Iemand een kettingpons te leen?

ldebackker

Rookie
25 mrt 2010
23
0
Delft
Ik ga volgende week de nokkenasketting en spanner van mijn CBR vervangen, zodat hij weer 100.000 km door kan. Nu heb ik zelf geen kettingpons en zou ik heel blij worden als iemand er een te leen heeft voor een kleine vergoeding.

Het gaat om een DID nokkenasketting en als je in de omgeving van Delft of Haarlem woont zou het helemaal mooi zijn.
 
Pons is enkel gebruikt om de oude ketting te splitsen, nieuwe ketting is geklonken. Als het goed is heeft de DID ketting van TS ook een klinkschakel erbij.
Geen gebeun, simpel kiezen voor de makkelijkste oplossing 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bij die nieuwe ketting zit inderdaad een klinkschakel maar dat neemt niet weg dat er dan nog steeds een kettingpons nodig is om hem vast te maken, toch?

Mijn vader heeft wel een kettingpons voor een fietsketting die eventueel aan te passen is, maar ik doe het liever met de goede kettingpons.
 
dus? Geen probleem voor een nak, de pennen van het klinkschakeltje zijn vrij zacht, een paar tikken met een gefixeerde ondergrond is voldoende; zit echt wel vast hoor.
:Y
Had anders in de gereden 3000 km al wel problemen gehad, want ik rij niet zachtzinnig :W
 
Laatst bewerkt:
hmm, dat kan ik altijd nog doen. toch gebruik ik liever een goede kettingpons, dus de vraag blijft of iemand er een te leen heeft tegen een kleine vergoeding?

ik vervang trouwens ook mijn nokkenasketting omdat de motor 100.000 km gelopen heeft. en als ik het goed heb moet er een nokkenas uit om de spanner te vervangen (dat zegt de Haynes), dus qua werk maakt het niet veel verschil.
 
Ik heb de mijne ook met 2 hamers geklonken!
Wat is iedereen toch bang altijd, je kunt toch zo zien of ie goed geklonken is of niet??
Heb ik denk wat meer ervaring met klinken dan de gemiddelde Nederlander...

jeuh! Dat dacht ik dus ook; na het klinken heb ik wel de dwarsspeling op de schakel gecontroleerd die nihil was. De grootste krachten krijgt de ketting toch in de lengterichting te verwerken, in de dwars richting zijn die te verwaarlozen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan