Iemand een overzicht/linkje van cw waarden van motorfietsen?

..Thijs..

MF veteraan
31 okt 2004
1.769
12
omg. Venlo
Zoals de TT aangeeft. Heeft er iemand een linkje of overzichtje van cw waarden en de groottes de frontale oppervlakken van motorfietsen?



grz Thijs
 
Het boek waar ik het uit heb is wel zeker alleen de Cw waarde. Zal bij een gemiddelde motor ook wel ongeveer op het zelfde uitkomen na het vermenigvuldigen met het frontale oppervlak. Aangezien dit niet veel meer zal zijn dan 1m2.

Excuus, ik was even in de veronderstelling dat je de bovenstaande tabel bedoelde ;). Dat ie rond de 0,7 ligt (vrij hoog dus) wist ik idd. Echter wil ik het nu precies weten :P.


grz Thijs
 
welk boek heb jij het uit als ik vragen mag Tjaps? ik ben nog op zoek naar boeken met relevantie informatie over krachtenspel in/op de motorfiets...
Ik heb het uit een boek waar vooral informatie in staat over auto's (autotechnisch zakboek van bosch). Toevallig staan er in de tabel voor Cw waarde van verschillende type auto's ook waarden die als aanname gebruikt kunnen bij motorfietsen.

Ik had toevallig laatst een interessant boek over dynamiek van motorfietsen uit de mediatheek op school. Heb dat helaas al terug gebracht en kom deze week niet op school. Dacht dat het "motorcycle dynamics" heette, zal eens zien of ik zo snel een ISBN kan vinden via google.

Je moet overigens wel een redelijke basiskennis mechanica/dynamica hebben om er iets van te snappen. Zie dat je werktuigbouwkunde hebt gedaan dus dat moet wel goed zitten. :P

Edit:
Gevonden: Klik

Als je op het plaatje van het boek klikt kan je de inhoud en een paar bladzijden zien om een beetje een idee te krijgen wat er allemaal in staat.
 
Laatst bewerkt:
zijn allemaal kleine mannetjes met een leren overall

zit er geen eentje tussen met textiel en 200 kilo schoon aan de haak

Weet je dat heel zeker :P :+

kurtkactie.jpg


denk dat ie de 0,32 niet haalt met Kurt erop
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan