Iemand bekend met dit alarm systeem?

2FastForYou

MF'er
11 aug 2004
138
0
Ter Idzard
Onderstaand specificatie's van het alarm. Het is van het merk Camco.

Is het trouwens makkelijk om van een ZXR750 uit 1995 een startonderbreking aan te sluiten?



Super 2-weg alarm voor motoren en scooters.
Met dit alarm systeem heb je een volwaardig en compleet alarm dat naast de standaart alarm functies een anti-hijack (anti overval) functie heeft + de mogelijkheid om de motor op afstand te starten.

2.jpg


Dit systeem is net als de RS auto alarm serie's een 2-weg alarm dat geheel is afgestemd op motoren en scooters.


Standaart functies zijn:

- Starblokkering
- Shock sensor
- Sirene waarschuwing
- Licht waarschuwing

Extra functies:

- 2-weg LCD afstand bediening met licht- geluid- en trilsignaal
- Op afstand gewaarschuwd worden op de handzender
- Op afstand de motor uitschakelen, zelfs met de sleutel in het contact
- Voice reminding
- Het alarm moet éérst gedeactiveerd worden om te starten (anti leenfunctie)
- Stille waarschuwing dmv knipper lichten
- De sirene geeft 20sec. een luid signaal, 30x licht signaal en de motor slaat af.
- Met de afstand bediening de lichten en sirene automatisch activeren (8x) zodat de motor / scooter makkelijk te lokaliseren is.

Een set bestaat uit:

- 2x LCD handzenders met trilfunctie
- Spraakmodule
- Hoofdmodule
- 120db sirene
- Zender/ontvanger
- Microwave sensor
- Start module
- Kabelboom + zekeringen
- Startblokkering
- LED aanduiding
- 2x batterijen
- Bevestigings materiaal
- Handleiding + inbouwschema

1.jpg
 
Moet je al die rommel in bouwen op je motor :?

Dat wordt dan nogal een kermis hé, hoop voor je dat je niet op een naked o.i.d. rijdt ;)
 
Ik heb 'm hier liggen voor m'n zxr400 (70euro voor betaald bij een inkoop actie, dus laat je niet naaien)

Is niet goed gekeurd voor de verzekering, dus alleen lekker voor jezelf.

In principe hoef je die 2 onderdelen linksonder niet aan te sluiten (microwave sensor en spraakmodule --> "Don't touch. This motorcycle is protected by an alarm" komt eruit als iemand 'm aanraakt ;) )


'k zit nu alleen het problem, wat als iemand me zitje erafschroeft en gewoon die kabels aan me accu doorknipt ....
 
Over het autoalarm (sorry!) heb ik nogal wat negatieve dingen gehoord. Kwalitatief zou het niet te vergelijken zijn met gerenommeerde merken (duh!). Ziet er uit als leuk speelgoed met zijn op-afstand-starten functie en dat is het dan ook (maar meer niet). Met name de op-afstand-starten functie is omstreden (zou in principe alleen bij automaten mogen), i.v.m. in versnelling staan. Nu weet ik niet op jouw motor reageert als je hem start terwijl ie niet in z'n vrij staat (met een beetje geluk start ie dan gewoon niet, maar met pech bokt ie wat en dondert ie om, zit je ook niet op te wachten lijkt mij).
 
Hoop spul zeg... is dit voor een Goldwing?
Geen idee waar je dat weg zou moeten proppen als je een sportbike heb :?

Waarom geen Spyball?
 
'k zit nu alleen het problem, wat als iemand me zitje erafschroeft en gewoon die kabels aan me accu doorknipt ....

scm goedgekeurde alarmen hebben een eigen stroomvoorziening zodat als dit gebeurt ze nog wel ff lawaai kunnen maken...

deze heeft dat niet?
 
nee ...

't voordeel van dit alarm vind ik dat je afstandbediening ook af gaat als je motoralarm af gaat. Ook kan je ziet op de afstandbediening hoe vaak iemand je alarm af heeft laten gaan en of ze hem hebben proberen te starten (sleutels gerolt ofzo) (400m in gebouwen, 800m open terrein)

Maar ik maak denk ik zelf wel een extra aansluiting/schakelijk met een klein 12v accutje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan