Iemand een motor kwijt? Honda CBR600F zwart/zilver

Charlie

MF veteraan
24 feb 2003
1.239
1
Amersfoort
Vanmorgen deed ik mijn gordijnen open, stond daar een motor in een parkeervak die er gistermiddag ook al stond. Je hoeft dan geen Sherlock Holmes te zijn om te bedenken of ie gejat is. Toch voor de zekerheid de boel effe gecheckt. Contactslot was eruitgetrokken en benzinetankklep geforceerd (stond half open)
Als iemand een zwarte Honda CBR600F (met zilverkleurige stickers) kwijt is, neem dan even contact op met de politie Utrecht.
 
Hmmm toch netjes dat ze em dan netjes parkeren...geen serieuze schade aan dat ding??

Denk dat de eigenaar toch wel blij zal zijn (neem aan dat je aangifte hebt gedaan) ;)

Maak er anders ff een fotootje van, of staatie al bij de politie?
 
ja tuurlijk even met de pliesie gebeld. Ik heb ze nog nooit zo snel ter plekke gezien.
ik heb foto's op mijn digicam staan.
vanavond kan ik ze online knallen
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen deed ik mijn gordijnen open, stond daar een motor in een parkeervak die er gistermiddag ook al stond. Je hoeft dan geen Sherlock Holmes te zijn om te bedenken of ie gejat is. Toch voor de zekerheid de boel effe gecheckt. Contactslot was eruitgetrokken en benzinetankklep geforceerd (stond half open)
Als iemand een zwarte Honda CBR600F (met zilverkleurige stickers) kwijt is, neem dan even contact op met de politie Utrecht.

Rij hem even naar binnen en doe melding bij de politie en zeg dat je tipgeld wilt hebben. 10% tipgeld is goed mogelijk. Kenteken? Dan check ik offie gejat is.
 
dan ben je een heler als je gesnapt wordt (wedden dat oom agent dan ineens WEL in de buurt is :+ )

'ja maar ik wilde hem binnen zetten voor.. ehm.. tja'...
'komt u maar even mee in deze mooie witte bus met blauwe lichtjes en streepjes.'
 
dan ben je een heler als je gesnapt wordt (wedden dat oom agent dan ineens WEL in de buurt is :+ )

'ja maar ik wilde hem binnen zetten voor.. ehm.. tja'...
'komt u maar even mee in deze mooie witte bus met blauwe lichtjes en streepjes.'

Niet als jij het buro belt en doorgeeft dat je de gestolen motor veilig hebt gesteld om ongelukken te voorkomen.
 
Niet als jij het buro belt en doorgeeft dat je de gestolen motor veilig hebt gesteld om ongelukken te voorkomen.

LOL, zelfs ik ken dat tegenwoordig.. zet je em binnen.. de dader wordt niet gevonden.. ga JIJ dan maar aantonen dat JIJ em niet gejat hebt.. ik vertrouw de overheid en dus politieapparaat voor geen meter tegenwoordig.. hebben ze aan zichzelf te danken overigens.. (is maar mijn eigen mening trouwens)

maar laat de politie zelf dat ding meenemen en veiligstellen op het moment dat er melding van wordt gemaakt.. en anders.. lekker laten staan/liggen!
 
hee post ff wat piccies , ik ken nmlk 3 mensen met z`on fiets.. wellicht ..
 
Vind dit wel heel apart om te lezen :+
Zo begon iemand hier eens zijn topic met bijna dezelfde zin, alleen hij deed de gordijnen open om te constateren dat zijn motor weg was.
 
Als ie mij het kenteken mailt krijgt ie de verzekeringsgegevens. Dan belt ie de polite en zegt dat ie een gestolen motor weet te staan en vraag of ze hem in contact kunnen brengen met de verzekeraar i.v.m. tipgeld gestolen voertugien :9 Zo vaak heb je geen mazzeltje tegenwoordig. Wel op je mobiel bellen zodat ze niet weten waar je woont en hem zelf komen ophalen.
 
Heb ik over nagedacht. Maar of dat nou echt handig is. Ik heb 'm laten staan waar ie stond. Foto's gemaakt. Pliesie gebeld, kenteken doorgegeven. Kennelijk was ie nog niet als vermist opgegeven.
Om verdere ellende te voorkomen dus niet in mijn tuin gezet. Kan je dan weer de hele zooi gaan uitleggen en al helemaal als je gekleurd bent (ook al heb je een pak aan en verdien je minimaal 2 keer het salaris van een pliesie-agent).
Ze hebben m'n telefoonnummer. Dus ik hoor het wel als er wat loos is.

Tipgeld, niet belangrijk (tenzij het een Ferrari F360 Modena F1 is). Het is voor mij belangrijker dat ie weer bij z'n rechtmatige baasje staat, dan dat het boeventuigscorem 'm in de kou heeft laten staan.

Maar jij kan het kenteken natrekken??? Ik hem 'n in mijn Ipaq'ie staan.



Rij hem even naar binnen en doe melding bij de politie en zeg dat je tipgeld wilt hebben. 10% tipgeld is goed mogelijk. Kenteken? Dan check ik offie gejat is.
 
Ik heb vanmorgen niet meer in de garage gekeken of hij er nog stond, maar ik heb er gisteren heel de middag op gezeten dus zal de mijne niet zijn. Als niemand um claimt wil ik hem wel hebben voor de onderdelen :+
 
Ja hoe zit dat eigenlijk als ie door niemand geclaimd wordt?
Er zat een NL kenteken op, dus neem aan (slechte gewoonte) dat ie toch ergens op naam moet staan.
Maar stel dat de eigenaar onbekend is of niemand komt hem opeisen gedurende 1 jaar (geloof ik dat dat de verjaringstermijn is). Wordt de vinder dan benaderd?
Iemand hier die weet hoe dat zit? Anders moet ik nl. de schuur gaan uitbouwen voor motor numero 2 :)
 
BTW Bronco, het was precies dezelfde als de jouwe.

Ik heb vanmorgen niet meer in de garage gekeken of hij er nog stond, maar ik heb er gisteren heel de middag op gezeten dus zal de mijne niet zijn. Als niemand um claimt wil ik hem wel hebben voor de onderdelen :+
 
BTW Bronco, het was precies dezelfde als de jouwe.

Gaat ik zo toch even in de garage kijken :+

Ik denk dat je het beste een telefoontje naar de pliesie kan plegen, die trekken hem na en nemen eventueel contact op met de eigenaar.....een goede daad blijft niet ongeschaadt O-)
 
Ja hoe zit dat eigenlijk als ie door niemand geclaimd wordt?
Er zat een NL kenteken op, dus neem aan (slechte gewoonte) dat ie toch ergens op naam moet staan.
Maar stel dat de eigenaar onbekend is of niemand komt hem opeisen gedurende 1 jaar (geloof ik dat dat de verjaringstermijn is). Wordt de vinder dan benaderd?
Iemand hier die weet hoe dat zit? Anders moet ik nl. de schuur gaan uitbouwen voor motor numero 2 :)

Helaas... Als hij niet opgeëist wordt, gaat hij naar Domeinen voor openbare verkoop..
 
Terug
Bovenaan Onderaan