Iemand die het wel weet?

Bfly

MF'er
18 jun 2013
155
0
Nijkerk
Ik heb een leren broek met suede vlakken op mn bovenbenen. Nu wil ik em even goed in de was zetten, alleen weet ik niet goed wat ik met die suede vlakken aan moet... Iemand een idee?
 
Was lijkt mij geen goed idee, maar er zijn wel sprays voor het behandelen van suede. Vraag het aan de plaatselijke schoenmaker.
 
Volgens mijn vrouw moet je suede met speciale suedereiniger inspuiten en dan opborstelen.
 
Flitspop: Goeie. Zal ik dan ook een topic aanmaken voor slechtste commentaar?
Dank aan de rest.
en Broos, hoezo Tilburg??
 
Ik heb een leren broek met suede vlakken op mn bovenbenen. Nu wil ik em even goed in de was zetten, alleen weet ik niet goed wat ik met die suede vlakken aan moet... Iemand een idee?

met warm (30 - 40 graden) water, eventueel een beetje groene zeep erin kun je hem schoon maken als je dat zou willen.

om het onderhoud te doen...suede is ook leer :)
dit betekend niet dat alles wat voor leer geschikt is dit ook voor suede is of anders om natuurlijk.
ik heb onderhoud spul voor mijn suede schoenen, dit gebruik ik ook voor de meubels en mijn leren pak, gaat prima zeg maar :)

"standaard" leervet is prima, leerwax is wat ik gebruik vanwege de ademende functie van de schoenen
 
Je hebt sprays die vuil en waterafstotend zijn. Daarnaast heb je sprays om de kleur terug te krijgen. Ik zou geen normale borstel aanraden om het suède te behandelen, daar slijt het erg snel van en dan wordt het glad. Ga even naar een leerhandel of schoenmaker, deze kan je daar van alles over vertellen, er zijn best wel wat merken te koop. Een spuitbus is meestal tussen de 12,50 en 20 euro. Collonil heb ik meestal voor onderhoud en kleur van Saphir Renovateur. Goedkoper te bestellen via internet zie ik zojuist. Een besparing van 50% :) toch weer mooi meegenomen. Volgens mij heeft Saphir geen kleurspray alleen zwart, dus kom je uit op Collonil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan