang mee.

In regenweer zijn die banden KUT. Verschillende glijers gehad al waarvan eentje waarbij zowel voor al achterwiel begonnen te schuiven.
De reden hiervoor is niet alleen de regen maar gewoon dat je ze totaal niet warm krijgt in de regen en dan prestern ze slecht.

Met de winter voor de deur blijf je bet af van corsas, D207rr en gelijkaardig spul. Als die banden niet warm zijn zijn die geen reet waard.
De voorband is nog heel goed en wordt binnen een weekje of 2 verwisselt en opgeborgen tot na de winter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan