iemand ervaring met achterkant ophogen vfr 400r?

nc30

Die hard MF'er
1 feb 2003
987
15
Hilversum
ik kom grondspelling tekort.
de optie andere stepjes voor meer grondspelling, is geen optie. de hoek die mijn knieen nu al maken vindt ik wel klein genoeg. anders kom ik er straks zelf niet eens meer op.

iemand ervaring met de achterkant ophogen van mijn brommert?

mvg ruben.
 
Let op dat je niet zomaar je achterkant ophoogt..
Hierdoor krijgt je voorvork een grotere hoek met het wegdek, waardoor je stuurgedrag enorm zenuwachtig wordt.
Bochtgedrag kan erg vervelend worden, bijsturen in de bochten, of zelfs als je het teveel doet tankslappers etc...

Bovendien win je vrij weinig grondspeling...

Wil je dieper de bocht om kunnen, verhoog dan óf de hele motor (voor en achterkant) of alleen je steppies.
 
Ruben,

Ik heb op een foto van een RVF gezien waar ze schetsplaten op hadden gezet waardoor de steppies iets hoger en naar achteren kwamen te zitten !
De schetsplaten zaten op de orginele gaten gemonteerd waar eerst de steppies zaten,en de orginele steppies weer op de schetsplaten. ;)
Je hoeft alleen maar een paar alu schetsplaten te maken ! idee !!!!!!

:)
 
Ruben,

Ik heb op een foto van een RVF gezien waar ze schetsplaten op hadden gezet waardoor de steppies iets hoger en naar achteren kwamen te zitten !
De schetsplaten zaten op de orginele gaten gemonteerd waar eerst de steppies zaten,en de orginele steppies weer op de schetsplaten. ;)
Je hoeft alleen maar een paar alu schetsplaten te maken ! idee !!!!!!

:)

dat idee heb ik zelf ook gehad. ik heb alleen het idee dat de hoek van me knieen dan een beetje klein wordt. want dat heb heb ik nu al. maar kan het natuurlijk wel proberen. het zijn de kosten niet. geef eens die foto als je wil. dank u.

mvg ruben.
 
nou de achterkant is op gehoogt.
wat ik precies heb gewonnen weet ik nog niet maar daar ben nog ik mee bezig(hoogte en rijgedrag) maar ik heb positive verhalen gehoord. dus daar maak ik mee geen zorgen om.
wanneer mensen het interessant vinden hoe ik dat heb gedaan, laat het daan maar ff weten. dan zal ik na het weekend wel ff een verhaalt met foto,s plaatsen.

ruben
 
ik ben benieuwd hoe het met dat racemonster van jou gaat! :)
nou dat gaat eigenlijk best heel erg goed.
het enige waar ik op zit te wachten is een nieuw uitlaatstuk, nieuwe olie er in dan kan de motor in elkaar. dan kan ik er mee rijden, hij is dan helemaal verschoond, nagekeken, gesteld en vervangen.
daarna wil, wanneer ik weer een beetje geld gespaart heb. hopelijk is dat nog voor het nieuwe seizoen of anders begin seizoen. wp achterveer in de schokbreker en wave disc en dan weer verder sparen.
dan:
-andere demper
-ander voorspatbord
-topkuip laten spuiten. een goede topkuip heb ik al, nu alleen nog laten spuiten.

ruben.
 
nou dat gaat eigenlijk best heel erg goed.
het enige waar ik op zit te wachten is een nieuw uitlaatstuk, nieuwe olie er in dan kan de motor in elkaar. dan kan ik er mee rijden, hij is dan helemaal verschoond, nagekeken, gesteld en vervangen.
daarna wil, wanneer ik weer een beetje geld gespaart heb. hopelijk is dat nog voor het nieuwe seizoen of anders begin seizoen. wp achterveer in de schokbreker en wave disc en dan weer verder sparen.
dan:
-andere demper
-ander voorspatbord
-topkuip laten spuiten. een goede topkuip heb ik al, nu alleen nog laten spuiten.

ruben.

Goed bezig dus 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan