Iemand een verklaring voor iets raars

Conehead

MF'er
27 apr 2003
112
0
Reed zojuist de snelweg op en haal de twee auto's voor me in. Komend bij
11750 rpm schakel ik door naar mijn 4e versnelling en trek em nog ff door......voor een seconde of twee, want daarna viel ineens de motor helemaal stil. De motor liep nog wel maar gasgeven wilde niet lukken en de toeren teller bleef vrolijk op 0 staan. Ik ben maar ff op de vluchtstrook gaan rijden na wat geschakel op en wat gedraai aan de gashendel begon zij ineens weer te lopen :?

Iemand hier die mij een richting op kan sturen waar ik het zou moeten zoeken?
 
Reed zojuist de snelweg op en haal de twee auto's voor me in. Komend bij
11750 rpm schakel ik door naar mijn 4e versnelling en trek em nog ff door......voor een seconde of twee, want daarna viel ineens de motor helemaal stil. De motor liep nog wel maar gasgeven wilde niet lukken en de toeren teller bleef vrolijk op 0 staan. Ik ben maar ff op de vluchtstrook gaan rijden na wat geschakel op en wat gedraai aan de gashendel begon zij ineens weer te lopen :?

Iemand hier die mij een richting op kan sturen waar ik het zou moeten zoeken?
Welke motor?

Heb met mijn thundercat ook zoiets voor gehad vroeger.
Ineens viel alles weg en kwam dan vanzelf terug.

Voordat alles wegviel, ging de toerentellernaald wel even op en neer.
Nooit iets aan gevonden.
 
Kan niet, naald van de toeren teller bmeef op 0 staan zegt ie en hij kokn geen gas geven

Ja, da's waar.

Je zou haast denken dat het elektrisch systeem er mee kapte. Je weet natuurlijk niet of je lampen het nog deden, of wel? En doordat je hem gewoon in een versnelling hebt staan lijkt het of de motor nog loopt als je uitrijdt...

Misschien zoals Clithopias zegt, los kontaktje?
 
Ja, da's waar.

Je zou haast denken dat het elektrisch systeem er mee kapte. Je weet natuurlijk niet of je lampen het nog deden, of wel? En doordat je hem gewoon in een versnelling hebt staan lijkt het of de motor nog loopt als je uitrijdt...

Misschien zoals Clithopias zegt, los kontaktje?

Dat lijkt me sterk, want ik heb em niet opnieuw hoeven starten. Hij ging opeens vanzelf gewoon weer (vloeiend) verder.
 
Reed zojuist de snelweg op en haal de twee auto's voor me in. Komend bij
11750 rpm schakel ik door naar mijn 4e versnelling en trek em nog ff door......voor een seconde of twee, want daarna viel ineens de motor helemaal stil. De motor liep nog wel maar gasgeven wilde niet lukken en de toeren teller bleef vrolijk op 0 staan. Ik ben maar ff op de vluchtstrook gaan rijden na wat geschakel op en wat gedraai aan de gashendel begon zij ineens weer te lopen :?

Iemand hier die mij een richting op kan sturen waar ik het zou moeten zoeken?

Carb´s of injectie?
 
Wij hadden dit zelfde pas met onze oude citroënbus. Benzinepomp en
carburateurs schoon gemaakt en het gaatje in benzine dop doorgeprikt.
Die zat namelijk dicht dus waarschijlijk zoog die vacuüm.

Je moet het zoeken in je benzine toevoer lijkt mij.
 
Toen hij stilviel draaide je motor nog wel maar je kon geen gasgeven,dus in principe remde hij af op de motor.
Als je toerenteller op dat moment 0 rpm aangeeft is het 100% zeker iets met de ontsteking.
Je toerenteller haalt daar nl het signaal vandaan.

Om wat voor fiets gaat het eigenlijk?
 
Als het dus een electronische toerenteller is moet je niet mechanisch maar aan een electrisch probleem denken. Zo lang ben ik nog niet met moto bezig maar met m'n MB5 die dus electronische ontsteking heeft valt af en toe helemaal dood, alle electra uit, haal 't stekkertje van de cdi los, stop er weer in en hij loopt weer.
Dus ik denk dat je ergens in je electra een slecht contact hebt die misschien door een schokje voor heeft gezorgt dat je moto uitviel.

Als het nog een keer gebeurd kijken of de rest van de electra wel nog werkt...
 
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik ben er nog steeds niet 100% uit of het over is maar de laatste tijd heb ik geen problemen.

Maar de mijne is een 4 cilinder en die ging naar mijn idee spontaan op 3 cilinders lopen. En ook de toerenteller huppelde wat heen en weer en stopte er vervolgens ook mee terwijl de motor echt nog wel toeren maakte.

Nou heb ik inmiddels al aardig wat tijd besteed aan het bestuderen van het elektrische schema en hier en daar wat zitten meten. Maar helaas de oorzaak nog niet echt kunnen vinden. Inmiddels de howto over cdi repareren gevolgd en daarna heb ik nog geen problemen gehad. Maar dat zegt nog niet zoveel...

Maar wat ik nu wel weet is dat de toerenteller verbonden is met de aansturing van 1 bobine. In mijn motor zitten 2 bobines die ieder 2 cilinders aansturen. Zodra je 1 bobine lostrekt (waar ook de toerenteller aan vastgeknoopt zit) dan loopt de motor op 2 cilinders en gaat je toerenteller naar 0rpm. Precies dus wat er gebeurde. Motor even uit en weer aan en het loopt weer! :S Je zou zeggen, misschien een draadbreuk ergens ofzo maar ik heb nog niks gevonden. Misschien dat dat bij jouw wel het geval is.
 
Ben iig erg blij dat er zo meegedacht wordt.

Heb er tot nu toe geen last meer van gehad. Wel bedacht ik me dat die toerenteller wel vaker raar doet. Als ik bijv. de motor start dan wil de toerenteller ook nog wel eens op de nul blijven hangen en als ik dan een beetje gas gegeven heb gaat deze weer normaal werken. Ben verre van een techneut en ben bang dat het toch een bezoekje aan de garage wordt als het vaker gaat voorkomen ;(
Die van de benzine toevoer lijkt me het dichts in de buurt komen, dus dat zal ik eerst eens zelf bekijken.

P.S.: Het is trouwens een oude brik uit '87 CBR 600 F Hurricane.
 
Terug
Bovenaan Onderaan