Iemand een motor kwijt? Honda CBR600F zwart/zilver

ietske duidelijkere foto
full
 
Ik heb alle berichtjes nog maar eens door gelezen. En ik voel mij bijna ziek worden bij sommige reply's. "Onderdelen er af slopen" ... "Wachten tot je zèlf met de eigenaar in contact wordt gebracht (waarom ? om 10 % vindersloon uit z'n zak te trekken ?) ... "Op een aanhanger, en mee nemen" ... etc. etc.

Waarschijnlijk is mijn karakter en mijn mening gevormd door de vele "Charlie's" die ik in mijn leven tegen ben gekomen, en die mijn leven (en dat van anderen) tot iets moois gemaakt hebben.

Charlie ... wees trots op jezelf dat je niet gedegenereerd bent tot het niveau van sommige andere mensen in dit topic. Wees trots op jezelf dat je in staat bent mèt andere mensen samen te leven, in plaats van alleen voor jezèlf ...

Charlie ... wees jij maar gewoon oprecht trots op jezelf ... we kunnen nog een hoop van jou leren ...

Willem
 
Ik heb alle berichtjes nog maar eens door gelezen. En ik voel mij bijna ziek worden bij sommige reply's. "Onderdelen er af slopen" ... "Wachten tot je zèlf met de eigenaar in contact wordt gebracht (waarom ? om 10 % vindersloon uit z'n zak te trekken ?) ... "Op een aanhanger, en mee nemen" ... etc. etc.

Waarschijnlijk is mijn karakter en mijn mening gevormd door de vele "Charlie's" die ik in mijn leven tegen ben gekomen, en die mijn leven (en dat van anderen) tot iets moois gemaakt hebben.

Charlie ... wees trots op jezelf dat je niet gedegenereerd bent tot het niveau van sommige andere mensen in dit topic. Wees trots op jezelf dat je in staat bent mèt andere mensen samen te leven, in plaats van alleen voor jezèlf ...

Charlie ... wees jij maar gewoon oprecht trots op jezelf ... we kunnen nog een hoop van jou leren ...

Willem

lieve willem,

bedankt voor je hartverwarmende brief naar mijn rubriek.
ik leef bijzonder met je mee en kan ook zeer begrijpen dat jij zwaar geschokt bent over sommige motor- 'collega's'
maar gelukkig ben jij niet zo, jij bent er 1 uit duizenden.
jouw karakter is goud waard.

groetjes,

Mona
 
lieve willem,

bedankt voor je hartverwarmende brief naar mijn rubriek.
ik leef bijzonder met je mee en kan ook zeer begrijpen dat jij zwaar geschokt bent over sommige motor- 'collega's'
maar gelukkig ben jij niet zo, jij bent er 1 uit duizenden.
jouw karakter is goud waard.

groetjes,

Mona

Lieve Mona,

Het compliment komt slechts en alleen Charlie toe. Ik was blij om te lezen dat er gelukkig óók mensen als Charlie zijn, die in eerste instantie onbaatzuchtig reageren, en bepaalde waarden en normen niet alleen in woorden, maar ook in daden om weten te zetten.

Het ware te wensen dat andere mensen zoals BasE en dergelijke randfiguren die alleen en eerst aan hun eigen belang denken eens lering zouden trekken uit dit soort gedrag; dan zou de wereld er een stuk aantrekkelijker op worden.

Wèl grappig vond ik het om te zien dat juist dezèlfde BasE zich aangesproken voelde en zich geroepen voelde om te reageren op mijn compliment naar Charlie. Het geeft ergens zijn onmacht aan om zich op te trekken aan mensen als Charlie.

Lieve Mona; kunt u misschien aan BasE ook een aanmoedigend schrijven sturen ? Het mag niet zo zijn dat we iedereen die blijkt geeft van a-sociaal gedrag ook gelijk maar massaal laten vallen; misschien als we met z'n allen een positieve impuls sturen, dat er zèlfs van iemand als BasE nog iets terecht kan komen.

Lieve Mona; dank u voor uw hulp ...

Willem
 
Aaarggh!! :X

Daar was me motur dus gebleven :)

Kun je hem even in bewaring houden, dan kom ik hem in de loop van de week wel eventjes ophalen :)
 
Even mijn reactie op alle reacties hiero.

Stel dat ik op vakantie zou zijn en mijn motor wordt uit mijn schuur gejat. Dan zou ik rete blij zijn als ie met minieme schade bij de pliesie in de stalling staat i.p.v. dat iemand hem in z'n schuur heb staan.
Vooral indien de pliesie moeite doet om dat ding te checken op vingerafdrukken. Daarom "altijd laten staan en niet met je klauwtjes eraan zitten als je een vermoeden heb dat ie gejat is".
Ten tweede, vindersloon. Al eerder gezegd, liever een blije motorrijder dan een paar centen. Ben ik nu een ouwe hippie? :]
Maar als de verzekeringsmaatschappij zich geroepen voelt om mij daarvoor te belonen, prima. Die hebben toch geld zat. Als ik zie wat ik jaarlijks aan die gasten moet dokken.
De replies die ik gelezen heb over het demonteren van dat ding. Ik beschouw het als humor, beetje flauwe humor, maar goed er moet ook gelachen worden. Je zou er toch ziek van zijn als jouw bike gejat was en je krijgt een kaal frame terug, terwijl de "vinder" lekker met jouw spullen aan de haal is. :?

De foto's: ze zijn een beetje klein en donker uitgevallen. Gister kwam ik erachter dat mijn camera en software nog niet op mijn pc stonden. Dus effe basic geïnstalleerd en online geknald. Vraagje, hoe krijg je een 100 kb foto nou een beetje groot in je posting? 100kb in photoshop is een resolutie van 210x160 ongeveer. Welke resolutie gebruiken jullie?
 
Even mijn reactie op alle reacties hiero.

Stel dat ik op vakantie zou zijn en mijn motor wordt uit mijn schuur gejat. Dan zou ik rete blij zijn als ie met minieme schade bij de pliesie in de stalling staat i.p.v. dat iemand hem in z'n schuur heb staan.
Vooral indien de pliesie moeite doet om dat ding te checken op vingerafdrukken. Daarom "altijd laten staan en niet met je klauwtjes eraan zitten als je een vermoeden heb dat ie gejat is".
Ten tweede, vindersloon. Al eerder gezegd, liever een blije motorrijder dan een paar centen. Ben ik nu een ouwe hippie? :]
Maar als de verzekeringsmaatschappij zich geroepen voelt om mij daarvoor te belonen, prima. Die hebben toch geld zat. Als ik zie wat ik jaarlijks aan die gasten moet dokken.
De replies die ik gelezen heb over het demonteren van dat ding. Ik beschouw het als humor, beetje flauwe humor, maar goed er moet ook gelachen worden. Je zou er toch ziek van zijn als jouw bike gejat was en je krijgt een kaal frame terug, terwijl de "vinder" lekker met jouw spullen aan de haal is. :?

De foto's: ze zijn een beetje klein en donker uitgevallen. Gister kwam ik erachter dat mijn camera en software nog niet op mijn pc stonden. Dus effe basic geïnstalleerd en online geknald. Vraagje, hoe krijg je een 100 kb foto nou een beetje groot in je posting? 100kb in photoshop is een resolutie van 210x160 ongeveer. Welke resolutie gebruiken jullie?

Als je mij het kenteken mailt zorg ik ervoor dat je het telefoonnummer vna de eigenaar krijgt, dan kun je hem haar blij maken.
Het tipgeld was slechts een tip van mijn kant en inderdaad is een blije motorrijder voor je deur met zijn vermiste motor leuker dan wat centen. Hou mijn aanbod maar in je achterhoofd. Mijn mail staat in mijn profiel.

Als je de foto in photoshop opslaat als jpeg kan ie veel groter tot 100 kb dan normaal. Rechtstreeks vanaf je camera zijn de foto's vaak iets van 1 mb. Via paint en dan iezen voor bestand rekken en klaar is klara.
 
Nog geen nieuws? waar staat dat ding nu? had de politie 'm nou weggehaald?
Ben benieuwd of je er nog wat van hoort.

:} @ Charlie trouwens! goed bezig :) Als mijn motor ooit gejat wordt hoop ik dat ie bij jou voor de deur wordt geparkeerd ;)
:}
 
Nog steeds niets van de pliesie gehoord.

Net effe mijn schoonvader gebeld (KLPD'er buitendienst)
De eigenaar moet ook aangifte doen. Zoals ik het beschreef was het volgens hem een "joy-ride" dingetje.

Dat ding staat bij de pliesie, en dat is maar goed ook. Ik hoef geen gezeik in onze tuin. De enige die daarin zeikt is onze kat. 8-)

Als er iemand mijn bike jat, hak ik z'n klauwen eraf... O-)
 
Nog steeds niets van de pliesie gehoord.

Net effe mijn schoonvader gebeld (KLPD'er buitendienst)
De eigenaar moet ook aangifte doen. Zoals ik het beschreef was het volgens hem een "joy-ride" dingetje.

Dat ding staat bij de pliesie, en dat is maar goed ook. Ik hoef geen gezeik in onze tuin. De enige die daarin zeikt is onze kat. 8-)

Als er iemand mijn bike jat, hak ik z'n klauwen eraf... O-)

Kenteken staat niet op naam en is vanaf 22-10 niet meer verzekerd dus is het een gevalletje domeinen denk ik.
 
Dan kan ik de geïnteresseerden alvast mededelen dat ze een nieuw contactslot en tankdop nodig hebben ;)
Ook meteen effe een nieuw slot voor de buddy meebestellen. Lijkt me wel handig.

ohja en er zit een schroef (een parker volgens mij) in het rechter kuipdeel (als je erop zit). Wat daar het nut van is geweest, ik weet het niet.
 
ff mezelf er tussen voegen...

de motor is dus niet op naam geregistreert verzekering bijna verlopen en er is nog niemand die je benadert heeft |( je zou bijna zeggen dat het een runnaway motor is die voor louche zaken is gebruikt.... of natuurlijk gewoon uit een motorzaak is gejat. kun je niet achterhalen via frame nummer uit welke motorzaak die is. en dan aan wie die is verkocht. en dan an wie die is door verkocht ofzo.

maar nu ben ik toch wel benieuwd welke idiote grijpgrage mongool een motor ja deze bijna onbeschadigt laat en ergens netjes '"parkeerd" terwijl de motor straks niet eens meer op naam staat (maakt verkoop tog makkelijker. Lijkt wel of een scooterdiefje ff wilde laten zien dat hij een motor kon jatten |( .

OF de eigenaar heeft m total los gereden en heeft geen zin om 150 euro sloopkosten te betalen.

iig ben ik erg benieuwd of de eigenaar gevonden wordt.

en ODE AAN DE VINDER DIE ZO VEEL MOEITE DOET je bent mijn held :}
 

nog ff een wat duidelijkere foto van het model:
2517.CBR600FV.jpg


indd een raar geval.

arme motortje :( dan moet die maar naar het motorasiel.

maargoed het had erger gekunt nl:
Honda%2096%20CBR%20600%20F3%202.jpg
 
ff mezelf er tussen voegen...

de motor is dus niet op naam geregistreert verzekering bijna verlopen en er is nog niemand die je benadert heeft |( je zou bijna zeggen dat het een runnaway motor is die voor louche zaken is gebruikt.... of natuurlijk gewoon uit een motorzaak is gejat. kun je niet achterhalen via frame nummer uit welke motorzaak die is. en dan aan wie die is verkocht. en dan an wie die is door verkocht ofzo.

maar nu ben ik toch wel benieuwd welke idiote grijpgrage mongool een motor ja deze bijna onbeschadigt laat en ergens netjes '"parkeerd" terwijl de motor straks niet eens meer op naam staat (maakt verkoop tog makkelijker. Lijkt wel of een scooterdiefje ff wilde laten zien dat hij een motor kon jatten |( .

OF de eigenaar heeft m total los gereden en heeft geen zin om 150 euro sloopkosten te betalen.

iig ben ik erg benieuwd of de eigenaar gevonden wordt.

en ODE AAN DE VINDER DIE ZO VEEL MOEITE DOET je bent mijn held :}

Als ie van een dealer was had ik kunnen zien dat het kenteken in de handelsvoorraad van die dealer stond en dat kon niet. De motor is tot 23-10 van een particulier geweest en daarna :?
 
Laten we het erop houden dat Sinterklaas erg vroeg is dit jaar ;)

Ik zal hem nogmaals uitleggen dat ik een nieuwe motor wil (vers uit de kist), met sleutels dus. Een Ducati 998 of een MV Agusta F4-1000 SPS ofzo. :+
 
Laten we het erop houden dat Sinterklaas erg vroeg is dit jaar ;)

Ik zal hem nogmaals uitleggen dat ik een nieuwe motor wil (vers uit de kist), met sleutels dus. Een Ducati 998 of een MV Agusta F4-1000 SPS ofzo. :+

Schaal 1-12 moet geen probleem zijn voor die goede beste sint.....mijn vrind :+
 
is het niet normaal dat een motor die gestolen is van naam afgehaald wordt ?
anders krijg je nog bekeuringen en brieven van het RDW en kun je betalen bij je verzekering..
 
Hij was hier al voorbij gekomen, maar misschien heeft het ermee te maken :?

Gezocht
Groningen : Oplichting

Politieregio Groningen
050-587 50 00

Een man toont bij motorzaken interesse voor de wat duurdere motoren in de showroom Een dag daarna zegt hij de financiën te hebben geregeld en maakt een afspraak voor een proefrit.
Ondertussen heeft hij voldoende vertrouwen bij het bedrijf gewekt.
De man levert zijn (valse) rijbewijs in als borg, of er wordt een kopie van gemaakt.
Later bleek dat de foto van de eigenaar van dit rijbewijs was verwisseld oor een foto van de oplichter.
Vervolgens mag hij de proefrit op de motor maken. Zo heeft hij woensdag 8 september 2004 in Groningen bij twee verschillende motorzaken een motor meegekregen en niet meer teruggebracht.
Het gaat om een Yamaha en een Honda Cbr motor.
De politie wil graag weten wie man, aan de hand van de getoonde foto, (her)kent.
Ook is de vraag of er elders in Nederland soortgelijke oplichtingen hebben plaatsgevonden.

Ff bellen en vragen om wat voor model/kleurstelling en kenteken het gaat :)
 
Hij was hier al voorbij gekomen, maar misschien heeft het ermee te maken :?Ff bellen en vragen om wat voor model/kleurstelling en kenteken het gaat :)


Waarom is dan het contactslot geforceerd? :? Als ie de motor mee heeft gekregen voor een proefrit neem ik aan dat je dan ook de sleutel erbij krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan