Iemand een verklaring voor iets raars

Conehead

MF'er
27 apr 2003
112
0
Reed zojuist de snelweg op en haal de twee auto's voor me in. Komend bij
11750 rpm schakel ik door naar mijn 4e versnelling en trek em nog ff door......voor een seconde of twee, want daarna viel ineens de motor helemaal stil. De motor liep nog wel maar gasgeven wilde niet lukken en de toeren teller bleef vrolijk op 0 staan. Ik ben maar ff op de vluchtstrook gaan rijden na wat geschakel op en wat gedraai aan de gashendel begon zij ineens weer te lopen :?

Iemand hier die mij een richting op kan sturen waar ik het zou moeten zoeken?
 
ik ben het met Hoffer eens, het is vast iets elektrisch, maar dat je toerenteller blijft hangen als je hem net gestart hebt is niet echt raar volgens mij, dan krijgt ie gewoon een zwak signaal waar ie dan nog niet op reageert
 
Ben iig erg blij dat er zo meegedacht wordt.

Heb er tot nu toe geen last meer van gehad. Wel bedacht ik me dat die toerenteller wel vaker raar doet. Als ik bijv. de motor start dan wil de toerenteller ook nog wel eens op de nul blijven hangen en als ik dan een beetje gas gegeven heb gaat deze weer normaal werken. Ben verre van een techneut en ben bang dat het toch een bezoekje aan de garage wordt als het vaker gaat voorkomen ;(
Die van de benzine toevoer lijkt me het dichts in de buurt komen, dus dat zal ik eerst eens zelf bekijken.

P.S.: Het is trouwens een oude brik uit '87 CBR 600 F Hurricane.

als de motor een electronische ontsteking heeft. kijk naar/test de pick-up's
CDI-unit en bobines.
als plotseling de toeren teller op 0 valt en de toerenteller krijgt de signalen van de CDI-unit of een bobine. dan kan het inhouden dat de ontsteking deels stopt met vonken.
als de naald van de toerenteller onder het rijden duidelijk snelle bewegingen maakt die niet syngroon lopen met het daadwerkelijke motor loop. dan de ontsteking installatie nalopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan