Iemand ervaring met ali kappen?

Jarno457

MF'er
30 jan 2019
115
14
Haaksbergen
Goedenmiddag,

Ik wil graag na schade weer groene kuipdelen inplaats van de rode die ik nu heb voor mijn zx6r f.
Ik heb nog een groene tank liggen en wou daar weer een groene kuip bij krijgen. Nu heb ik de kuipen op ali gezien en her en der al gehoord dat de pasvorm misschien wat minder is. Nu ben ik alleen bang als ik de kuipen bestel dat de kleur erg afwijkt, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Al eens gezocht naar tweedehands kuipdelen?

Ja, op AliExpress zijn ze stukken goedkoper dan originele (dan nieuwe bedoel ik wel), maar ik heb ook al verhalen gehoord van geen perfecte pasvorm.

Ik heb ooit kuip-pinkers besteld via AliExpress, perfecte pasvorm, maar ja, pinkers zijn geen kuipen he, en dat was maar 15€, dus het risico waard.

Het lijkt mij wel dat er 99,99% kans zal zijn op kleurverschil. Het is al moeilijk genoeg om ze merkeigen te bestellen met een exacte kleur ...
 
Ja, ervaring mee. Kleurverschil heb je zeker weten. De pasvorm was bij mij ook niet te vergelijken met origineel, maar echt heel slecht was het niet. Ik heb een aantal gaten wat groter geboord, en toen pastte het zonder al teveel moeite. Wat ik wél jammer vond is dat de kuipdelen die tegen elkaar aan komen niet mooi passen t.o.v. elkaar, terwijl alles toch uit dezelfde fabriek komt?!?
 
Het gaat om deze kappen. Ik vind het zelf wel een grote gok voor 400 euro.
Tweedehands is er niks te krijgen of losse delen maar dan niet alles
 

Bijlagen

  • -69753637-1745071327.jpg
    -69753637-1745071327.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 6
  • 15806563971831614055162505434175.jpg
    15806563971831614055162505434175.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 8
Het gaat om deze kappen. Ik vind het zelf wel een grote gok voor 400 euro.
Tweedehands is er niks te krijgen of losse delen maar dan niet alles
Grote kans dat daar nog redelijk wat inklaringskosten bij komen ook ...

En zoals @Willem al zei, slechte pasvorm is een behoorlijk understatement.

Mijn pinkertjes waren maar 15€ he :P
 
Maar eigenlijk ontbreekt het wat aan informatie.

Hoe erg is de schade?
Is het herstelbaar? En zo ja, dan kan je ze ook weer groen (laten) spuiten.
 
ABS is vaak goed te herstellen, het spul smelt geweldig en met een oude grote soldeerbout kun je de boel aardig kneden. Ook het versmelten van fijn rvs gaas gaat erg goed en maakt het sterker dan origineel.
Achteraf spuiten in de originele kleur groen is vragen om kleurverschil, je huidige kleur groen is nl al verkleurd in de loop der jaren. Als je niet je hele kleurset laat spuiten kun je misschien beter de "verkleurde kleur" ;) bij laten maken.

Ik heb wel eens een VFR gezien met Ali express kuipwerk, en dat paste toevallig wel netjes, dus niet alle kuipen van Ali zijn slecht.
 
Mijn ervaring met Ali is wel als de pasvorm slecht is ze heel royaal zijn met de vergoeding of een 2e set sturen die magisch wel past.

Geen ervaring met volledig kuipwerk. Maar spul waar wat lak vanaf is enz krijg je vaak 50% van de prijs terug enz.
 
Ik heb vorige week een complete ali-set op een Honda Pan European gemonteerd, de enigste problemen er mee kwamen door beugels die bij de val verbogen waren.
Het spuitwerk was niet zo mooi, maar op een oudere fiets is dat niet zo erg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan