Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de autowereld een zeer bekend en goed merk, ik wist niet dat ze ook schokbrekers maakten voor motoren... Zal vast geen troep zijn.
Onder de K-serie zat Boge, inderdaad niet de kwaliteit die je zou verwachten, mijne was na 30.00km al stuk.biltstein leverde de dempers voor de wat oudere bmw r serie (ik weet dat de r80gs er eentje had, zou kunnen dat ze ook leverden voor de k serie (k75,k100, maar daar ben ik niet zeker van)
wat ik wel weet is dat DIE dempers van bmw maar matig van kwaliteit waren. Niet instelbaar, lekken snel olie en vaak is de demping maar matig...
maar goed..deze worden nu gemaakt..en kunnen dus veel beter zijn.. (bmw beknibbelde op de dempers gewoon een hoop geld, bleek ook bij latere modellen)
Onder de K-serie zat Boge, inderdaad niet de kwaliteit die je zou verwachten, mijne was na 30.00km al stuk.
De demping kan je een mening over hebben, volgens BMW moet een wiel het wegdek volgen en moet de demping dus soepel zijn.
Dag oma
ik heb ze inmiddels gemonteerd en vanmorgen een proefritje gemaakt. Het was te kort om er uitgebreid wat over te zeggen, maar lang genoeg om te voelen dat het zponzige gevoel van de originele schokbrekers weg is. Bij het uitrijden van de uitrit (bochtje + drempel) voelde ik het gelijk: hard, stijf, strak en meer van die dubbelzinnige synonymen
Nu nog wat dikkere olie in de voorvork, wat poetswerk en ik kan het voorjaar weer in
Door de voorspanning te verhogen maak je de veer niet stijver. Je stelt de negatieve slag er uit. Prima als je ook het gewicht verhoogt.Olie regelt alleen demping, is de voorvork echt te slap, dan kan je dat alleen verhelpen door de voorspanning te verhogen of de veren te vervangen.
Sorry dat ik er zo tussen spring maar door dikkere olie in de voor vork te gebruiken veert ie inderdaad iets minder makkelijk in.
Maar het is ten eerste bedoeld voor de demping; dus dat de voorvork rustig terug veert en de vork een minder springerig karakter heeft.
Is de voorvork werkelijk te slap dan moet je inderdaad de veren vervangen.
Het merk Bilstein werd vroeger vooral op crossmotoren gebruikt voor zover ik weet.