Iemand ervaring met armor?

Ja zomers wel |( Hadden ze in de middeleeuwen ook al)Lijkt me handig er nog iets over aan te trekken :+
 
Ja zomers wel |( Hadden ze in de middeleeuwen ook al)Lijkt me handig er nog iets over aan te trekken :+
Goh nee echt :+ .
Ik bedoel dat je dan een eigen jas eroverheen aan kunt trekken ipv een motor jas van ettelijke honderd euro's.
Ben maar studentje he :9 .
Al lang blij dat pa rijbewijs en EEN motor koopt. Nu alleen nog overtuigen van een sportieve motor.
 
Denk dat als je een beetje rondshopt al voor weinig geld een all weatherjack koopt met ingebouwd armer!Zonder dat je er veel armer van wordt! :+
 
Ik zag dit bij Termaat in nijmegen staan:
http://www.termaatmotoren.nl/fotos/1112151740.jpg
Leek me goedkoop alternatief voor motorjas.

Dat is voor off-road.

Daar valt je en heb je die klap op te vangen en gezien de lagere snelheden en zeer hoge wrijving in het zand heeft zo'n harnas dan effect. Op tegen door je voorganger opgespate stenen, takken e.d.

Op straat heb je protectie voor de eerste klap, maar daarna ga je glijden over het wegdek, die delen van het harnas blijven dan echt niet op hun plek en dan ben je alsnog met je huid daarna aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is voor off-road.

Daar valt je en heb je die klap op te vangen en gezien de lagere snelheden en zeer hoge wrijving in het zand heeft zo'n harnas dan effect. Op tegen door je voorganger opgespate stenen, takken e.d.

Op straat heb je protectie voor de eerste klap, maar daarna ga je glijden over het wegdek, die delen van het harnas blijven dan echt niet op hun plek en dan ben je alsnog met je huid daarna aan de beurt.

Oke hartstikke bedankt, deze valt dus af. Tenzij ik een crosser als speeltje voor mezelf koop maar dat zit er voorlopig niet in. Toch maar macho jas uitzoeken dan... :+
Edit: Is een rugprotector trouwens een goed idee onder een motorjas met al protectie.
Mijn duitse neef had het altijd over een "nierengurt" zodat je geen blaasontsteking krijgt op de motor maar das weer iets anders of niet?
 
Laatst bewerkt:
eikel B|

hoe krijg je dat voor elkaar? :+

en gebruik gerust de zoekfunctie

Nja zoek armour en armor maar. Ik kreeg geen resultaten...
Ik denk midlife crisis O-)
Plus verjaardags-sinterklaas-kerstkado voor 21e.
Oja, hij wilde de auto minder gebruiken, dan slijt ie minder ofzo :+ .
Jammer alleen dat zijn eerste reactie bij het zien van Honda Hornet was: en waar kan ik mijn baggage laten? |(
Ik vrees om een 600 cc tour apparaat met koffers dus zal zelf een mooie cbr voor weinig moeten aanschaffen dan...
 
voor 199,95 heb je een leren combipack "70 jarig jubileum" editiie louis.

heb hem al aangehad en moet nu ff wachten totdat die leverbaar is maar ze zijn supergoedkoop voor het geld
 
Ikzelf heb die twee stukjes schuimrubber die ze 'CE protectoren' noemen uit m'n vest gesloopt, en draag nu altijd deze er onder:

Achterkant
Voorkant


En nee, dat ben ik niet B|

Vorig jaar een leuke duikel met bijhorende schuiver gemaakt, mijn rechter pink deed pijn..
moet je nagaan.

Tijdens de zomer lekker luchtig wegens lucht tussen jas en t-shirt, in de winter lekker warm omwille van dezelfde reden.

P.S. En ook heel goed bij 't snowboarden, waar ik met grotere regelmaat op m'n bek ga -O-
 
Ik vind die van www.forcefieldbodyarmour.co.uk mooier. Diverse kledingmerken maken ook zo'n vest.

Deze protectoren zijn goed, veel beter dan wat er soms standaard in de motorkleding gestopt wordt. Je bent hiermee beschermd tegen de klap van een val of botsing, maar nog niet tegen het schuren over het asfalt. Hiervoor heb je toch echt motorkleding van leer, nylon of kevlar nodig.

Het voordeligste lijkt me tweedehands. Eventueel kun je de protectoren vervangen voor betere, ik vind Forcefield de beste, maar Knox is ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe Motoline Viper jas voor je voor 35 euro incl protectie. maat is XL maar valt klein uit en L / M past ook :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan