Iemand ervaring met Airpress handgereedschap?

Duckatti

MF veteraan
24 apr 2008
3.534
0
Tjuchem aan zee.
Ik zag op marktplaats een mooie gevulde gereedschapwagen van het merk Airpress staan. 217 delig voor 470 euro. Is dit kwalitatief goed gereedschap voor een hobbyist? Ik weet dat de compressoren en het lucht gereedschap van Airpress van goede kwaliteit is. Maar hoe zit dat met het handgereedschap?

Alvast bedankt voor de info :)

Even het linkje: http://auto-diversen.marktplaats.nl...FPpb1+1/4vqyUVPr8+voDCj8xRg==&fta_ind=48&fs=1
 
Laatst bewerkt:
Die wagen komt iig uit de Benson fabriek, dus die is O.K ;) Gereedschap heb ik geen ervaring mee, is 100% zeker Chinese import maar dat zegt niks over de kwaliteit (kan best heel acceptabel zijn)
 
Gisteren even geinformeerd bij een handelaar van dit gereedschap, volgens deze (eerlijke) man was dit gereedschap `redelijk`goed. Met andere woorden: Ik hoef het niet meer :N Ik heb geen zin om over 5 jaar alsnog een gedore/facom set te kopen omdat dit toch niks was. Dan maar gelijk goed :Y
 
inhoud van de tank is niet de hoofdzaak.
als het geheel wordt aan gedreven , door 'n moter/ zuiger op 230 volt.
Gaat het niet lukken.
grt Carloss

Of een compressor efficiënt is, heeft weinig te maken met 230V of krachtstroom.
Ik heb een 100 liter compressor op 230 die geen probleem heeft langdurig een pneumatische schuurmachine aan te drijven.

@TS: Al gedacht aan Mannesmann Greenline? Ook niet het allerbeste, maar wel ruimschoots aan de betere kant van "redelijk" (en met 10 jaar garantie).
 
tank van 120 liter, voor de gelegenheid zonder reduceer op de sleutel aangesloten met nieuwe slang maar bleef kud.


Het gaat niet om de grootte van de tank maar om de capaciteit van de compressor.
Hoeveel lucht per minuut hij kan comprimeren.
Meestal staat het wel ergens aangegeven op een plaatje, 195L/min. bijvoorbeeld.
En als een luchtsleutel 225 L/min. nodig heeft kan de compressor het dus niet bijbenen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om de grootte van de tank maar om de capaciteit van de compressor.
Hoeveel lucht per minuut hij kan comprimeren.
Meestal staat het wel ergens aangegeven op een plaatje, 195L/min. bijvoorbeeld.
En als een luchtsleutel 225 L/min. nodig heeft kan de compressor het dus niet bijbenen.

Je hebt voor een deel gelijk, maar in dit geval niet.....
Een luchtsleutel gebruik je per moer/bout, en normaal is de werkdruk 6 bar....
Als je een 120 l tank hebt op 10 bar, en die reduceer je naar 6 bar, dan heb je dus 4 bar reserve ( plus hetgeen de compresser er nog bijpompt als hij aanslaat) Dus al die tijd die de tank nodig heeft om naar 6 bar te gaan heb je voldoende capaciteit om de sleutel van lucht te voorzien, en dat is voor de eerste klappen van zo'n ding meer dan genoeg...
Heb zelf normaal luchtgereedschap, maar ook een grote die volgens mij 500l/min verbruikt, maar als iets echt vastzit, kan ik daar genoeg flinke klappen op 10 bar mee uitdelen om het te laten buigen of barsten
Het zou wat anders worden als je b.v. gaat spuiten, waarbij je een constante luchttoevoer nodig hebt, dan kom je uiteindelijk te kort.

Maar idd mijn ervaring met airpress is ook niet al te joker, dus daar ben ik ook van afgestapt...
Luchtsleutels koop je trouwens op info van de Nm die het kan produceren, en daar zit heel veel verschil in
 
tank van 120 liter, voor de gelegenheid zonder reduceer op de sleutel aangesloten met nieuwe slang maar bleef kud.

Tip van flip
heb voor die gammadingen een verlengstukje voor de luchtaansluiting gemaakt, en als het niet werkt, kiep ik in dat stukje slang wat naaimachine olie, en dan de lucht erop, en aangezien olie wat harder zijn werk doet dan lucht, krijg je een paar behoorlijke klappen op de eerste slagen, en dan gaat het meestal wel los ( is natuurlijk niet bevorderlijk voor de levensduur, maar what's the worst that can happen)
 
~
Of een compressor efficiënt is, heeft weinig te maken met 230V of krachtstroom.
Ik heb een 100 liter compressor op 230 die geen probleem heeft langdurig een pneumatische schuurmachine aan te drijven.

Duuuuuurt wel erg lang voor dat tie vol is :+

Ik heb me ooit voor laten rekenen [ door 'n deskundige ]
Dat je met 'n 1 cylinder nooit meer opbrengst kunt hebben
aanzuigcappaciteit , dan 240/280 liter per minuut.
Maar wie ben ik als eenvoudig timmerman :Y
:W
 
Laatst bewerkt:
Beta heeft de productie echt nog in Italie.. :W Kennis van me is er laatst geweest, kon helaas niet mee.

Mannesmans, Kraftwerk (Benson ken ik niet) is ook niet echt van hetzelfde niveau.
Beta is erg goed gereedschap. Ook de keuze van het F1-team van Ferrari. Is een sponsordingetje natuurlijk, maar het is toch zo.

Een luchtsleutel koop ik een keer van Atlas Copco, Ingersoll Rand of Rodac ofzo met veeel Nm's.
 
\
Of een compressor efficiënt is, heeft weinig te maken met 230V of krachtstroom.
Ik heb een 100 liter compressor op 230 die geen probleem heeft langdurig een pneumatische schuurmachine aan te drijven.

Duuuuuurt wel erg lang voor dat tie vol is :+

Ik heb me ooit voor laten rekenen [ door 'n deskundige ]
Dat je met 'n 1 cylinder nooit meer opbrengst kunt hebben
aanzuigcappaciteit , dan 240/280 liter per minuut.
Maar wie ben ik als eenvoudig timmerman :Y
:W
Ik heb zo'n kleine van 280 L/min aanzuig,en heb op de aanzuigzijde een verloop gemaakt voor aan de stofzuiger,die dan natuurlijk op blazen staat,en de vulsnelheid neemt dan met 2/3 toe,soort turbo dus.Kwestie van combineren wat je al hebt.
 
inhoud van de tank is niet de hoofdzaak.
als het geheel wordt aan gedreven , door 'n moter/ zuiger op 230 volt.
Gaat het niet lukken.
grt Carloss


Laat ik nu met een kleine mobiele creemers 1 cilinder compresser, met 10 litertank zonder problemen met de luchtsleutel wielmoeren los maken })
Het gaat om de eerste klappen, daar moet voldoende lucht voor aanwezig zijn. Waar men nogal eens mee de fout in gaat, is de diameter van de luchtslang en de aansluitnippels. Als die te klein is, gaat e.e.a. niet werken. De benodigde 6 bar haalt mijn compressor zonder moeite. De luchtsleutel langdurig laten werken lukt niet, maar na de eerste klappen moet de boel al los zijn. Wat me wel opvalt, is dat de opbrengst van mijn luchtpomp veel hoger is als van veel op papier vergelijkbare hobby compressors.
 
\
Of een compressor efficiënt is, heeft weinig te maken met 230V of krachtstroom.
Ik heb een 100 liter compressor op 230 die geen probleem heeft langdurig een pneumatische schuurmachine aan te drijven.

Duuuuuurt wel erg lang voor dat tie vol is :+

Ik heb me ooit voor laten rekenen [ door 'n deskundige ]
Dat je met 'n 1 cylinder nooit meer opbrengst kunt hebben
aanzuigcappaciteit , dan 240/280 liter per minuut.
Maar wie ben ik als eenvoudig timmerman :Y
:W

Ging dat om 1 cilinders of om 230v machines, want bij 230v zit je met een max aan afgegeven vermogen, en dat bepaald de capaciteit, niet de hoeveelheid cilinders
 
Terug
Bovenaan Onderaan