Iemand bekend met een Asiawing LX 450 Super Motard ?

MotorMoment

Rookie
29 feb 2020
3
0
Goedemiddag motorrijders !

Ik ben opzoek naar een leuke sm, en kwam de Asiawing LX 450 tegen !
Nou ben ik niet zo thuis met Chinese motoren en ben benieuwd of 1 van jullie er ervaringen mee heeft.

Ik hoor het graag !
Met vriendelijke groet, MotorMoment !
maxresdefault.jpg
 
Krijgt zeer goede reviews, niet de power van de Europeanen, maar zou tegenwoordig ok moeten zijn als je je verwachtingen erop afstemt, zeker voor een beginner, en aan wisselstukken kan komen.
Reken echter niet op verkoopwaarde, maar daar dient een motor niet voor.
 
Krijgt zeer goede reviews, niet de power van de Europeanen, maar zou tegenwoordig ok moeten zijn als je je verwachtingen erop afstemt, zeker voor een beginner, en aan wisselstukken kan komen.
Reken echter niet op verkoopwaarde, maar daar dient een motor niet voor.
Nee, maar als hij gebruikt niets waard is, is hij dan wel zo goedkoop?
 
De prijs in Belgie : €5890,00


De prijs in Frankrijk : €6990,00


De prijs in Duitsland : €6690,00


Ik heb nog geen prijs gevonden in Nederland.
 
De lichtere bmw blokken worden tegenwoordig ook in china gebouwd, dacht ik. Vroeger was dat rotax. We zien stilaan toch meer en meer kwalitatief spul uit die richting.

Of het dan ethisch verantwoordbaar is om dat te kopen, weeg je uiteraard geheel zelf af.
 
De lichtere bmw blokken worden tegenwoordig ook in china gebouwd, dacht ik. Vroeger was dat rotax. We zien stilaan toch meer en meer kwalitatief spul uit die richting.

Of het dan ethisch verantwoordbaar is om dat te kopen, weeg je uiteraard geheel zelf af.

En dat geeft garantie dat dit blok dezelfde kwaliteit heeft?
 
Neen, maar het toont wel dat je niet alle chinese rommel over dezelfde kam kan scheren.
In Frankenkand is Asiawing vrij populair.

Het zal nog niet hetzelfde niveau zijn als de gevestigde merken qua prestaties en betrouwbaarheid, en ik heb mijn bedenkingen bij beschikbaarheid van wisselstukken, maar de prijs is ook niet dezelfde.

Voor 20% meer heb je een swm.
 
Laatst bewerkt:
Hallo motor moment
je vroeg of er iemand er meer van af wist nou ik wel ,ik heb ongeveer 6 jaar off road op een Asiawing 450 lx gereden en het zijn zeer goede motoren ik zal je mijn verhaal doen .Ik ben voor 10 jaar terug met off road rijden begonnen , de jongens waar ik mee ging rijden adviseerden mij om er een te kopen met een elect start zo gezegd zo gedaan op een ktm 520 . Dit ding was zo sterk als ik op zand wegen reed trok ie mij onder de kont weg ,op de akker en in het zware zand net te doen. Kort om een goede motor maar te sterk voor mij, vervolgens vast gelopen ,heb hem gemaakt 1500 euro verder .

Toen kwam bij mij ook de vraag ,koop ik een andere motor ? Een nieuwe te duur ,een tweede hands koop je vaak de ellende van een ander .Het moet wel lollig blijven , ik zag ook dat chinees spul voorbij komen wetende dat mijn zoontje op een quad reed ,was mij wel opgevallen dat het ijzer slecht is ,maar motorisch kan het wel wat hebben .

Toen ben ik ook gaan zoeken kwam Orion 250 tegen X Moto,s en moto promo en nog veel meer zaken , deze motoren zijn niet geschikt voor rijders die iets meer in hun mars hebben ,zelfs komen sommigen niet door de c u keuring dus pas op , je moet dus goed informeren en het in delen in a b c kwaliteit .

Toen kwam ik Asiawing tegen dit ziet er mooi uit , maar eens gaan zoeken voor ik het wist zat ik al in America ik dacht wat moeten die Amerikanen er mee wat blijkt ik vond Asiawing met voorwiel aandrijving , ik dacht het wordt steeds gekker wat blijkt de Amerikanen hebben een soort deal ik weet niet precies wat maar de Asiawing motoren werden gebruikt in de golf oorlog .

Het komt er op neer Asiawing heeft een leuke motor prijs combinatie. Maar het volgende als je aan deze motor begint je woont in Nederland er is hier 1 dealer Zwolle vervolgens Duitsland dan heb je Belgie en Frankrijk .Als je zelf onderhoud doet moet je geduld hebben om de onderdelen te bestellen .of als je het juiste type weet de lx voldoet aan de Honda 450r deze onderdelen passen er in . Dus je weet nu wat het zijn het zijn dus allemaal Honda blokken .

Deze motoren hebben voldoende vermogen voor een gevorderde rijder voor de topper s kunnen deze zo aanpassen Kijk gerust eens in Asiawing Frankrijk hier worden gewoon Enduro wedstrijden mee gereden . En ook Dakar ik spreek alleen over de 450 lx de andere types de 125 .250 enz weet ik niet maar denk dat deze zeker goed zijn .Ik heb er 6 jaar met veel plezier de Enduro mee gereden en de jongens waar ik mee rij stonden versteld . waar om ik hem niet meer heb mijn zoon doet aan wedstijd cross nou dan weet je wel wie sponsor is. Als ik de kans krijg koop er zo weer een . als je nog vragen hebt mail gewoon .
gr cor
 
Hallo motor moment
je vroeg of er iemand er meer van af wist nou ik wel ,ik heb ongeveer 6 jaar off road op een Asiawing 450 lx gereden en het zijn zeer goede motoren ik zal je mijn verhaal doen .Ik ben voor 10 jaar terug met off road rijden begonnen , de jongens waar ik mee ging rijden adviseerden mij om er een te kopen met een elect start zo gezegd zo gedaan op een ktm 520 . Dit ding was zo sterk als ik op zand wegen reed trok ie mij onder de kont weg ,op de akker en in het zware zand net te doen. Kort om een goede motor maar te sterk voor mij, vervolgens vast gelopen ,heb hem gemaakt 1500 euro verder .

Toen kwam bij mij ook de vraag ,koop ik een andere motor ? Een nieuwe te duur ,een tweede hands koop je vaak de ellende van een ander .Het moet wel lollig blijven , ik zag ook dat chinees spul voorbij komen wetende dat mijn zoontje op een quad reed ,was mij wel opgevallen dat het ijzer slecht is ,maar motorisch kan het wel wat hebben .

Toen ben ik ook gaan zoeken kwam Orion 250 tegen X Moto,s en moto promo en nog veel meer zaken , deze motoren zijn niet geschikt voor rijders die iets meer in hun mars hebben ,zelfs komen sommigen niet door de c u keuring dus pas op , je moet dus goed informeren en het in delen in a b c kwaliteit .

Toen kwam ik Asiawing tegen dit ziet er mooi uit , maar eens gaan zoeken voor ik het wist zat ik al in America ik dacht wat moeten die Amerikanen er mee wat blijkt ik vond Asiawing met voorwiel aandrijving , ik dacht het wordt steeds gekker wat blijkt de Amerikanen hebben een soort deal ik weet niet precies wat maar de Asiawing motoren werden gebruikt in de golf oorlog .

Het komt er op neer Asiawing heeft een leuke motor prijs combinatie. Maar het volgende als je aan deze motor begint je woont in Nederland er is hier 1 dealer Zwolle vervolgens Duitsland dan heb je Belgie en Frankrijk .Als je zelf onderhoud doet moet je geduld hebben om de onderdelen te bestellen .of als je het juiste type weet de lx voldoet aan de Honda 450r deze onderdelen passen er in . Dus je weet nu wat het zijn het zijn dus allemaal Honda blokken .

Deze motoren hebben voldoende vermogen voor een gevorderde rijder voor de topper s kunnen deze zo aanpassen Kijk gerust eens in Asiawing Frankrijk hier worden gewoon Enduro wedstrijden mee gereden . En ook Dakar ik spreek alleen over de 450 lx de andere types de 125 .250 enz weet ik niet maar denk dat deze zeker goed zijn .Ik heb er 6 jaar met veel plezier de Enduro mee gereden en de jongens waar ik mee rij stonden versteld . waar om ik hem niet meer heb mijn zoon doet aan wedstijd cross nou dan weet je wel wie sponsor is. Als ik de kans krijg koop er zo weer een . als je nog vragen hebt mail gewoon .
gr cor
Lid geworden om dit te posten?
 
Huh , ik dacht Amerikanen met chinese meuk wat een onzin, voor mijn weten was Christini altijd de enige 2wd motor in productie. Na 10 sec. google-en vondt ik dit : https://www.advpulse.com/adv-bikes/christini-motorcycles-best-dual-sport/ Blijkt toch enigszins waar te zijn Christini gebruikt een Asiawing blok, een kopie van de oude crf 450x motor zo lijkt het. Deze was een stuk tammer dan de "R" dus wat dat betreft kan dat minder vermogen kloppen. Verder heb ik een enorme afkeer van Chinese meuk, ik ga 💣🔫🔨:X liever elke dag een uur sleutelen om in het weekend een uur te rijden ( ondergetekende rijdt momenteel een TM ).

Ook vindt ik de motor niet gratis, een gebruikte Honda/KTM reviseren lijkt me even duur en dan heb je kwaliteit vering ( die voor dat geld ook gereviseerd is )
 
A mooi wat je verteld over Christini dit had ik niet ge zien ,ik had iets anders gezien maar goed toch mooi gelijk even gekeken . Het is een keuze die je maakt , ik bekeek het zo ,de jongens waar ik mee rij zijn allemaal ondernemers kunnen over het algemeen niet sleutelen en hebben een wat dikkere beurs , brengen de motor naar de dealer en zijn Dakar rijders .

ik geen dikke beurs wel kan sleutelen maar toch onderdelen blijven duur . ben op leeftijd kan wel rijden maar ben geen Herling s, toch nieuw willen rijden. Een nieuwe Ktm Honda enz zijn wel aanzienlijker duurder dan de Asiawing .Ik moet er wel bij zeggen dat deze motoren wel door ontwikkelt zijn.

Een probleem is wel dat je zelf achter de onderdelen aan moet en een dealer zal niet gouw de helpende hand toe dienen om dat het chinees is ,daarbij komt er ook bij dat niemand zich er in verdiept. Terwijl als je nuchter bekijkt komen heel veel onderdelen van een ktm en andere motoren over de hele wereld vandaan Ketting wielnaven koppelingsplaten aluminium onderdelen enz

Bij het kopen van deze onderdelen goed op het materiaal nr letten . Van dat zijn we een beetje verwend Het is dus ook wel moeilijk om bekendheid te krijgen . dit kun je ook zien aan ajp motoren . maar niet te min spreek uit eigen ervaring Asiawing kwalitatief zeer goede motor.
 
Hallo motor moment
je vroeg of er iemand er meer van af wist nou ik wel ,ik heb ongeveer 6 jaar off road op een Asiawing 450 lx gereden en het zijn zeer goede motoren ik zal je mijn verhaal doen .Ik ben voor 10 jaar terug met off road rijden begonnen , de jongens waar ik mee ging rijden adviseerden mij om er een te kopen met een elect start zo gezegd zo gedaan op een ktm 520 . Dit ding was zo sterk als ik op zand wegen reed trok ie mij onder de kont weg ,op de akker en in het zware zand net te doen. Kort om een goede motor maar te sterk voor mij, vervolgens vast gelopen ,heb hem gemaakt 1500 euro verder .

Toen kwam bij mij ook de vraag ,koop ik een andere motor ? Een nieuwe te duur ,een tweede hands koop je vaak de ellende van een ander .Het moet wel lollig blijven , ik zag ook dat chinees spul voorbij komen wetende dat mijn zoontje op een quad reed ,was mij wel opgevallen dat het ijzer slecht is ,maar motorisch kan het wel wat hebben .

Toen ben ik ook gaan zoeken kwam Orion 250 tegen X Moto,s en moto promo en nog veel meer zaken , deze motoren zijn niet geschikt voor rijders die iets meer in hun mars hebben ,zelfs komen sommigen niet door de c u keuring dus pas op , je moet dus goed informeren en het in delen in a b c kwaliteit .

Toen kwam ik Asiawing tegen dit ziet er mooi uit , maar eens gaan zoeken voor ik het wist zat ik al in America ik dacht wat moeten die Amerikanen er mee wat blijkt ik vond Asiawing met voorwiel aandrijving , ik dacht het wordt steeds gekker wat blijkt de Amerikanen hebben een soort deal ik weet niet precies wat maar de Asiawing motoren werden gebruikt in de golf oorlog .

Het komt er op neer Asiawing heeft een leuke motor prijs combinatie. Maar het volgende als je aan deze motor begint je woont in Nederland er is hier 1 dealer Zwolle vervolgens Duitsland dan heb je Belgie en Frankrijk .Als je zelf onderhoud doet moet je geduld hebben om de onderdelen te bestellen .of als je het juiste type weet de lx voldoet aan de Honda 450r deze onderdelen passen er in . Dus je weet nu wat het zijn het zijn dus allemaal Honda blokken .

Deze motoren hebben voldoende vermogen voor een gevorderde rijder voor de topper s kunnen deze zo aanpassen Kijk gerust eens in Asiawing Frankrijk hier worden gewoon Enduro wedstrijden mee gereden . En ook Dakar ik spreek alleen over de 450 lx de andere types de 125 .250 enz weet ik niet maar denk dat deze zeker goed zijn .Ik heb er 6 jaar met veel plezier de Enduro mee gereden en de jongens waar ik mee rij stonden versteld . waar om ik hem niet meer heb mijn zoon doet aan wedstijd cross nou dan weet je wel wie sponsor is. Als ik de kans krijg koop er zo weer een . als je nog vragen hebt mail gewoon .
gr cor

Privébericht verstuurd !
 
Terug
Bovenaan Onderaan