Iemand die mijn carburateur kan synchroniseren? (Apeldoorn)

Thij_Apd

Rookie
26 dec 2014
23
1
Apeldoorn
Hi!

Eindelijk na wat werk heb ik mijn KLE 500 lopende gekregen. Hier zit eerst een GPZ500 carb op met veeeel te grote sproeiers, liep voor geen drol.

Toen oud lekkend setje carburateurs van een KLE 500 gereviseerd en gemonteerd en de motor loopt nu. Enige probleem is dat hij niet regelmatig loopt. Bij het geven van gas loopt hij niet soepel door naar de hogere toeren, rond 5k toeren bokt hij even, en moet je opnieuw gas geven om hem hoger in de toeren te krijgen. Ook klinkt de uitlaat ietswat onregelmatig, alsof hij af en toe een cilinder overslaat of een klein plofje geeft. Weet dit niet zo goed te plaatsen, de afstelling van de carb is standaard en hij trekt ook geen valse lucht.

Zelf denk ik dat het mijn carbs zijn die niet meer synchroon staan, aangezien voor de revisie beide carburateurs van elkaar zijn losgemaakt.

Is er iemand met een carb synchronisatiesetje in de buurt van Apeldoorn die ik kan lenen? Heb zelf geen vervoer om de motor bij een motorzaak te krijgen helaas... Dus je zou me enorm uit de brand helpen! Kan eventueel ook voor een vergoeding :)
 
Hij bleek toch bij het inlaatrubber valse lucht te trekken. Heb de rubbers gecontroleerd, deze waren in orde. Nieuwe klemmen gekocht en alles goed strak gedraaid. Toch bleef er wat remvloeistof nog tussen te kunnen glippen... Lijkt net een soort kruipolie dat spul, want weet toch zeker dat ik alles goed had aangedraaid en het rubber in goede staat was.

Heb ze nu zo strak aangedraaid dat 1 van de rubbers is gaan scheuren...
 
Hij bleek toch bij het inlaatrubber valse lucht te trekken. Heb de rubbers gecontroleerd, deze waren in orde. Nieuwe klemmen gekocht en alles goed strak gedraaid. Toch bleef er wat remvloeistof nog tussen te kunnen glippen... Lijkt net een soort kruipolie dat spul, want weet toch zeker dat ik alles goed had aangedraaid en het rubber in goede staat was.

Heb ze nu zo strak aangedraaid dat 1 van de rubbers is gaan scheuren...
Vakwerk :+

Als je ze zo strak aandraait en ze lekken nog steeds, waren het niet de goede rubbers. Valse lucht komt een eind om je symptomen te verklaren, dus regel eerst de goeie :)
 
Hij bleek toch bij het inlaatrubber valse lucht te trekken. Heb de rubbers gecontroleerd, deze waren in orde. Nieuwe klemmen gekocht en alles goed strak gedraaid. Toch bleef er wat remvloeistof nog tussen te kunnen glippen... Lijkt net een soort kruipolie dat spul, want weet toch zeker dat ik alles goed had aangedraaid en het rubber in goede staat was.
Remmenreiniger toch?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan